הנעה לפעולה בדיוור אלקטרוני

מדי יום, כל אחד ואחת מאיתנו נחשפים  לחומר פרסומי ושיווקי רב, שאת רובו הגדול, איננו זוכרים כלל. ריבוי הפרסומים ואמצעי המדינה השונים בהם הם מוצגים, גורמים לנו , הלקוחות לחוסר מיקוד, ולמפרסמים ועושי השימוש בהם הם גורמים לאיבוד משמעותי של השגת המטרה שהיא –הנעת הלקוחות לפעולה.
אחד האמצעים הנוחים, הזמינים והיעילים ביותר בעולם הפרסום והשיווק המודרני, הוא הפצת דיוור אלקטרוני המבוסס על נתוני מידע רלוונטיים, המגיע לכל אחד ואחת מהלקוחות המופיעים בו. הצלחתה של כל פעולת דיוור אלקטרונית תלויה אך ורק ביכולת המדוור (החברה או העסק מטעמה נשלח הדיוור), לגרום ללקוחות המקבלים את הפנייה לפתוח את גוף ההודעה האלקטרונית ובעקבותיה לנוע לפעולה, קרי, לגרום ללקוחות להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם באופן מיידי ואף לרכוש אחד מהם במסגרות ה-ONLINE או ה- OFFLINE בזמן הקרוב.
הנעה לפעולה באמצעות דיוור אלקטרוני כיצד?
מחקרים שונים המתבצעים בתחום המכירות המקוונות מצביעים על נתון מעניין והוא: פעולת רכישה מתבצעת לאחר מספר ביקורים סדירים באתר הבית של החברה, השירות או המוצר המשווק (בממוצע הרכישה מתבצעת לאחר 5 ביקורים באתר). נתון זה אמור לגבש מטרה תכליתית מאוד ברורה בקרב בעלי האתרים שבינינו, והיא הפיכת האתר למוקד "עלייה לרגל" בקרב לקוחותיכם הפוטנציאליים. תוכלו לעשות זאת באמצעות העברת דיוור אלקטרוני המניע את הלקוח לפעולה להיכנס לאתרכם , להירשם לרשימת תפוצות הניוזלטר, להיחשף למוצרים רלוונטיים המוצעים לו באתר, ובסופו של הליך לבצע רכישה או עסקה באמצעות אתר הבית שלכם.
על מנת לבצע את ההליך המתואר לעיל, מומלץ להתייחס למספר פרמטרים מקצועיים המאפשרים לכם לשפר את יכולות ההנעה לפעולה בקרב לקוחותיכם ונמעני הדיוור האלקטרוני אותו אתם מתכננים להפיץ. הליך זה מכונה CTA- CALL TO ACTION (קריאה לפעולה), והוא מתבסס על הנקודות הבאות:
  1. כל הנעה לפעולה (CTA) חייבת לכלול מסר פרסומי –שיווקי אחד, מרכזי וברור. ככל שתתמצתו את המסרים המופיעים בדיוור האלקטרוני אותו אתם מפיצים לכדי מסר שיווקי אחד ומניע לפעולה- כך תגדילו את יכולת ההנעה לפעולה בקרב מקבליו.

  2.  אופי הדיוור אותו אתם מבצעים חייב להיות תואם את אופי קהלי היעד. תכניו, עיצובו ומראהו הכללי של הדיוור חייב להיות מזוהה עם החברה או המוצר אותו אתם מנסים לקדם. כיום, תוכלו למצוא מגוון נרחב של תפוצות דיוור המפולחות על פי הגדרות ברורות של קהלי יעד המתעניינים במוצרים או שירותים שונים.

  3. הנעה לפעולה חייבת להתבצע על ידי קישורים מאוד ברורים מתוך הדיוור האלקטרוני ישירות אל אתר החברה שלכם. קישורים אלו כוללים לינקים עליהם הכיתובים הבאים לדוגמא: לקבלת ההטבה/ לקבלת המוצר בחינם/ להצטרפות למועדון הלקוחות/ לרכישת המוצר בתנאים מיוחדים/ לבירור הסניף הקרוב למקום מגוריכם ועוד.
    כלל הקישורים הנ"ל ואחרים חייבים להופיע באופן בולט ודומיננטי בגוף ההודעה אותה אתם מדוורים, וכל זאת באופן יחסי ליתר האלמנטים המופיעים בגוף ההודעה.

  4. משפט פתיחה יצירתי- כל פעולת דיוור אלקטרוני מתחילה עם מספר מילים המופיעות לנמענן בקוביית נושא ההודעה. הקפידו על יצירתיות גבוהה שתגרום ללקוח לפתוח את ההודעה.

  5. אל תמאיסו את עצמכם על הלקוח- פעולת דיוור אלקטרונית חשוב לבצע רק כאשר יש לכם באמת מוצר או שירות חדשני, מהפכני או במחיר משלתם וכדאי. פעולות דיוור תדירות להעברת מסרים כללים ימאיסו את מוצריכם ושירותכם בקרב לקוחות הדיוור לאורך זמן.
פעולת הדיוור האלקטרונית היא בהחלט אמצעי פרסום ושיווק נוח, זמין וזול יחסית (בהשוואה לפעילויות פרסום אחרות), וזאת במידה ומבצעים אותה כראוי ועל פי הגדרות ברורות מטעם המדוור להנעת לקוחותיו לפעולה. זה הזמן להפעיל את הצד היצירתי שבכם ולגבש לעצמכם דיוור אלקטרוני אפקטיבי, מעורר השראה ובעיקר כזה שיכול להניע לפעולה ולהגדיל את הכנסותיכם.

© כל הזכויות שמורות