פרסונליזציית דיוור – 2 כללי הזהב

אחד האלמנטים החשובים באסטרטגיית דיוור אלקטרוני הוא טיוב הקמפיין ע"י פרסונליזציה: התאמת תוכנן של הודעות דיוור אלקטרוני לאופי הלקוח כפי שניתן ללמוד עליו מנתוני הסטטיסטיקה ומפרטי ההתקשרות.

פרסונליזציית דיוור אלקטרוני בהתאם לסטטיסטיקה:

מערכת דיוור אלקטרוני איכותית מסוגלת לנטר את פעילות הנמענים ולספק נתונים כמו: כמה נמענים פצחו את הדיוור ומי הם? כמה מחקו אותו? כמה הקליקו על לינק מצורף? מי העברה לחבר או שיתוף בפייסבוק וכו'. ניטור זה של קמפיין דיוור אלקטרוני מסייע למדוור להבין אילו הודעות דיוור אלקטרוני היו מעניינות יותר ומשכו יותר תגובות ולעיתים ניתן להסיק גם למה ומה היה מעניין בהודעה מסוימת, למשל:


אם הנתונים מראים שנמענים פתחו הודעת דיוור אלקטרוני אך מחקו אותה – ניתן להסיק שמה שעניין אותם היה שורת הנושא וכנראה שהתוכן בפנים לא עמד בציפיות שיצרה שורת נושא זו.

אם הנתונים מראים הקלשות על תמונה מסויימת או לינק בתוך מכלול החומרים שבהודעת דיוור אלקטרוני – כנראה שרכיבים אלו היו מעניינים במיוחד.

כדי לבצע פרסנוליזצייה של קמפיין דיוור אלקטרוני בהתאם לסטטיסטיקות, יש להסיק את המסקנות הנכונות מתגובת הנמען ולשנות את הצעת המכר או את התוכן המתאר אותה בהתאם. כלומר, אם שורת הנושא מסקרנת וגוף הטקסט לא עומד בציפיות – יש להמשיך את הסגנון של שורת הנושא גם בגוף הטקסט.

 

פרסונליזציית דיוור אלקטרוני בהתאם לפרטי התקשרות:

מערכת דיוור אלקטרוני מאפשרת יצירת טופס הצטרפות לדיוור. טופס זה נועד להטמעה במיקומי רשת כמו: אתר הבית של העסק, באנר פרסומי או דך נחיתה (במערכת V.I.Plus ניתן ליצור בחינם דפי נחיתה). כל גולש שמגיע אל הטופס ומעוניין להצטרף אל רשימת דיוור אלקטרוני של המותג שלכם יוכל למלא את פרטיו האישיים (וכל פרט נוסף שתבקשו ממנו כשדה רשות או חובה).

כדי לבצע פרסנוליזצייה של קמפיין דיוור אלקטרוני בהתאם לפרטי הנמען יש לנקוט בשתי פעולות:  

1. פילוח רשימת התפוצה לתתי רשימות המייצגות קבוצות בעלות מכנה משותף. זה יכול להיות גיל משותף, תפקיד, מצב משפחתי, עבר אינטראקציה עם המותג (לקוח חדש או לקוח שרכש בעבר) וכו'.

ברגע שברשותכן רשימות מפולחות ניתן להתחיל לכתוב הודעת דיוור אלקטרוני יחודית לכל אחת מהקבוצות. (למשל: דיוור אלקטרוני עם הצעה ייחודית ובסגנון פנייה ייחודי ל: הורים / סטודנטים / בעלי מקצוע וכו'.


2. טיוב נתונים ופילוח מחדש: יש לעקוב אחר נתוני נמענים כדי לוודא שפרטים שדווחו בעבר עדיים רלוונטים. למשל: אם מסויימים מוחקים כל דיוור אלקטרוני שנשלח אליהם באופן שיטתי יש לבדוק האם התוכן מתאים לגילם? מצבם המשפחתי וכו'. אולי משהו השתנה? אולי הרווק שרכש בעבר אביזרי רכב וגאדג'טים, התחתן ושינה את סדרי העדיפויות... או אולי הסטייליסטית שקונה שמלה חדשה בכל עונה, הפכה להריונית שמחפשת אופנה שונה לגמרי.

  

 הירשמו למערכת הדיוור V.I.Plus ונהלו קמפיינים דיגיטליים מפולחים! פתחו חשבון חינם.


© כל הזכויות שמורות