טיפים לבניית דף נחיתה יעיל!

השיווק באינטרנט כבר מזמן הוכיח עצמו כאחד הכלים היעילים והמשתלמים ביותר להעברת מסרים, ליצירת תדמית עסקית ולהנעה למכירות. תחום זה מורכב ממגוון כלים שיווקים שניתנים ליישום בקלות ע"י משווקים, ביניהם: דיוור אלקטרוני , באנר פרסומי קמפיין סמרטפון...
מכיוון שאספקט חשוב מאוד בשיווק ברשת הוא, מעבר ליצירת תנועה, ניתוב התנועה- כמעט כל קמפיין אינטרנט מבוסס על דפי נחיתה. גם להודעת דיוור אלקטרוני יש דף נחיתה - עמוד אינטרנטי אליו מגיע גולש שצפה בפרסום ומעוניין בפרטים נוספים או בדרך לביצוע העסקה עם המפרסם.

 

דף נחיתה של דיוור אלקטרוני - מספר מטרות מרכזיות:  

1.    לאפשר לגולש לרכוש את המוצר או השירות.  

2.    לספק לגולש פרטים נוספים הרלוונטיים לקידום העסקה.  

3.    לאפשר לגולש לספק פרטי התקשרות (=איסוף לידים).  

4.    לאפשר לגולש לקדם את הדף ע"י כניסה אליו וצריכת התוכן.  

5.    לאפשר לגולש לכתוב דירוג או חוות דעת באמצעות טופס או תיבת הערות.

 

מכיוון שמשקל כבד מוטל על דף הנחיתה כזרוע המבצעת של קמפיין פרסום אינטרנטי, התוכן המוצג בו חייב להיות בולט ומשכנע. עבור  דיוור אלקטרוני או קמפיין ברשת יש לבנות כל דף נחיתה באוריינטציה שעונה על מטרות הפרסום הספציפיות לקמפיין. דף נחיתה פשוט למראה אינו בהכרח פשוט לבנייה וכדי להשיג את המטרה יש להשקיע חשיבה ותכנון רבים ולמקד את התוכן סביב אותה פעולה שאנו רוצים שהגולש (הלקוח הפוטנציאלי) יבצע.

 
בכתבה זו נסביר איך יוצרים דף נחיתה להודעות דיוור אלקטרוני ע"י התמקדות ב- 2 אלמנטים: התוכן והעיצוב.

 

דפי נחיתה עבור דיוור אלקטרוני – כתיבת התוכן:

1. משפטים קצרים.

דף הנחיתה של הודעת דיוור אלקטרוני מהווה סיכום של הנאמר בדיוור, ובתור שכזה אין צורך לכלול בו תוכן מקיף וארוך. תוכן קצר וממצה לא מעמיס על העין (דבר העלול ליצור סלידה מהדף). בנוסף, קל יותר להבין תוכן שמוצג במשפטים פשוטים וקצרים ולא ארוכים ומורכבים.  גם אם העסק בנוי על טהרת המילה הכתובה, זכרו שכשזה נוגע לפרסום באמצעות דיוור אלקטרוני... לקוחות לרוב מחפשים קיצורי דרך ורוצים להבין המון מידע במעט זמן ומאמץ.

  • נסו לסכם את הטקסט שהוצג בניוזלטר בפסקה בת 5 שורות.
  • וותרו על תוכן קריאטיבי מדי: דף הנחיתה אינו המקום לסיפורים / בדיחות / תמונות אווירה / סרטוני תדמית וכו'.
  • עצבו את הטקסט בטיפוגרפיה מנחה : הדגישו את המידע החשוב יותר בגודל טקסט וב- Bold- כותרות, תת כותרות, שורות סיכום פסקה, שם מוצר, תועלת המוצר, מחיר, הנעה לפעולה וכו'.

 2. מיקוד. 

דף נחיתה חייב להיות בראש ובראשונה – ברור! אם תבלבלו את הגולשים עם פרטים שאינם רלוונטיים, הם ינטשו את הדף. דף נחיתה ממוקד הוא כזה שמתרכז בהצעה אחת.

  • פרטים נוספים: ספקו רק מידע רלוונטי = מידע חשוב שלא היה קיים באותו דיוור אלקטרוני שהוביל פנימה ושנחוץ לשכנוע הסופי. הוספת מוצרים נוספים שאינם רלוונטיים לקמפיין רק כדי לפרסם עוד כמה מוצרים "על הדרך" ולהרוויח חשיפה נוספת, מוביל לצרות- ערבוב קמפיינים מבלבל ומסיח את הדעת.
  • הנעה  לפעולה ומימושה : הצעתם ללקוח לבצע פעולה בהודעת דיוור אלקטרוני ? ספקו בדף הנחיתה אפשרות למימוש הפעולה (כמו: טופס רכישה, טופס יצירת קשר, פרטי התקשרות עם נציג החברה וכו').
  • עקביות ורלוונטיות: התוכן בדף הנחיתה צריך להוות תשובה כמה שיותר רלוונטית למידע שנמסר באותו דיוור אלקטרוני שהפנה פנימה. וותרו על שאלות, הצהרות או נושאים חדשים שלא הופיעו בדיוור.

 3. הנעה (אחת!) לפעולה.

הנעה לפעולה היא אחד המרכיבים העיקריים של דף נחיתה טוב. גולשים שנכנסים לדפי נחיתה בד"כ עושים זאת מפני שהם רוצים לפעול בהתאם להצעה שהוצעה להם בפרסום.

  • חלוקת קשב: הנעה אחת תתפוס 100% מהקשב של הגולש, שתי הנעות יחלקו את הקשב 50/50 וכן הלאה. חשוב שתכללו בדף הנחיתה רק הנעות רלוונטיות וקריטיות. (ששילובן מצדיק "גניבת" קשב מהנעות אחרות בדף).
  • משפט שכנוע: לפי שיקול דעת כמובן, לפעמים זה לא מזיק... ואפילו מועיל- לחזור שוב על התועלת שהוצגה בהודעת דיוור אלקטרוני , על המחיר המשתלם או על כל אלמנט שיכול לשכנע. אם הלקוח קיבל "רגליים קרות" בשנייה שהבין שזהו הדף שחותם את העסקה... תוכלו לרכך את התחושה בפרטים אלו המזכירים לו למה הוא נכנס לדף מלכתחילה ולמה הוא רוצה את המוצר.  

4. נימה אישית.

נימה אישית מגבירה את האמון הנחוץ כל כך בקשרי מותג-לקוח. וודאו שקהל היעד מתחבר רגשית לתוכן המוצג לו בדף הנחיתה של דיוור אלקטרוני.  

  • טסטמוניאל'ס:  עדות אישית של לקוחות מרוצים היא כלי שיווק נהדר כשמשתמשים בו כראוי, כלומר, כשלא מתפתים לשנות את התוכן המקורי. צרכנים הינם סקפטיים מטבעם לגבי כל סוג של פרסום, והם מזהים מיד כשעדות לקוח שונתה ע"י משווק. במקרה של עדות "מטופלת" לא רק שהגולש לא יאמין לתוכן (במקרה הטוב), הוא גם ייתן לעסק "נקודה רעה" באמון על הניסיון המביש לשטות בו. ובמקרה החמור יותר – ישפוט את העסק במלוא החומרה ויפסול אותו לגמרי בגין חוסר אמינות
  • תוכן קריאטיבי: וידאו, תמונה, לינק, סיפור מרגש שמעביר את המסר בצורה פחות יבשה ויותר יוצאת דופן וזכירה.  
  • פונקציונאליות:  וודאו שדף הנחיתה מתפקד כראוי. כל עיכוב בטעינת הדף, כל הודעת כשל בנוגע לחוקיותו או עדכניותו של הדף יהוו טיעון כנגד אמינות המפרסם. 

דפי נחיתה עבור דיוור אלקטרוני – עיצוב התוכן:

1. הדגישו מידע חשוב.

 כדי שהגולש יבין מיד מה אתם מוכרים ואיך ניתן לממש את הקניה, כל האלמנטים החשובים של הדף, כמו: שם המוצר, התועלת וההנעה לפעולה. חייבים להראות ללא גלילה. מידע פחות חשוב כמו: פרטי התקשרות של החברה, בקשה לחוות דעת וכו' יכול להופיע מתחת לקו הגלילה או בדף של דיוור אלקטרוני.

2. הימנעו מאי סדר.

עסקים רבים מובילים את הגולש מהודעת דיוור אלקטרוני אל דף הבית באתר במקום לדף נחיתה. למרות שזה מפתה להכניס גולש שהתעניין בפרסום שלנו, ישר "הביתה"... זו טעות. דף ה בית מייצג את מהות העסק כולו ואילו דף נחיתה אמור לייצג את מהות הקמפיין הספציפי בלבד. דף נחיתה פשוט יעזור לכם להשיג 2 מטרות: שמירה על הריכוז של הקורא במעבר מתוך דיוור אלקטרוני לדף הנחיתה ובניית תדמית מקצועית של משווק שיודע על מה הוא מדבר.


3. בחרו את התמונות בקפידה.

באתר ובהודעות דיוור אלקטרוני עצמן, לתמונות יש שימושים רבים: העשרת התוכן למטרות קידום האתר, יצירת עניין ואווירה, שבירת הטקסט ויצירת אתנחתה, המחשת רעיון או הצגת מוצר עליו מדובר בטקסט. אולם, בדף נחיתה לתמונות אין כמעט כל תכלית. הן מסיחות את העין מהמידע ומאטות את זמן הטעינה של הדף. כדאי להטמיע בדף רק תמונות שבאמת נחוצות להנעה לפעולה.
 

4 . תנו לגולשים קצת Space ...

הימנעו ממעמסה ויזואלית-קוגניטיבית. דפי נחיתה טובים הם דפים מינימליסטיים. עומס של טקסט מהווה טרחה עבור העין האנושית ומקשה על הריכוז. עיצוב נקי המשלב טקסט מרווח ושטחים ריקים, יספק לקורא אתנחתה במהלכה הוא יכול לעצור ולספוג את המידע שקיבל.

דף נחיתה טוב, יגרום למכירות שלך להמריא!

 דף נחיתה מוצלח מהווה תשובה רלוונטית ומשכנעת לתוכן שהוצג בפרסום שהוביל אליו, מבלי לדחוק עוד פרטים לתמונה רק מכיוון שנותר מקום פנוי. דף נחיתה מינימליסטי וממצה מסכם עבור הגולש את אותו דיוור אלקטרוני שמשך אותו פנימה ומספק כלים להמשך התקשרות / להנעה לפעולה.

זכרו: ניסוח ועיצוב הדף באופן מכוון מטרה וללא פיזור רעיוני הוא שיקבע אם דף הנחיתה שלכם יעשה את העבודה.


הירשמו למערכת הדיוור V.I.Plus ונהלו קמפייני דיוור אלקטרוני עם דפי נחיתה!  פתחו חשבון חינם

© כל הזכויות שמורות