ניוזלטר שלא ניתן להתעלם ממנו

 

ניוזלטר הוא אחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר כיום. אפיק תקשורת נוח, מהיר ולא אגרסיבי שמאפשר תקשורת נעימה בין המותג ללקוח. רוב הנמענים מקבלים מאות הודעות ניוזלטר בשבוע... ומכיוון שגם אם ירצו, הם לא יכולים לקרוא כל ניוזלטר , הם חייבים להפעיל סינון כלשהו. אז איך תגרום ללקוח לבחור את ההודעה שלך על פני המתחרים הרבים.

לפניכם 10 טיפים לכתיבת ניוזלטר שאי אפשר להתעלם ממנו: 

 

1.      שורת נושא ממוקדת

כמו שקוראים בוחרים איזה מאמר לקרוא לפי הכותרת, נמענים מעריכים את ערכו של ניוזלטר לפי שורת הנושא. שורת נושא של ניוזלטר צריכה להיות קצרה, מדויקת ורלוונטית. מומלץ לכלול את שמו הפרטי של הנמען וכמה מילים על הקשר הינו למותג.  

"הי ליאת, שמחנו להכיר אותך בוועידה".

 או

"רועי, יש לנו הצעה ללקוחות קבועים..."

 

2.      ניוזלטר קצר וקולע

במרוץ ההישגיות של העולם המערבי של ימינו, לנמענים שלך אין הרבה זמן להתעמק בכל ניוזלטר. ככל שתקל עליהם את מלאכת "הבנת כוונת המשורר" כך הם יהיו נכונים להמשיך לקרוא את הדיוור וכן לפתוח כל ניוזלטר עתידי ממך. בידיעה שאתה לא מדוור שמבזבז זמן אלה ניגש לעניין בקצרה.

 

3.      עיצוב בנקודות "בולטים"

ניוזלטר עם תוכן שמחולק לרשימה, כמו: רשימת שאלות, טיפים, הנחיות... יהיה נוח יותר לקריאה בתור ניוזלטר המעוצב בבולטים ולא כטקסט שמופרד בפסיקים. למשל:

טיפים לדיוור אלקטורני:

·         טיפ מס 1

·         טיפ מס' 2

·         וכן הלאה...

 

החלוקה המעוצבת הזו תקל על הקורא:

·         לזכור על מה דובר בטקסט

·         להגיב לטקסט בכתב תוך מעבר על כל בולט והתייחסות אליו.

 

(תודו שזה עובד...)

 

4.      הנעה רגשית לתגובה

כל ניוזלטר נועד להניע לפעולה, אך לא כל ניוזלטר מצליח בייעודו. מהבחינה הפסיכולוגית, אנשים נאותים יותר להיענות לבקשות (במקרה השיווקי הבקשה מהנמען היא שירכוש מאיתנו) לאחר שקיבלו חיזוק חיובי או הידקו קשר עם מבקש הבקשה. ניוזלטר עם טקסט רגשי כמו:"אנו שמחים להציע לך מבצע בלעדי ללקוחות ותיקים" יהיה יעיל יותר מ: "מבצע 50% הנחה..." ללא אמירה על סוג הלקוח ורגשי הכבוד אליו.

 

5.      הגהות וטיוב

כל ניוזלטר שתשלחו חייב לייצג אותך בכבוד ללא יוצא מן הכלל, ללא מעידות של איות שגוי, אינטונציה מתנשאת או מידע לא מדויק. ויש לבצע בדיקת איכות גם לעיצוב של כל ניוזלטר ולזמן הטעינה שלו. כל ניוזלטר עובר תחת עין מחמירה של צרכנים ישראלים! אם הם אוהבים את הדיוור הם יכולים להיות שגרירים נהדרים של העסק ולהעביר כל ניזולטר לחברים בהמלצה חמה אם הם לא אוהבים אותו- ההיפך הוא הנכון, וזה מצב מסוכן לעסק.

 

במערכת הדיוור V.I.Plus , ניתן גם להתאים כל ניוזלטר לפורמט הסמרטפון, באמצעות אשף הסמרטפון.

 

ולוודא שהתמונות המצורפות תמיד יפתחו ללא תקלות, באמצעות הרכיב של תמונות פתוחות.

 

6.      משלוח Test mail

זה שכתבתם ניוזלטר מעולה ועיצבתם אותו במיטב היצירתיות לא אומר שכך הוא יופיע על המסך של הנמען. יש לשלוח טסט ומומלץ גם להירשם לספקיות מייל שונות כדי לראות את אותו ניוזלטר על פורמטים שונים ולהבין איך לעצב אותו עבור כל ספקית. הדבר החמור יותר מזה שהלקוח ינטוש את הדיוור, הוא שאתם בכלל לא תדעו למה כי על המסך שלכם זה היה נראה מצוין.

 

7.      פילוח והתאמה אישית

מערכת ניוזלטר איכותית מספקת למדוור נתונים סטטיסטיים אודות גורלו של כל ניוזלטר שנשלח. ניתן לדעת לגבי כל לקוח האם פתח / מחק את הדיוור, האם לחץ על לינק או תמונה שעניינו אותו וכו'.

מומלץ מאוד להראות לנמען שאתם קשובים לתגובות שלו אליכם. צרו קבוצות שונות של נמענים בעלי תחומי עניין או דפוסי תגובה דומים ונהלו את התקשורת עימם באופן מותאם אישית. לקבוצת נמענים שמוחקים ניוזלטר זה או אחר, ניתן לכתוב הודעה ספציפית "שמתי לב שאתה לא מעוניין בדיוורים, האם יש תוכן מסוים שתרצה לקבל מאיתנו?"

 

  1. פרסונה אינטרנטית ונימוס בסיסי

יש מדוורים ששוכחים שעל אף שלא רואים אותם בין שורותין של ניוזלטר ששלחו – חווים אותם! מומלץ מאוד לשמור על נימוס, לא להיות אגרסיביים, לתת לנמען זמן להחליט ולהגיב, לטייב עבורו את התוכן ולשאול אותו מה עוד ניתן לעשות עבורו?

 

  1. הימנעות מקלישאות וממילות ספאם

משלוח ניוזלטר תפוצתי הוא פעולה שצריכה להיות מבוקרת ומותאמת לחוקי הספאם. מעבר לכך שהודעות ספאם עשויות לגרור ענישה וקנסות, הן עשויות לגרום ללקוח למאוס במותג.

כששולחים ניוזלטר יש להימנע מקלישאות – כי תוכן קלישאתי בדרך כלל לא עבור את הסינון של הנמען. וכן יש להימנע ממילות ספאם (חינם, קנה עכשיו, מבצע...) – כי תוכן המכיל מילות ספאם לא יעבור את מסנני הספאם.  

 

10. סוף פתוח שמזמין לתקשורת הדדית.

לאחר שקראו ניוזלטר שיווקי (בד"כ) המכיל מסרים שיווקיים והצעות מכר, הלקוחות שלכם הבינו ששלחתם להם ניוזלטר מכיוון שרציתם מהם משהו- רציתם למכור להם. על אף שקשרי מותג-לקוח הם קשר עסקי בעיקר, לא יזיק להיות חבריים ולהראות ללקוח שגם דעתו חשובה ושהקשר אינו חד צדדי באופן שבו: בית העסק מפרסם הצעות > הלקוח משתכנע / לא משתכנע. אפ תוסיפו לכל ניזולטר לינק המוביל לפלטפורמה בה ניתן ליצור איתכם קשר/ לכתוב תגובה (בפייסבוק או בהודעה אישית באתר), הנמען ירגיש שכל ניוזלטר נועד לבנות קשר מעבר לייעודו העיקרי והברור – למכור.

 

לסיכום, קווים לדמותו של הניוזלטר האידאלי.

משווקים רבים מאמצים את היתרונות של משלוח ניוזלטר תקופתי כדי לעודד מכירות ולחזק את נאמנות הלקוח ואת תדמית המותג. אולם, לא כל ניוזלטר שנשלח זוכה להיפתח ע"י הנמען. כדי להגדיל את הסיכויים שהדיוור שלכם אכן יזכה להתייחסות הראויה, כדי לנסח את התוכן באופן שיעניק לניזולטר קסם שלא ניתן לעמוד בפניו. "קסם" המורכב מיצירתיות, התחשבות,  ענייניות ועוד.

 

 להרשמה למערכת הדיוור V.I.Plus וליצירת ניוזלטר תקופתי עבור הלקוחות - פתחו חשבון דיוור חינם. 

 


© כל הזכויות שמורות