פסיכולוגיה בדיוור אלקטרוני

פסיכולוגיה חברתית היא כבר מזמן כלי מקצועי המשרת אנשי שיווק בכל תחומי המסחר והחיים. טכניקות שכנוע, פיתוח אסטרטגיות מכירה ויכולת להניע אנשים לפעולה הן כלים מקצועיים בהם עושים שימוש אנשי שיווק שונים. כלים אלו פותחו באמצעות תפיסות פסיכולוגיות וקוגנטיביות, והם מאפשרים להתבונן אל נפש האדם גם לצרכי מסחר. בכתבה שלפניכם, נחשוף אתכם למספר טכניקות שיווק המבוססות על פי מודלים מתחום הפסיכולוגיה החברתית. טכניקות השיווק השונות יאפשרו גם לכם לבצע מהלכי דיוור אלקטרוניים מוצלחים יותר, משכנעים יותר ומניעים לפעולה הרבה יותר.

מי שנותן מקבל בחזרה

רוב בני האדם פועלים על פי עיקרון "טובה כנגד טובה". טבעו של האדם הינו הרצון להחזיר טובה בגין משהו אותו הוא קיבל או לקח לעצמו ללא תמורה. על פי עיקרון פועלת המהות הבסיסית של הדיוור האלקטרוני: אתם מפיצים לקהל הנמענים שלכם מידע, עדכונים ומבצעים והם בתמורה מבצעים פעולות שונות באתר האינטרנט שלכם (וזאת במידה והמידע אותו אתם מפיצים להם הינו רלוונטי עבורם). על פי עיקרון זה תוכלו גם להעניק לקהל הנמענים שלכם מוצר או שירות ללא תמורה, ובאותה הזדמנות לחשוף אותם להיצע מוצרים ושירותים נוספים הכרוכים בתשלום.

הרגשת מחויבות

כאשר גולש מסוים נרשם מרצונו החופשי לרשימת התפוצה שלכם, הוא למעשה מייצר מחויבות כלפיכם. הרגשת מחויבות מלווה את רוב בני האדם, וזאת במידה והם נרתמים לעניין מרצונם החופשי והאישי. ככל שתגבירו את תחושת המעוברות של קהל הלקוחות שלכם במוצרים או בשירותים השונים אותם אתם משווקים באמצעות דיוור אלקטרוני (ובכלל), כך תוכלו ליצור קהל לקוחות נאמן יותר וגדול יותר עם הזמן.

אפקט העדר

חוק נפוץ בשיווק קובע כי "אין דבר המושך קהל יותר מהקהל עצמו". על בסיס הבנה פסיכולוגית זו, תוכלו לאמץ שיטות מכירה ושכנוע המכונות בשפה המקצועית "טסטמוניאל" (עדות אישית). שימוש בעדויות אישיות נפוץ בכל תחומי השיווק והפרסום, והוא מתבצע במגוון טכניקות ושיטות. השכילו להשתמש בעדויות אישיות של קהל לקוחותכם וגם אתם תוכלו לרכוש את אמונם של לקוחות נוספים בכל פעם מחדש.

השתמשו בסמכות שלכם

לכולנו קיימת נטייה לציית לדמויות סמכותיות או להקשיב לדבריהם. נטייה זה יכולה לעזור לכם להפיץ את הידע המקצועי שלכם בתחום מסוים ברבים, ולגרום לאנשים אחרים להקשיב לדבריכם. הפצת דיוור אלקטרוני המבוסס על תוכן ענייני, מקצועי ורלוונטי לתחום עיסוקכם ולתחומי העניין של קהל הלקוחות שלכם, יאפשר גם לכם ליהנות מהרחבת קהל הנמענים שלכם באופן עקבי.

מצאו את הייחוד שלכם

רוב בני האדם אומנים חיים את השגרה, אך הם בהחלט מעתניינים בדברים ייחודיים, מקוריים ומפתיעים. הקפידו לייחד את עצמכם ואת הניוזלטר שלכם בכל דרך אפשרית. הדבר מתאפשר באמצעות פנייה לקהל לקוחות ממוקד בעל מאפיינים זהים (לדוגמא: אם אתם משווקים אופניים צרו סביבכם קהילת רוכבים וחזקו אותה בכל דרך אפשרית: קיום אירועים, מידע מקצועי אודות דגמים חדשים, עדכונים שוטפים ומבצעים). רוב בני האדם אוהבים להשתייך לקבוצה מסוימת ובדרך זו להביע את עצמם.
כמו כן, תוכלו לפנות אל קהל גדול ורחב יותר באמצעות מבצעים ייחודיים או הצעות ייחודיות שאי אפשר לסרב להם. גם במקרים אלו, רוב שני האדם אוהבים להגדיר את עצמם על פי נהירת הרוב המוחלט ותחושת השייכות שמתעוררת בהם.
לסיכום, תפיסות פסיכולוגיות שונות מסייעות רבות לאנשי השיווק המודרניים. לימוד והבנה של הרגלי הצריכה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, מאפשר גם לכם לעשות שימוש בתפיסות פסיכולוגיות אלו באמצעות מערכות דיוור אלקטרוניות, כל שאתם צריכים הוא רצון אמיתי וכנה ללמוד את הנושא ולהתפתח ברמה האישית והעסקית גם יחד.

© כל הזכויות שמורות