איך ליצור מבצעים בניוזלטר?

מלאכת השיווק האמיתית איננה רק לדעת להציע ולמכור מוצר או שירות מסוים, מלאכת השיווק האמיתית מתחילה בהתאמת מוצר לקהל יעד והענקת פתרון העונה על צורך מסוים. יישום כלל זה במסגרת הפצות ניוזלטר בדבר מבצעים, מסוגל לשפר באופן מדהים את אחוזי ההצלחה שלכם ואת היקף המכירות שלכם באופן מיידי, כיצד עושים זאת נכון, וכיצד משווקים מצבעים באמצעות ניוזלטר בצורה אטרקטיבית יותר? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.
יתרונות הניוזלטר על פני כל אפיק פרסום ושיווק אחר ברשת האינטרנט.
הפצת ניוזלטרים הינה פעולה זמינה, פשוטה וחסכונית עבור רוב המשווקים באמצעות רשת האינטרנט בכלל ורשת הדוא"ל בפרט. היתרון הבולט של הפצות הניוזלטר נמצא בעובדה שאתם מבצעים פעולות שיווק לקהל יעד המעוניין לקבל מכם עדכונים שוטפים (מבצעים, הנחות והטבות), ולצורך כך הוא נרשם במערכת שהעמדתם לרשותו. יתרון זה מאפשר לכם לדעת יותר פרטים ומידע אודות הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ולמעשה מאפשר לכם לאסוף מידע שיעזור לכם לגבש מערכת של מבצעים, הנחות והטבות המותאמים באופן ספציפי לדרישותיו ולרצונותיו.
על מנת "לנצל" את היתרונות הנ"ל לצורך הצלחת הפעילות השיווקית שלכם ברשת האינטרנט, תדרשו לבצע את הפעולות הבאות:
  1. מעקב בזמן אמת אחר כל הנתונים מפעילות הדיוור אותה ביצעתם – הנתונים השונים כוללים בין היתר: מספר מיילים שנפתחו, מספר הנמענים שביקשו להיות מוסרים מרשימת התפוצה, מספר הלחיצות שבוצעו על גבי הקישורים השונים, בדיקת כמות הלחיצות על המבצעים השונים וכדומה.

    מעקב איכותי לאורך זמן אחר הנתונים הנ"ל (ונתונים נוספים הקיימים לכם במערכת הדיוור האלקטרונית), יאפשרו לכם לתכנן באופן יעיל ומקצועי יותר את בחירת המבצעים שלכם, באופן כזה שיהיה מותאם לרצונות ודרישות הלקוח (אותם תוכלו לדעת באמצעות נתוני ההנעה לפעולה שתקבלו).

  2. הגדירו שאלון מורחב לצרכי איפיון הלקוח- דרך נוספת להכיר את הלקוח מקרוב, היא באמצעות שאלון מורחב (אבל קצר וקולע) שיעניק לכם מספר היבטים לגבי העדפותיו האישיות של הגולש בתחום המוצר או השירות שלכם. את השאלון מומלץ לקיים רק לאחר הרשמת הגולש לרשימת התפוצה. כמו כן, מומלץ להעניק שובר הנחה או הטבה מסוימת לכל גולש שימלא את השאלון במלואו.

  3. הבנת צרכים בסיסית של הלקוח- נסו לאפיין את קהל הנמענים שלכם על פי קטגוריות סיווג כלליות (מין, גיל, אזור מגורים, עיסוק וכדומה). פונקציות אלו יאפשרו לכם להבין טוב יותר את המכנה המשותף לכלל הנמענים המופיעים ברשימת התפוצה שלכם, ובכך למעשה תוכלו לדוור להם מבצעים אטרקטיביים יותר בעיניהם.

  4. טקטיקות שיווק ומכירה- אומנות השיווק מתייחסת למגוון נרחב של נושאים, כגון: ניצול הזדמנויות, יצירת התעניינות רבה במוצר או השירות, לקוחות מרוצים מעידים על המוצר וכדומה. לצד כל מבצע אותו אתם מפיצים במסגרת ניוזלטר, הקפידו "לעגן" אותו באלמנטים המניעים לפעולה. עוגנים כגון סרטון הפעלה למוצר או השירות, עדויות אמיתיות של לקוחות מרוצים, פרסום תגובות חיוביות אודות המוצר או השירות שקיבלתם, כל אלו ועוד (במידה והם מוצגים לצד מבצע אטרקטיבי), יכולים לחולל פלאים בהיקף המכירות שלכם כתוצאה מפעילות הדיוור והמבצע.

  5. סקר, סקר תרדוף!- הפעלת סקרים קצרים במסגרת ניוזלטר אותו אתם מפיצים, יכולים להעניק לכם מימד חדש בכל הקשור להרגלי הרכישה והיקף ההתעניינות של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מומלץ לשתול סקר קצר של 2-3 שאלות בכל גוף ניוזלטר אותו אתם משווקים. הצגת השאלות חייבת להיות בצורה כזו שתעודד את הגולשים להשיב לכם, ואף תראה להם על התעניינות רבה מצידכם בדעתם וברצונם. זכרו- לקוח מעורב הופך עם הזמן ללקוח נאמן ומרוצה!

  6. יצירתיות זה השם המשחק- כמו בכל תחום אחר בעולם השיווק והפרסום, גם בתחום הפצת מבצעים באמצעות ניוזלטר, למידת היצירתיות היבט מכריע וחשוב להצלחת המבצע. קדמו את המבצע שלכם באמצעות העברת מסרים יצירתיים המייצרים הזדמנות ללקוח, ולוו את המבצע שלכם בתמונות (סרטונים או תמונות סטילס) שאי אפשר לעמוד בפניהם, לדוגמא: אם אתם מציעים מבצע לארוחת ערב יוקרתית, תמונות אווירה של המסעדה, תמונות תקריב מפתות של מנות הגורמה ותמונות אווירה המציגות לקוחות מאושרים, יגדילו באופן משמעותי את הצלחת המבצע.
תפעול מערך מבצעים באמצעות ניוזלטר מעניק לכם יתרון בולט ומשמעותי הנובע מהעבודה שאתם יכולים לבצע מספר רב של מבצעים (תוך כדי חלוקת רשימת התפוצה שלכם למספר רשימות נפרדות), ובכך לזהות את המבצע האולטימטיבי ביותר עבור קהל היעד שלכם.

© כל הזכויות שמורות