דיוור אלקטרוני בעת משבר

המשבר הכלכלי הפוקד מזה מספר שנים את ארצות הברית ומדינות רבות ברחבי אירופה, נותן את אותותיו גם במדינת ישראל, ויותר ויותר בעלי עסקים עושים כל שביכולתם לצמצם עלויות תפעוליות של העסק. צמצום ההוצאות השוטפות של העסקים השונים, עובר גם דרך ערוצי הפרסום והשיווק, דבר המוביל באופן טבעי לקיטון ברמת ההכנסות הפוטנציאליות של כל עסק. בכתבה הבאה נעסוק בהרחבה בנושא הפעלת מערכות דיוור אלקטרוניות בתקופת משבר כלכלי, ונעניק לכם מספר טיפים ועצות כיצד להפוך מערכת דיוור אלקטרונית לכלי שיווקי רב עוצמה גם בעיתות משבר כלכלי.

שיווק באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית בעיתות משבר כלכלי
דיוור אלקטרוני, הן בעיתות משבר כלכלי והן בעיתות רווחה כלכלית, מהווה את אחד מאמצעי הפרסום והשיווק האפקטיביים ביותר, בעיקר בגלל החזר ההשקעה המרבי. עלויות התפעול הנמוכות (יחסית), לצד היכולות להרחיב את הפעילות השוטפת של העסק, הופכות את השימוש במערכות הדיוור האלקטרוניות לכלי עבודה שיווקי רב עוצמה, וזאת בתנאי שאתם יודעים "לנצל" את כוחה של פעולת דיוור מוצלחת והכלים השונים שהיא מעמידה לרשותכם.

פילוח רשימת התפוצה
בכל מערכת דיוור אלקטרונית מתקדמת, תוכלו למצוא מערכת לריכוז סטטיסטיקות שונות, המספקת מידע כמותי ואיכותי אודות קהל הנמענים המצוי ברשימת התפוצה שלכם. איסוף המידע מאפשר לכל אחד ואחת מכם, לפלח באופן מחקרי את קהל היעד שלכם, וכתוצאה מכך,
לייצר תתי –רשימות תפוצה, המאפשרים לכם להתאים את המסרים המועברים על ידיכם, כמעט לכל לקוח ולקוח באופן נפרד.
חלוקת רשימת התפוצה לתתי –רשימות, יכולה להתחיל מחלוקה גסה של הרשימה להגדרות בסיס כגון: גולשים המבצעים רכישה באמצעות הניוזלטר, גולשים הפותחים את המייל ומגיעים דרכו לעמוד הנחיתה או לאתר האינטרנט שלכם, תת- רשימה של לקוחות על פי תאריכי הצטרפות ועוד.

כמו כן, יכולות הפילוח יכולות להיות מבוססות על צרכי הלקוחות שלכם, באמצעות הפניית שאלון קצר כחלק מהפעילות השוטפת של מערכת הדיוור שלכם. בצורה זו, תוכלו ליהנות ממידע רלוונטי אודות כל לקוח ולקוח, ובעקבות כך להתאים לו את חבילת השירות או המוצר המיועדת לצרכיו.
הליך הפילוח אומנם דורש מכם עיון מעמיק באיסוף הנתונים השונים, אך הוא בהחלט יכול ליצור עבורכם מעגל לקוחות נאמן ואיכותי גם בעיתות משבר כלכלי.

יצירת מעגל הולך ומתרחב של לקוחות נאמנים
לקוחות בית העסק הם ללא ספק הנכס העיקרי והחשוב ביותר עבור כל עסק באשר הוא. על מנת להרחיב ולהגדיל את קהל הלקוחות שלכם גם בעיתות משבר כלכלי, תדרשו להפעיל יצירתיות רבה בכל שליחת ניוזלטר כזה או אחר. להלן מספר טיפים ועצות כיצד להגדיל את כמות הלקוחות שלכם באמצעות הניוזלטר:
  1. הקפידו לצ'פר את הלקוחות הנאמנים שלכם- הענקת הטבה או הנחה מסוימת ללקוח נאמן מגבירה אצלו את תחושת השייכות ותורמת באופן ישיר להמשך רכישות המתבצעות על ידו.

  2. הקפידו לחדש את פורמט הניוזלטר- כלל זה תקף בעיקר ללקוחות המצויים ברשימת התפוצה שלכם, ושעד כה נמנעו מלפתוח את המיילים אותם אתם מפיצים להם.

  3. הפכו את הלקוחות הנאמנים שלכם למקור צמיחה- העניקו שוברי הנחה משמעותיים במסגרת מבצעי "חבר מביא חבר" וכדומה.

  4. הגבירו את המודעות ליתרונות וערכי המותג- ניוזלטר המופץ באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית לא חייב להיות בהכרח מבוסס רק על מחיר אטרקטיבי. השתמשו בפלטפורמה זו להגביר את המודעות ליתרונות המותג, לערכי החברה אותה אתם מייצגים ולשיתוף הלקוחות שלכם בידע המקצועי העומד לרשותכם.

  5. הפכו את קהל הלקוחות שלכם למעורב יותר- כל אחד מאיתנו מעוניין להרגיש בעל השפעה וערך לסביבה בה הוא פועל. הפניית שאלונים קצרים לקהל המדוורים שלכם, והצגת שאלות המאפשרות לו להחליט על גובה הנחות או בחירת מידע אותו תציגו בעתיד, יתרמו באופן ישיר לתחושת המעורבות של קהל הלקוחות שלכם, וכתוצאה מכך, תוכלו ליהנות מקהל רלוונטי לאורך זמן.

  6. הדדיות זה שם המשחק- זכרו שהפצת ניוזלטר איננה אפיק חד כיווני, אפשרו ללקוחות שלכם להגיב, לשתף ולהיות מעורבים לאורך כל הדרך, וגם אתם תוכלו לבסס לעצמכם קהל לקוחות נאמן בעיתות משבר כלכלי.
לסיכום, מערכת דיוור אלקטרונית, טומנת בתוכה מספר רב של יתרונות פונקציונאליים לצרכי הגברת המכירות והגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאליים, כל שאתם צריכים לעשות הוא להיעזר בכל הכלים המתקדמים המצויים במערכת, ובאמצעות כך להרחיב את מעגל הלקוחות הקיים, הדבר אומנם דורש יצירתיות, התמדה והשקעת משאבים (בעיקר זמן), אך התוצאות בהחלט שוות את העבודה!

© כל הזכויות שמורות