למה לשלב QR CODE בניוזלטר

השימוש העיקרי במערכת דיוור אשר שולחת ניוזלטרים קבועים אל קהל הלקוחות של החברה היא לתזכר באופן תדיר את הלקוחות בדבר קיומכם, לחדש ולעניין אותם בכל פעם מחדש על מנת להניע אותם לבצע פעולות שאתם מעוניינים שיבצעו, בעיקר ביצוע רכישות. העולם הטכנולוגי מתקדם במהירות האור, אי התאמת המערכת, כל מערכת, למצב הקיים, פשוט תפסיק לעניין את הלקוחות, אין יותר מדי חברות ועסקים שקפאו על שמריהם ועדיין הצליחו לגרוף רווחים, לכן חדשנות היא נושא שאין להתעלם ממנו. עובדה קיימת היא שכיום כמעט לכל אדם יש סמאטרפון, מכשיר נייד חכם המשלב טלפון רגיל עם תכונות של מחשב נייד. ניצול מושכל של שתי העובדות שהוזכרו לעיל: חדשנות + הניוזלטר היומי/שבועי/חודשי תהפוך את הכלי השיווקי ליעיל ממילא, לכלי שיווקי מתגמל עוד יותר. מדוע חשוב לשלב את קוד הQR בניוזלטר במאמר שלפניכם.
 
מהו ניוזלטר?

ניוזלטר הוא דף מידע מקוון הנשלח באמצעות מערכת הדיוור של החברה ללקוחות הנמצאים ברשימת הדיוור שלה. הניוזלטר מאפשר לתקשר מידע ללקוח באופן ישיר. באמצעות כותרות קליטות, תוכן מעניין ועיצוב חדשני, הסיכוי שהקורא יפתח ויעיין בניוזלטר גוברים. יתרונותיו של הניוזלטר הם רבים, שכן שליחתו הקבועה מאפשרת לפתח מערכת יחסים אישית עם הלקוחות, ליצור רושם חיובי על רמת החדשנות, המקצועיות והשירותיות של החברה, כמו כן הניוזלטר הוא פלטפורמה מצוינת לפרסם מוצרים או שירותים חדשים של החברה באופן ממוקד, תוך הנעה לפעולה של הלקוחות באמצעות יצירת סקרים, תחרויות ועוד. יתרון נוסף ובולט של מערכת הדיוור היא שליחה מתוזמנת של הניוזלטר ושאר הודעות באופן קבוע ומראש, לדוגמא שליחת ברכות יום הולדת ללקוחות, טיפים שבועיים, הודעות על מוצר שהגיע למלאי ועוד, באמצעות לחיצה בודדת על כפתור אחד.

מהו קוד QR?

קוד QR  ובאנגלית  Quick Response Code , הוא ברקוד תלת ממדי שכאשר נסרק מעביר את המידע הטקסטואלי שקודד בו. מבחינה גראפית, קוד הQR  בנוי בצורת ריבוע בעל ארבעה קודקודים. יש לא מעט גרסאות של קוד QR , כאשר כל גרסה ניתנת להגדרה מראש באשר כמות השורות שיופיעו בקוד ומהי כמות המידע שניתנת לקידוד. לצורך הדוגמא כמות התווים הנכללת בקוד מתחילה מתווים בודדים ועד כ4,000 תווים! קידוד של טקסט ארוך מצריך מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה. מטרתו הראשונית של קוד הQR  הייתה לפיענוח מהיר של קידוד חלפים בפסי יצור של תעשיית הרכב. כיום, השימוש בקוד הQR  לצרכי פרסום ושיווק נעשה נפוץ יותר ויותר בעיתונים, שלטי חוצות, כרטיסי ביקור ועוד כאשר סריקת האפליקציה של קוד הQR  נעשית באמצעות התאמה למכשירי הסמארטפון למיניהם.

היתרונות בשילוב קוד QR  בניוזלטר

יש לא מעט יתרונות בשילוב קוד QR  בניוזלטר, מה שמפתיע היא העובדה שקוד QR  הוא כלי שיווק חדש יחסית, אשר כבש בזריזות מקום מכובד באמצעי הפרסום והשיווק בעולם כולו בכלל, ובישראל בפרט. היתרונות בשילוב המוצלח לפניכם:

חדשנות. כפי שכבר ציינו בתחילת המאמר, חברה אשר קופאת על שמריה ולא משכילה להתאים את החברה או העסק לנעשה כיום, סיכויי הישרדותה בשוק התחרותי של היום, קלושים עד אפסיים. קהל הצרכנים מצפה מהחברה לספק לא רק מוצרים חדשים או שירות מצוין, אלא שהתחרות על ליבו של כל לקוח יכולה להסתכם בדרך הפנייה שלכם אליו, שילוב קוד הQR  בתוך הניוזלטר השבועי, ימחיש ללקוח כמה אתם נמצאים בקו החזית של החידושים הטכנולוגים. הרושם שתשאירו עליו הוא יקר מפז.

אפשרות נוחה להצטרפות לקוחות לרשימת הדיוור שלכם. כאמור, כמעט לכל אדם בישראל היום יש סמארטפון, וניצולו המקסימלי מתבטא בעצם העובדה כי אנשים גולשים ברשת בכל מקום בו הם נמצאים, בעיקר כדי להעביר את הזמן, אם באמצע שיעור באוניברסיטה, בתחנת האוטובוס, בבתי קפה ועוד, הסמארטפון הפך להיות הכלי העיקרי בו אנשים משתמשים בכדי לחפש מידע ברשת, חברה שלא תדע להתאים את ממשק הניוזלטר שלה למוביילים החכמים, תפסיד קהל לקוחות עצום. מעבר לכך, הוספת קוד הQR  אל הניוזלטר יאפשר הצטרפות נוחה של לקוחות אל רשימת הדיוור שלכם, ולא משנה היכן הם נמצאים, כלומר מדובר בכלי נוח לשימוש עבורכם החברה ועבור הלקוחות, שהם כידוע הנכס החשוב ביותר לכל חברה ולא משנה כמעט מה תחומה. 

שיווק ישיר ממוקד. שילוב קוד QR  בתוך הניוזלטר יאפשר לכם לבצע מהלכי שיווק ממוקדים לקהלי לקוחות ספציפיים בהתאם לרשימות הפילוח שהגדרתם מראש באמצעות מערכת הדיוור שלכם. לדוגמא: חברה המספקת שירות מסוים ומוכנה להציע אותו אך ורק לתושבי הדרום כצ'ופר ייחודי בשל במצב הביטחוני, הניוזלטר בשילוב הברקוד ישלח אך ורק ללקוחות המתגוררים בדרום, וסריקת הברקוד באמצעות האפליקציה שנמצאת כמעט בכל סמארטפון (ואם לא ניתן בקלות להורידה) תאפשר את קבלת הצ'ופר או ההנחה.

סוף דבר

שילוב קוד QR בתוך הניוזלטר השבועי תגדיל את הסיכוי שקהלים נוספים יצטרפו לרשימת התפוצה שלכם בנוחות מירבית מכל מקום ובכל רגע נתון, תעניק לכם ממד של חדשנות כעושים שימוש בטכנולוגית שיווק דיגיטליות ותאפשר לכם שיווק ממוקד וישיר, כל היתרונות לעיל יוכלו להגדיל את רווחי העסק או החברה בקלות ובפשטות.

© כל הזכויות שמורות