שיווק אפקטיבי באמצעות דיוור

רשימות תפוצה או דיוור של קהל לקוחות, גדולות ועמוסות ככל שיהיו, אינן אפקטיביות דיין, אלמלא יודעים כיצד להשתמש בהן נכון. בדיוק כמו הטאבלט למשל, אשר יכול להיות כלי עזר אישי ועסקי מדהים, בתנאי שיודעים כיצד להשתמש נכון בכל הפונקציות שהוא מעניק. לכן, חשוב להבין את יסודות השיווק הנכון באמצעות ניוזלטר על מנת להגיע לתוצאה הסופית והיא הגדלת המוניטין ורווחי החברה. על בניית אסטרטגיית שיווק נכונה באמצעות ניזולטר , במאמר שלפניכם.

מהי מערכת ניוזלטר

מערכת ניוזלטר היא כלי עזר לחברות, ארגונים, ובתי עסק קטנים כגדולים, אשר הומצא בכדי לענות על הצורך והמעבר של האוכלוסייה לעולם המקוון של רשת האינטרנט. אין כמעט אדם אשר לא קורא מדי יום, לפחות פעם אחת, את האימייל שלו או מחפש מידע על גבי הרשת. מערכת ניוזלטר מאפשרת להגדיר ולבסס את מערכת היחסים בין הספק, נותן השירות או החברה היצרנית לבין קהל לקוחותיה. כיצד היא פועלת? באמצעות רשימות ניוזלטר אשר נוצרות כאשר הלקוחות מצטרפים למועדון החברים של החברה בתמורה להטבה בדרך כלל או רצון של הלקוח להתעדכן בנעשה בחברה. באמצעות רשימת התפוצה למשלוח ניוזלטר , החברה יכולה לעדכן את הלקוח בכל המתרחש, בין אם מדובר בשירות חדש או מידע אשר מתרכזים במשלוח ניוזלטר יומי/שבועי/חודשי אל הלקוחות, בהתאם לאסטרטגיית השיווק שבנתה החברה.

בניית אסטרטגיית שיווק אפקטיבית עם מערכת ניוזלטר

בניית אסטרטגיה שיווקית היא שם כולל למגוון פעולות שיש לבצע בכדי לקדם כל עסק, פעולות כגון: קביעת מדיניות מחירים, קביעת ערוצי הפצה, החזרת מוצרים וכמובן הגדרת מדיניות התקשורת השיווקית. אחת מהדרכים היעילות ביותר לבסס תקשורת שיווקית יעילה בין העסק לבין הלקוחות היא באמצעות מערכת דיוור ושליחת ניוזלטר על בסיס קבוע, להלן רשימת הצעדים שיש לבצע בדרך להשגת שיווק אפקטיבי באמצעות מערכת ניוזלטר :

שלב ראשון: זיהוי ואפיון קהל היעד. מיהו הלקוח שלכם? מהם צרכיו? מהם העדפותיו? כיצד תוכלו להתאים לו את המוצר או השירות שאתם מציעים כמו כפפה ליד? רק לאחר שתגדירו בפירוט מרבי ככל האפשר את קהל לקוחותיכם, כך תוכלו להתאים ניוזלטר שבועי אל צרכיו והעדפותיו, ברמת התכנים, ברמת העיצוב וברמת התדירות.

שלב שני: הדרגתיות. שיווק אגרסיבי מדי
, כגון שליחת ניוזלטר מדי יום ואף יותר מפעם אחת ביום, עלול לגרום לשלושה אפקטים, הראשון שעלול להתרחש (די נדיר) הוא עלייה חדה במכירות, השני שעלול להתרחש הוא ירידה חדה במכירות, והאפקט השלישי הוא מיאוס טוטאלי שלכם על הלקוחות ואתם תוצפו בין רגע בבקשות הסרה מרשימת ניוזלטר. אסטרטגיית שיווק נכונה עובדת על הדרגתיות. כמעט כמו כל תהליך, לתוצאות טובות יש להמתין בסבלנות. יש להעניק זמן ללקוחות להכיר אתכם ואתם אותם, לבנות מערכת יחסים אישית עימם, ובעיקר חובת ההוכחה היא על החברה להוכיח כי היא מספקת הודעות ניוזלטר איכותיות, לא "דוחפת בכוח" למכירה ולייצר אמינות.

שלב שלישי: הקפידו על ביסוס מערכת יחסים אישית.
  אין זה נכון לזלזל באינטליגנציה האישית של לקוחותיכם, במיוחד הלקוחות הישראלים ויחד עם זאת, הקפידו לנסח ניוזלטר שבועי, לצורך הדוגמא, אישי ככל האפשר. נכון שהלקוח יודע שהוא לא היחיד שמקבל ניוזלטר, ובכל זאת לנימה אישית יש אפקט חיובי יותר המשפיע על הרגשתו של הלקוח. וכידוע, רכישות מונעות מרגשות, בין אם מושכלים ובין אם אימפולסיביים, רגש הוא עדיין רגש  ולכן ניוזלטר שבועי יעזור לביסוס סוג של מערכת יחסים אישית, ביניכם החברה, לבין קהל הלקוחות שלכם.

שלב רביעי: ניוזלטר אינטרקטיבי.
אחת הדרכים היעילות לעודד קהל הלקוחות שלכם היא באמצעות בקשות להשתתף בחידונים, הצבעות, סקרים מעניינים, בקשות לטקבק על מאמר דעה ששלחתם בגוף ניוזלטר ועוד שלל אפשריות. הרעיון הוא לשתף ולעודד את קהל הלקוחות שלכם באמצעות כלי אינטרקטיבי כמצוין לעיל, ואז לחשוף אותם לתוכן שיווקי. לדוגמא ניוזלטר עם הצעה: "השתתפות בסקר תזכה אתכם בהנחה ייחודית" או  "טוקבק הזהב יזכה בהטבה משמעותית" וכו'. בנוסף, כך תוכלו לבדוק ולפלח את הלקוחות מתוך רשימת התפוצה, מכאלו שסתם קוראים לפעמים ניוזלטר לאלו שמוכנים בסופו של דבר להוציא את כרטיס האשראי מהארנק ולהתמקד במשלוח ניוזלטר הבא, תחת קטגוריה חדשה ברשימת התפוצה: "לקוחות מועדפים".

שלב חמישי: הגבלה בזמן. אחת הטכניקות הידועות בשיווק, וזה תקף גם במשלוח ניוזלטר היא הגבלה בזמנים, בארה"ב המכירות המיוחדות הם שם דבר בעולם, הסיילים בלייבור דיי, בלאק פריידי ועוד הן הדוגמא המוצלחת ביותר לכיצד מבצעי מכירות מוגבלים בזמן הן הצלחה אדירה. ובענייננו, הכוונה היא לשלוח ניוזלטר בו אתם מודיעים על מבצע מטורף עם הנחות מדהימות, הקאצ' כמובן הוא שהמבצע תקף רק ליממה אחת בלבד למשל. כמובן שחשוב לעמוד בזמנים, אחרת יתקבל הרושם שאתם לא אמינים במיוחד. 

שלב שישי: חדשנות תמידית
. שיווק אפקטיבי באמצעות ניוזלטר מצריך שמירת האצבע על הדופק, במיוחד היום כאשר הקצב הוא דינמי והתחרות היא אדירה. העדפות הצרכנים משתנות באופן תדיר, תדאגו להתעדכן ולעדכן כל ניוזלטר בהתאם, בין אם מדובר בממשק חדש כגון התאמה למוביילים החכמים או תוכן מקורי ואיכותי, אל תזניחו והקפידו לשדר חדשנות לקהל הלקוחות, אתם רק תרוויחו, וזו המטרה לא כן?!

© כל הזכויות שמורות