הקשר בין דיוור אלקטרוני לניו מדיה

המהפכה הטכנולוגית והשינוי העצום שחוללה התקשורת הדיגיטלית בעולם השיווק לצד השינויים המטאורים בהרגלי צריכת המידע והרכישה של האוכלוסייה בכל רחבי העולם מעלים את השאלה האם יש עדיין מקום לשימוש בניוזלטר ובמערכת דיוור אלקטרוני כחלק מאסטרטגיית השיווק של כל חברה, ארגון או עסק קטנים כגדולים. האם לא ניתן להסתפק בשיווק בלעדי בפייסבוק למשל? התשובה היא בוודאי שלא. גם היום למשלוח דיוור אלקטרוני יש מקום בלעדי ברשימת אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר לכל חברה המעוניינת ביצירת קשר עקבי ובמיוחד ישיר לכל לקוח ולקוח. על הקשר בין דיוור אלקטרוני לבין עידן הניו מדיה במאמר שלפניכם.

דיוור אלקטרוני - על המושג "ניו מדיה"

המדיה החדשה או ה"ניו מדיה" היא מושג אשר נולד לצד תהליך הדיגיטציה. כלומר כל דבר אשר נוצר באמצעות מחשב ובאופן דיגיטלי. בתחילת המאה הקודמת המדיה הנפוצה ביותר הייתה הדפוס והרדיו, לאחר מכן נכנסו בהדרגה הקולנוע והטלוויזיה. עם כניסת הטכנולוגיה הדיגיטלית לעולם ובעיקר האינטרנט לכמעט כל בית אב בעולם, כללי המשחק השתנו ללא היכר וכיום למרחק הגאוגרפי אין משמעות בכל הנוגע לשיווק ולהגעה לכמה שיותר קהלי יעד ואוכלוסיות שונות בעולם. אחד המאפיינים העיקרים של עידן הניו מדיה הוא האפשרות להעביר מסר בודד לכמות עצומה של אנשים בו זמנית ויחד עם זאת, ניתן להתאים את תוכן המסר הבודד לכל אדם באופן אישי. מכאן הקשר הישיר בין דיוור אלקטרוני לבין עידן הניו מדיה.

נפיצות משלוח דיוור אלקטרוני

לאור פרוץ כניסת הרשתות החברתיות לחיינו, כאשר פייסבוק בראשן, טוויטר, לינקדין, פינטרסט, אינסטגרם ועוד רבות וטובות, לא משנה כמה חשבונות פעילים יש לכל אדם בכל אחת ואחת מהרשתות החברתיות, עובדה קיימת היא שכמעט לכל אדם בעולם ישנה כתובת דואר אלקטרוני אחת לפחות. בניגוד לרשתות החברתיות אשר מדד הפופולאריות שלהן משתנה באופן תדיר (גם לאור הנתונים המדהימים של פייסבוק, צריך לזכור ששום דבר אינו נצחי, קחו את My Space לדוגמא אשר הוקמה כרשת החברתית הראשונה בשנת 2003 וכיום מדורגת בתחתית רשימות הרשתות החברתיות). יתרה מזאת, ניתן אף לומר כי לרשתות החברתיות הן מעין "שחקן חיזוק" בכל הנוגע למיקומה של תיבת הדואר האלקטרונית האישית ובהחלט ניתן לומר כי דיוור אלקטרוני כולל מאפיין נצחי שכן לא משנה אם תחליפו את ספקית הדואר האלקטרוני, כיום לא ניתן לתקשר בחיים הפרטיים וכמובן המקצועיים ללא כתובת דואר אלקטרונית פעילה. הדואר האלקטרוני נתפס כאחד האמצעים העיקרים ליצירת תקשורת יעילה וזריזה. מעבר לכך, בעבר הלא רחוק אם הגולש הממוצע היה בודק את תיבת האימייל שלו כ 3 פעמים ביום, כיום, תודות לכניסת כניסת מכשירי הסמארטפונים לחיינו, תדירות כניסת הגולשים לתיבת המייל שלהם עלתה במאות אחוזים. מדובר בעובדה שאין להתעלם ממנה, בעיקר כאשר השאלה הנשאלת האם יש עדיין מקום למשלוח דיוור אלקטרוני בעידן הניו מדיה.

מערכת דיוור אלקטרוני או נוכחות ברשת חברתית?

השאלה האם להעדיף מערכת דיוור אלקטרוני על פני נוכחות באחת, או יותר, מן הרשתות החברתיות היא שאלה שאינה רלוונטית לכל אותן חברות, ארגונים ועסקים אשר מעוניינים להגיע לכמה שיותר קהלי יעד. מכאן שאחד לא בא על חשבון השני, אלא אחד לצד השני. כלומר, בניית אסטרטגיית שיווק נכונה אשר צופה פני עתיד תכיל מקום לשילוב מערכת דיוור אלקטרוני לצד הפגנת נוכחות ברשתות החברתיות, נכון שמדובר בהקצאת משאבים ואנרגיות לא קטנה, אך הרווח הוא עצום, הפעילות המשולבת תגרום מצד אחד ליצירת עניין בקרב מיליוני הישראלים אשר פתחו חשבון בפייסבוק למשל ואילו הפעילות השיווקית באמצעות דיוור אלקטרוני יוצרת גישה אישית יותר עם קהל הלקוחות של החברה. מעבר לכך, משלוח דיוור אלקטרוני שבועי למשל מאפשר לחברה לבחון את רצונות הנמענים באמצעות סקרים, בקשה למתן פידבק ועוד, מהלך אשר אולי אפשרי בפייסבוק אך לא מעט אנשים יעדיפו לפרט באופן פרטני ולא חשוף, כלומר באמצעות דיוור אלקטרוני.  בשורה התחתונה שילוב מערכת דיוור אלקטרוני עם הפעילות השוטפת ברשתות החברתיות השונות הוא יעיל כפליים, עם דיוור אלקטרוני החברה פועלת במספר חזיתות להעברת המסר המרכזי וכך ההנעה לפעולה הופכת ליעילה יותר
.
טיפים לשילוב מערכת דיוור אלקטרוני עם שאר המדיות

אם לחברה טרם חשבון פייסבוק פעיל, הגיע הזמן לפתוח אחד. לאחר מכן, הדרך היעילה ביותר לשלב מערכת דיוור אלקטרוני בתוך הפייסבוק היא באמצעות יצירת קישור בפייסבוק הקורא למתעניינים להצטרף לרשימת דיוור אלקטרוני שלכם לצורך קבלת הודעות דיוור אלקטרוני באופן קבוע. שימו לב ובהתאם לקהל היעד המבוקש, ככל שניסוח בקשת ההצטרפות יהיה יצירתי יותר, מקורי יותר, הומוריסטי במידה, כך תוכלו לצפות לגל של מצטרפים חדשים. מן הצד השני, הקפידו לשלב בתוך כל דיוור אלקטרוני עצמו אפשרות לנמענים ללחוץ על כפתור הלייק על מנת למנף את דף הפייסבוק שלכם. יצירת אסטרטגיית שיווק נכונה חייבת להיות דינמית לצורך הגשמת המטרות של החברה, לכן חייבת להיות אצבע משגיחה על הדופק בכל זמן נתון, חברה המתאימה את עצמה במהירות לשינויים של הניו מדיה לצד הרגלי הצריכה של האוכלוסייה, רק תרוויח ורצוי כמה שיותר.

© כל הזכויות שמורות