כיצד ליצור תוכן טוב לניוזלטר

אין ספק כי במקרה הנ"ל, בעל הדעה הוא בעל המאה. התוכן שתיצקו אל תוך ניוזלטר השבועי/חודשי שישלח לקהל לקוחותיכם, יקבע במידה רבה את תדמיתכם בעיני הלקוחות וכמובן יניע אותם לפעולה הרצויה על ידכם. כל מה שרציתם לדעת על כיצד ניתן ליצור תוכן טוב ואיכותי אל ניוזלטר, במאמר שלפניכם.

מהו ניוזלטר ?

ניוזלטר הוא מכתב מקוון אשר נשלח באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית אל קהל נמענים. השולח הוא בעל העניין, עסק, חברה או ארגון קטנים כגדולים ואילו הנמענים הם אנשים המעוניינים לקבל מסרים ומידע מאותה חברה. ניוזלטר הוא כלי העזר השיווקי העיקרי היום עבור חברות וארגונים לשמירת קשר רציף ואפקטיבי עם קהל הלקוחות שלהם. ככל שכותבים ניוזלטר מעוצב בצורה המותאמת לרוב סוגי הדפדפנים וספקי הדואר האלקטרוני של הנמענים כך גוברים הסיכויים לפתיחתו על ידי הנמען. מעבר לכך, התוכן של ניוזלטר משחק תפקיד לא פחות חשוב מעיצובו שכן ככל שהתוכן יהיה מסקרן, מעניין ומקורי יותר, כך גוברים הסיכויים שהנמענים אכן יקראו את אותו ניוזלטר ויבצעו את הפעולה אותה אתם מבקשים לבצע, ברוב המקרים מדובר ברכישת מוצר, בחלק מן המקרים מדובר בהצטרפות למועדון החברים, בקשה למילוי סקר שביעות רצון ועוד שלל פעולות. כיצד תוכלו לגרום לכל ניוזלטר להיות אטרקטיבי דיו? לאחר שערכתם מחקר מעמיק בדבר הרגלי הצריכה ושאר מאפיינים דמוגרפים וסוציו אקונומיים של קהל היעד של החברה, תוכלו להתפנות לשלב התוכן בתוך ניוזלטר.

כיצד ליצור ניוזלטר בעל תוכן איכותי

על מנת להפוך ניוזלטר שבועי (או כל תדירות אחרת) שאתם שולחים לרשימות התפוצה שלכם למועדף בקרב הנמענים שממלא מקבלים עשרות (אם לא יותר) ניוזלטרים מחברות נוספות,  ולפיסת מידע שקהל הנמענים יצפה לה בשקיקה, שימו לב לעצות הבאות:

מבנה ניוזלטר. המבנה הסטנדרטי של ניוזלטר כולל פסקה קצרה בתחילתו, לרוב בנימה אישית לנמען, כתבה או מאמר מרכזי בנושא מסוים, לרוב נושא הקשור לפעילות חדשה של החברה, ולסיום פסקת סיום הכוללת לרוב הנעה לפעולה. על מנת להפוך את המבנה הסטנדרטי לייחודי ומעניין מומלץ בחום להפוך את שלושת מרכיביו של ניוזלטר למשהו אחר בתכלית מהסטנדרט המשעמם, כיצד? המשיכו לקרוא.
שלבו סיפורים מעניינים. סיפורים מעניינים שימשכו את תשומת ליבם של הנמענים יכולים להיות בין היתר, חדשה אקטואלית כגון המצב הביטחוני הרגיש בדרום הארץ, אם יש לחברה עובד המתגורר באחד מיישובי הדרום העניקו לו במה בדמות טור שבועי/חודשי בו הוא מפרט את התחושות שבוודאי חלק רב מהנמענים שלכם חולקים. כך תוכלו לגרום לנמענים תחושת הזדהות וחיבור  עם החברה. ואם ערכתם איזשהו מבצע או מתן הנחות ליושבי עוטף עזה, במסגרת פעילות לקהילה, אל תחסכו בפרטים על כך בתוך ניוזלטר.

"האנשת" החברה. הרעיון העומד מאחורי האנשת החברה באמצעות ניוזלטר הוא לנטרל את הריחוק של החברה לנמענים. הכוונה היא לא לציין ע"י ניוזלטר ברכה משעממת כגון "מזל טוב להילה ודויד על הולדתם בתם" אלא מתן מקום להילה לספר על חווית הלידה, טיפים להתמודדות עם ההנקה ועוד. כמובן שחשוב שיהיה קשר כלשהוא לתחום העיסוק המרכזי של החברה, אך אל תחסכו מקהל הנמענים סיפורים מרגשים על ושל עובדי החברה, כך תוכלו להעביר לקהל הקוראים תחושת אכפתיות של החברה לעובדים, וחברה המכבדת ורגישה לעובדיה תתייחס בהתאם לקהל לקוחותיה.

ייצרו טור קבוע. טור קבוע ומעניין מספיק יגרום לכל ניוזלטר פשוט ליצור ציפייה מצד הקוראים. במקום לנטות למקום המשעמם והרגיל של מנכ"ל החברה מספר על הצלחות החברה, עסקאות שנחתמו, מאזן רווחים ושאר ירקות, השתדלו להכניס בטור הקבוע היבטים הומוריסטים בהחלט יכולים לעניין את קהל הקוראים, ביקורות על מוצרים או מסעדות, הכול בהתאם לתחום ולמסר המרכזי אותו החברה מנסה להעביר לקהל הקוראים.
תנו מקום ללקוחות. באמצעות ראיון קבוצת לקוחות או פרסום מכתבי תודה והמלצות או ביקורות של הנמענים תוכלו להשיג "שתי ציפורים במכה אחת". כלומר, גם הענקתם מקום לחוות דעתם של הלקוח וכך רכשתם לעצמכם את אמונו ואמונם של שאר הקוראים ומאידך שידרתם פתיחות ומקום לקבלת ביקורת. שיתוף הקוראים במשלוח ניוזלטר במסגרת טור אורח או ראיון חודשי היא דרך מצוינת להעשיר כל ניוזלטר בתוכן אמיתי.

שתפו את הנמענים בדבר הצלחות עסקיות. על אף שמדובר לרוב בנתונים "יבשים" ולא מעניינים את מרבית הקוראים, מדובר בפירוט הכרחי על מנת שלקוחות החברה יבינו ויפנימו כי מדובר בחברה מצליחה וכי בהחלט שווה להימנות על קהל הלקוחות של החברה. ישנם דרכים יצירתיות כיצד לתאר את אותן הצלחות עסקיות באופן אשר יעניין את הקורא, בעיקר באמצעות הפחתת הנתונים היבשים והגדלת תיאור אופן חגיגת החברה את ההצלחה.

תנו במה למוצרים ושירותים חדשים. אם אחת המטרות המרכזיות של ניוזלטר היא "למכור", כמובן שחשוב לשתף את קהל הנמענים באמצעות ניוזלטר על פיתוחים חדשים של מוצרים או שירותים חדשים של החברה. בעיקר שיתוף על פריצות דרך, טכנולוגיות חדשות, גם אם לא של החברה עצמה, אלא של מקום חיצוני עם קשר ישיר המשיק לתחום עיסוקכם, יעביר מסר של חדשנות ומקוריות.

© כל הזכויות שמורות