מי פתח את הדיוור האלקטרוני שלי

אחד העזרים היעילים לבדיקת ומדידת הצלחתו של קמפיין דיוור אלקטרוני היא באמצעות בחינת שיעורי פתיחת הדיוור על ידי הנמענים. יחד עם זאת, לא תמיד מדובר בתוצאות חותכות שניתן להסתמך עליהן באופן חד משמעי, לעיתים הנתונים שמתקבלים עלולים להטעות אתכם, בין אם מדובר בשיעור פתיחה גבוה ובין אם מדובר בשיעור פתיחה נמוך, קבוע או משתנה, חשוב לבחון לעומק את הנתונים על מנת לגלות חסמים אפשריים בעת שליחת דיוור אלקטרוני, כל מה שרציתם לדעת על שיעורי פתיחת הניוזלטרים, במאמר שלפניכם.

מהו דיוור אלקטרוני ?

דיוור אלקטרוני הוא למעשה שיטת שיווק אשר מאפשרת לגורם אחד להגיע בהינף של קליק לכמות עצומה של אנשים. השיווק מתרחש באמצעות משלוח הודעות דיוור אלקטרוני בתדירות שנקבעה על ידכם מראש, היישר לתיבות האימייל של רשימות התפוצה של העסק. מערכת דיוור אלקטרוני טובה, מאפשרת את פילוח רשימות התפוצה, כך שתוכלו לשלוח לכל קבוצה ניוזלטר אשר הותאם במדויק לצרכיה של אותה קבוצה. בסך הכל מדובר בשיטת שיווק אגרסיבית אך בהחלט אפקטיבית עם תוצאות מוכחות, שכן שמירה על קשר רציף עם קהל הלקוחות של החברה, שומר עליכם בתודעה התמידית של הלקוחות. דיוור אלקטרוני אפקטיבי הוא ניוזלטר אשר נבנה לאחר שערכתם מחקר ראשוני בדבר זהותם ואפיונם של קהל היעד של החברה על מנת שתוכלו להתאים את הניוזלטר השבועי/חודשי וכו' אל צרכיו באופן מדויק הן מבחינת העיצוב והן מבחינת התכנים. לאחר מכן שימו לב לניסוח הניוזלטר, דיוור אלקטרוני אפקטיבי הוא כזה שיעודד את הנמענים לביצוע הפעולות הרצויות על ידכם ומעבר לכך, לאותם הנמענים אשר אכן משתפים פעולה, הקפידו לסנן אותם מן קבוצת הנמענים הכוללת ולזכות אותם בהטבות. פעולה שכזו תיצור מעין מערכת יחסים של "קח ותן" בין החברה ללקוחות, כלומר מחויבות של הלקוחות לחברה ולהיפך, תוביל לעלייה ברווחים. יחד עם זאת, מה הטעם במחקר מקיף אם שיעורי הפתיחה של קמפיין דיוור אלקטרוני אינם בעלייה?

כשלים אפשריים בעת דיוור אלקטרוני ופתרונות לשיפור שיעורי הפתיחה

נקודת המוצא היא כי שיעורי הפתיחה של הניולזטרים נקבעים על פי הקלקה על אחד הקישורים או הורדת תמונות מגוף המייל. להלן פירוט הגורמים האפשריים לשיעורי פתיחה נמוכים:

בחינת ספקי האימיילים השונים. עובדה ידועה כי חלק מספקי האימיילים השונים כגון GMAIL, HOTMAIL  ודומיהם, מעבירים חלק ניכר מהודעות דיוור אלקטרוני ישירות אל הספאם וכך לנמען אין אפשרות בחירה, האם לפתוח את הניוזלטר או לא . כלומר קיימת בעיית עבירות אשר תשפיע בין היתר, על שיעורי הפתיחה של קמפיין דיוור אלקטרוני. הפתרון על מנת לעקוף את בעיית העבירות הוא פשוט לפתוח חשבונות אימיילים בכל הספקיות הדומיננטיות וכך להימנע מלהיכנס ישירות לספאם.

בחינת הדפדפנים. לא כל הדפדפנים מאפשרים צפייה בתמונות, לדוגמא דפדפן האקספלורר נוטה להעלות התראת בטיחות לפני הצפייה בתמונות שבמייל. לכן גם אם הנמען פתח את המייל אך נמנע מללחוץ על הקישור להורדה ולצפייה בתמונה, שיעור הפתיחה של הדיוור ייפגם. על מנת לפתור את הבעיה, עליכם לבחון את כל ספקיות המיילים (לפחות את המובילות מבניהן) ולבדוק מהו היחס בין פתיחת המייל לבין ביצוע הקלקות בפועל. אם המסקנה תהיה שיעור פתיחה גבוה אל מול ביצוע הקלקות נמוך, ניתן להבין כי הנמענים חוששים לפתוח את הדיוור. התאמת הודעת דיוור אלקטרוני ועיצובה בהתאם לדפדפנים השונים, תוכל לפתור את הבעיה.

בחינת עבירות התמונות. כמעט ואין ניוזלטרים הנשלחים ללא תמונה אחת או שתיים לפחות, וכפי שציינו מדובר באחד הנתונים הנכללים בשקלול אחוז שיעורי הפתיחה של הדיוור. לעיתים, גם אם הנמען פתח את הדיוור ולא צפה בתמונה, מהסיבה הפשוטה כי ספקית המייל לא אפשרה זאת בשל חסימה מובנית של תמונות, מדובר בנמען שלא ייחשב לצורך שיעורי הפתיחה. לכן עליכם לבחון את ממוצע ההקלקות בין כל ספקיות הדוא"ל המובילות על מנת לגלות האם מדובר בבעיית עבירות או שמא מדובר בחסימת תמונות על ידי הספקית.
יש לא מעט כלים ופתרונות לבחינה מעמיקה של שיעורי פתיחת הדיוור האלקטרוני, לכן מומלץ בחום לעקוב אחר שינויים שעורכות ספקיות הדוא"ל המובילות, על מנת להתאים את הדיוור לצרכיהן וכך להשיג שיעורי פתיחה גבוהים ויעילים יותר.

טיפים לשיפור שיעורי פתיחת קמפיין דיוור אלקטרוני
על מנת לשפר את שיעורי פתיחת הניוזלטר ולא משנה באיזו תדירות הוא נשלח לרשימת התפוצה שלכם, מומלץ ראשית כל להשתמש בכתובת דומיין אישית ולא מטעם כתובת מייל חינמית כגון GMAIL, וזאת על מנת לעבור את סינון הספאם. שנית, הוסיפו את שמו של הנמען בגוף הניוזלטר על מנת ליצור קשר אישי ולשפר את עבירותו. שלישית, הימנעו משליחת ניוזלטר המורכב בלעדית מתמונות שכן מדובר במתכון ישיר לחסימה. בנוסף, בשורת נושא הניוזלטר אל תשתמשו בסימני קריאה והקפידו שהיחס בין טקסט לתמונות בגוף המייל, יטה משמעותית לטובת הטקסט. מומלץ להימנע משורות ריקות. לסיום, חשוב לציין בתחתית הניוזלטר בקשה עבור הנמען להוסיף אתכם לרשימת השולחים הבטוחים וכך תוכלו להימנע בעתיד מהגעת הניוזלטר ישירות לספאם.

© כל הזכויות שמורות