מה הקשר בין אריסטו, להפסיק לעשן, וA/B טסטינג?

לרוב אנשים מפחדים משינויים כי הם לא יודעים בוודאות איך תהיה האופציה השניה.
אחד רוצה לעבור מהעיר למושב, אבל אין לו מושג אמיתי אם הירוק מסביב עדיף על קניון במרחק הליכה.
השני מאוד רוצה להפסיק לעשן אבל הוא מפחד שלא יהנה יותר משום חוויה. אם רק היה יכול להצליח להפסיק לעשן כדי לבדוק זאת. 

השלישי רוצה לשנות את סגנון הדיוור ללקוחות אבל לא יודע אם זה כדאי... רגע, בניגוד לשתי דוגמאות הראשונות דווקא כאן יש לך אפשרות לשנות אסטרטגיה, לבדוק אותה, ואז להחליט. ניתן לרוב להכריע. 
או בשפה המקצועית -A/B טסטינג.

עם כל הכבוד לאריסטו, את זה הוא לא  צפה.
חכמת ההמונים היא לא המצאה של העשור האחרון ואריסטו כבר כתב עליה בזמנו. במרכזה הרעיון שכלל הדעות של אנשים בתחום מסוים יהיו יותר יעילות ומדויקות מכמות יותר נמוכה של אנשים מומחים בתחום.
A/B טסטינג זוהי כן המצאה מהעשור האחרון שמשכללת את העיקרון המנחה הזה, ומבצעת סוג של ניסוי, שמטרתו לפתור התלבטות נקודתית בתוכן שיצרת בשיטת "הרוב מחליט".
A/B טסטינג מאפשר לך לבחון את יעילות המכתב בעזרת שליחה של שתי אופציות התוכן עליהן התלבטת (שורת נושא, כפתור הנעה לפעולה, סוג גופן וכו') אל קבוצת מדגם מתוך רשימת אנשי הקשר שלך. האופציה שהשיגה את אחד משני הקריטריונים הבאים (בהתאם לבחירתך), היא זו שתשלח לשאר הלקוחות באופן אוטומטי:

1. כמה משתמשים פתחו את המייל - לרוב יושפע משורת הנושא.
2. כמה משתמשים הקליקו לפעולה - תלוי בתוכן ובעיצובו. 
המלצתנו לשלוח ל20% מכלל לקוחותיך ולסיים את התחרות לאחר 24 שעות.
 
כל מי שאי פעם למד על שיטות מחקר או קרא מחקר כזה או אחר, יודע שמחקר טוב מתחיל בשאלת מחקר ממוקדת ובהשערה כלשהי. A/B טסטינג הוא סוג של מחקר קטן ולכן גם כאן חשוב לדעת מה ברצונך  לשאול ומה ההשערה שלך על התוצאות האפשריות. 
הנה למשל שאלות ש A/B טסטינג הוא כלי מצוין לחקור אותן: 
• מה עדיף שורת נושא טיזרית או שורת נושא אינפורמטיבית?
• האם לצרף את שם הלקוח אל שורת הנושא או לא?
• מה הלקוחות שלי מעדיפים תוכן ויזואלי או תוכן מילולי?      
                               
אזהרה! שימוש מופרז בכלי הנ"ל יגרום לתוצאה ההפוכה שלה ייחלת. ברגע שגילית את אפקטיביות הכלי, יהיה נורא מפתה לעשות A/B טסטינג, בכל פעם שבמשרד או בעסק תתעורר מחלוקת או אי הסכמה על פרט מסוים. החכמה היא להשתמש בכלי בתבונה, ולעצור לבדוק שאלות משמעותיות שיקדמו את הדיוור העתידי. 
תמיד יהיו עוד שינויים שאפשר לעשות, ושאלות שנשאל, לכן חשוב שלאסטרטגיה השיווקית שלך תהיה זמן מוקצב ויעד שלאחריו יהיה ניתן לבחון קמפיינים חדשים.

© כל הזכויות שמורות