נתקעת בלי תוכן? 14 דרכים שיחלצו אותך החוצה

שיווק באמצעות תוכן הוא אחד האסטרטגיות הכי יעילות ואפקטיביות לקדם תנועה אל האתר שלך, ולהגדיל המרות ומכירות.
כיום כל חברה או ארגון מנהלים בלוג וכמות המאמרים שמתפרסמים בכל יום עצומה. התחרות על תשומת ליבו של הלקוח וקידום האתר במנועי החיפוש יצרה ספירה רווית תכנים, ולא מעט פורמטים שחוזרים על עצמם.
אחת הטענות שנשמעות אצל כתבי תוכן או משווקים שאין על מה לכתוב, כבר כתבו את הכל, ויש קושי למצוא את הנושא שאף אחד עוד לא כתב עליו, והרגשה היא כמו של טיפה בים.

אז קודם כל זאת לא בושה לכתוב על נושאים שכבר נכתבו, בתנאי שלא תעתיק ותכניס אל התוכן את הסגנון הייחודי לך. תמיד אפשר לתת דוגמאות שעוד לא נתנו, להוסיף פרטים חדשים, ולהכיר כלים שעוד לא הכרת.

אבל איך עושים את זה? איך מפלסים את הדרך לתוכן איכותי?

עם מצ'טה.

מה המצ'טה של כותב התוכן? בשביל זה תצטרכו להמשיך לקרוא.

אבל אם אין לך סבלנות כלל וכלל אז נגלה שהחלק הראשון של הפוסט שלפניך יציע 6 כלים פרקטיים למציאת נושא, החלק השני יסביר את האיך, ויפרט 8 סגנונות תוכן של פוסטים וניוזלטרים שכדאי ליצוק אליהם את התוכן.


6 דרכים למציאת נושא

בעידן המידע החופשי לא צריך לשבור את הראש כל כך, אלא פשוט לדעת איך לחפש. הרשתות החברתיות הרבות הן לא רק פלטפורמה לשיתוף דעות ותכנים אלא מעבדת מחקר למשווקים שתרים אחרי הנושא הכי חם לכתוב עליו.

בשוק קיימים לא מעט כלים ויישומים ייעודיים לניטור תכנים מובילים, להלן רשימה חלקית, אך משובחת, של הפלטפורמות השונות שאיתם כדאי להתחיל ליצור תוכן:

1. Buzzsumo

אם ברצונך לכתוב פוסט על נושא מסויים, ואינך יודע בדיוק מה לכתוב, הקלד את מילות המפתח של הנושא במנוע החיפוש, התוצאות הראשונות הם המאמרים הכי משותפים ברשתות החברתיות והכי מטוקבקים. מעבר על התוצאות יתן לך אינדיקציה לנושאים פופולרים ומה כבר נכתב עליהם. ברגע שזיהית נושא שלא טופל במלואו זאת ההזדמנות שלך להיות הראשון, או לפחות זה שסוגר את הקצוות הפתוחים.

לא פחות חשוב ואולי גם יותר מרענן, זה לעבור על התגובות במאמרים הפופולרים, הם יתנו לך אינדיקציה נוספת על הנושא, בעיקר מה היחס שלהם אליו, ועם איזו בעיה הם הכי מזדהים, או איזו בעיה לא קיבלה מענה. והנה לך המאמר הבא שלך.



2. Quora

רשת חברתית שלקחה את נישת השאלות והתשובות צעד אחד קדימה, באתר זה אפשר לשאול הכל מהכל, ולקבל תשובות ממומחים, מבעלי נסיון, או כאלה שיש להם ידע כללי טוב במיוחד.

זהו כר פורה למחקר שוק כדי לדעת מה חושבים אנשים אחרים על הנושא שלך, ניטור שאלות שחוזרות על עצמן בתחום מסויים יכול להיות נושא למאמר בפני עצמו.



3. Reddit  (רדיט)


אתר מדיה חברתית מסוג מערכת לוח מודעות מקוונת אשר משתמשים הרשומים אליו יכולים לשתף תכנים, כגון טקסטים או קישורים בכל נושא אפשרי וללא הגבלה. הפרסומים הזוכים לדירוג גבוה יותר מופיעים בראשו, בתצוגה מתחלפת שמשאירה מקום לפוסטים חדשים שטרם זכו למידת פרסום משמעותית.

התכנים מאורגנים לפי תחומי העניין השונים, המכונים subreddits או בקיצור subs
ה-subreddits עוסקים בכמות אדירה של נושאים, בהם חדשות, משחקי וידאו, סרטים, מוזיקה, ספרים, כושר, מזון, ועוד.

גם כאן בדומה ל  Quora מעבר מהיר על השאלות והתשובות ב subreddits כמו AMA או askreddit יספק לך לא מעט נושאים חדשים לכתוב עליהם.

 


4. Alltop

אתר זה מרכז את כל התכנים הכי "חמים" מתוך מאות נושאים פופולריים. היתרון שלו שניתן להגדיר את התחום שמעניין אותך במנוע החיפוש ולקבל את הכתבות הרלבנטיות עבורך.



5. lumanu

מזכיר מאוד בפונקציונליות שלו את Buzzsumo, גם כאן העיקרון זהה, להקליד מילת מפתח, ולאתר את הכתבות הרלבנטיות, הטרנדיות או העדכניות לפי פרק זמן שתבחר. הכתבות מדורגות בהתאם לכמות השיתוף והתגובות ברשתות החברתיות, ניתן לשמור את תחומי העניין שלך, ולחזור אליהם בכל כניסה חדשה לאתר, ההרשמה חינמית.



6. בונוס Portent

אם נתקעת לגמרי ושום דבר לא עולה לך בראש מלבד זימזום ג'ינגל מעצבן ששמעת ברדיו באותו היום, זה בדיוק המקום בשבילך. כל מה שצריך זה להכניס מילת מפתח מתוך הנושא לתיבת החיפוש, ובתוך שניה תקבל רעיון למאמר שלא הייתה מביישת אף בלוג מקצועי, ואפילו קוריוז קצר ומשעשע ליד כל מילה שנבחרה לכותרת.

לא מתאימה לך הכותרת? רענן את החיפוש עד שתמצא את מבוקשך.




סוגי תוכן לפוסטים

 7. הרשימה


אולי סוג התוכן הכי נפוץ בכל בלוג ברשת, ולא בכדי. סביר להניח שנתקלתם בלפחות אחד (ביום) מבנה הכותרת שלו קבוע" X דרכים/ טיפים/ משפטים/ וכו' שאסור לפספס או שכדאי להגיד וכו'.

בעידן בו רוב האנשים קוראים רק את הכותרות כדאי להגיד להם בדיוק מה וכמה מחכה להם מעבר לקליק. פוסט עם מספר בכותרת שלו מעביר תחושה של ארגון וסדר לקורא.

כדאי לבחור מספרים לא שגרתיים שימשכו את העין, וגדולים ככל שאפשר, כותרת כמו "87 משפטים שלא אומרים בדייט הראשון" תסקרן יותר מ "5 משפטים שלא אומרים בדייט הראשון".

היתרון של פוסט רשימה היא מהירות ההכנה שלו, מכייון שמדובר ברשימה של טיפים/משפטים/ מקומות וכו', הרצף אינו הכרחי וניתן לקרוא אותו גם בלי פסקאות מעבר. מה שכן הייתי ממליץ, אם כבר בחרת בסוג רשימה כזו, לא להסתפק בכתיבת שתי שורות לכל פרט ברשימה, להרחיב ככל הניתן, ולהוסיף פסקת סיכום משלך.

8. המדריך האולטימטיבי

כולם יגידו לך שיש להם את המדריך האולטימטיבי עבורך, כזה שאחרי שתקרא אותו לא ישארו לך שום שאלות לא פתורות. חלקם גם צודקים. מי שצודק כנראה באמת עשה את המוטל עליו, כי להכין מדריך אולטימטיבי של נושא מסויים דורש לא מעט משאבים, אבל הערך המוסף שלו עבור הלקוח שווה את האמון והביטחון שירכוש כלפיך, וימצב אותך כאוטוריטה בתחום.

לכן אם השתמשת כבר במילה אולטימטיבי כדאי מאוד לקיים, ולהקיף את הנושא מכל הזויות האפשריות, לצרף גרפים וסטטיסטיקות, ולעצב אותו בצורה ויזואלית שנעימה לעין.

כדאי להגדיר את קהל היעד מראש ולהחליט למי המדריך נכתב: למתחילים? למתקדמים?

9. מומחים משתפים

בעידן הרשתות החברתיות, יותר קל ליצור קשרים עם אנשי מפתח בכל תחום שהוא (דוגמה טובה לאתר כזה הוא Linkedin).

פירסום פוסט המאגד בתוכו טיפ אחד מכל מומחה שעונה על שאלה אחת בלבד כמו למשל: מה הטיפ הפרודוקטיבי ביותר שלך לפני שפותחים דף פייסבוק עסקי?

יחשב כתוכן יותר איכותי, מושקע, ויעיל עבור הקוראים.

סוג תוכן זה ידרוש השקעה מרובה אבל התועלת בהתאם. הערך המוסף של פוסט מהסוג הזה הוא פוטנציאל חשיפה יותר גדול, בדר"כ אנשים אוהבים לשתף מקורות חיצוניים בהם הוזכרו, קל וחומר תרמו את נסיונם. מומחה שישתף את המוצר המוגמר, תורם גם את מעגל החברים שלו בנוסף.

10. שיתוף מומחים

 


מה ההבדל בין פוסט כזה לפוסט הקודם שהוזכר?

כאן אין צורך אפילו לפנות אל המומחים אלא פשוט למצוא את פירסום המאמרים שלהם ברשתות החברתיות כמו טוויטר, ולאחד תחת פוסט אחד, את כל המאמרים שמתייחסים לאותו נושא.

טוויטר מאפשרת לשתף אצלה גם מרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק.

עיקר העבודה שלך כיוצר תוכן הוא קודם למצוא את המאמרים לפי מילת מפתח במנוע החיפוש הפנימי של טוויטר, ולכתוב את קטעי המעבר בין מאמר למאמר. רצוי להוסיף את המסקנה שלך בסוף הדברים.

גם כאן מומלץ ליידע את המשפיעים שבחרת לבלוג שלך, ולהזמין אותם לשתף את הפוסט.

עוד דוגמה לפוסט מהסוג הזה הוא מאמר שאוסף ציטוטים של מומחים בתחום מסויים, למשל: סופרים שמתייחסים לתחום הכתיבה, וליצור מאמר בצורת רשימה עם כותרת בסגנון: X סופרים מספרים איך הם מתמודדים עם מחסום כתיבה.

 11. המחנך

שיתוף ידע מקצועי שיחנך את הקורא להתנהלות יותר טובה שלא יחסוך ממנו מידע, ומבלי שישלם על כך, יצור מערכת יחסים אמינה, מה שלבסוף יתורגם גם לכסף.

באופן כללי כל פוסט באשר הוא, שואף לחנך וללמד דבר חדש, ההבדל הוא שבפוסט מהסוג הנ"ל הנושא הוא לרוב בעיה ספציפית או רעיון ייחודי שאיתו מתמודד הקהל הפוטנציאלי.

לדוגמה: איך לייבא אנשי קשר ממערכת הלידים של פייסבוק?

ברגע שתגדיר את הבעיה בצורה יותר ספציפית מהלקוח, ההנחה הטבעית תהיה שברשותך קיים גם הפיתרון.

טיפ לכתיבת תוכן מהסוג הנ"ל הוא לא להניח מראש שלקורא שלך יש כבר את הידע הבסיסי לפיתרון הבעיה.

12. סיפור לקוח (study case) או במילים אחרות -איך עשיתי זאת?

לכולנו יש ניסיון בתחום שבו אנו עוסקים, וכמאמר חז"ל אין חכם כבעל ניסיון. מקרי בוחן הם סוגי תכנים שהקהל הפוטנציאלי מאוד אוהב לקרוא. הסיבה לכך היא שפוסטים כאלו יורדים לפרטים ספציפיים אשר מאומתים מול מבחן המציאות, בניגוד אולי למאמר תיאורטי שיכול להישאר באויר.

סיפור אישי תמיד יותר מעניין מסיפור שקרה למישהו אחר, ומאפשר לקוראים להכיר אותך יותר טוב.

13. מדריך כלים

כשיש כל כך הרבה אפליקציות, אתרים ותוכנות שונות ומגוונות נדמה לנו שתמיד יש עוד כלי שלא גילינו שבטח יעשה את העבודה טוב יותר. זאת הסיבה שאנשים אוהבים לקרוא פוסטים שמפרסמים כלים שימושיים עם תוספת קישור שיקצר את הדרך לשם. פוסטים מהסוג הזה הופכים להיות מעין תפריט שמתוכו נבחר את הכלי שהכי דיבר אלינו, גם כאן הנסיון של מי שכבר השתמש בכלים תורם רבות לקורא.

פרטו את כל הכלים שהשתמשתם בהם ואיך הם בדיוק עזרו לכם, לא להתבייש לתת גם דוגמאות.

14. וידאו

אם נתקעת לחלוטין ושום פיתרון טקסטואלי לא מגיח, אז בהשוואה של טקסט מול וידאו, וידאו מנצח בגדול (65% מהצופים יצפו ביותר מ3/4 סרטון וידאו שיפתח, כמות יותר גבוהה מכל סוג תוכן אחר).

לא כולם ניחנו בחוש כתיבה מפותח במיוחד, ויכול להיות שהמרחב הנוח שלך הוא דווקא בעל פה, לכן וידאו כתוכן הוא פתרון מצויין. עלות הפקת וידאו אינה יקרה כמו בעבר, וכמעט כל אחד יכול היום להעלות את הסרטונים לרשתות החברתיות.

השורה התחתונה

אז עכשיו  יש לך כלים למציאת נושא, ויש לך פורמטים שאליהם אפשר ליצוק את התוכן וכל מה שנותר לך כעת  הוא להתנסות בעצמך. כי לא משנה כמה כלים ברשותך וכמה פורמטים אתה מכיר, הדרך הכי טובה ללמוד כתיבת תוכן, היא להתחיל לכתוב. ויפה שעה אחת קודם.

אז מה התוכן הבא שלך?


© כל הזכויות שמורות