איך מגדילים את אחוז הפתיחה בניוזלטר?

פעילות הדיוור האלקטרונית הינה פעילות הזמינה לכל אחד ואחת מאיתנו, המעוניין להפיץ את מסריו ותכניו המקצועיים והשיווקים כאחד לקהל גולשי רשת האינטרנט השונים. בשנים האחרונות, יותר ויותר עסקים, חברות, ארגונים ואנשים פרטיים, עושים שימוש בפלטפורמות השונות הקיימות ברשת האינטרנט לצרכי העברת דיוור אלקטרוני, אך רק מעטים מהם משיגים את המטרה המיוחלת, והיא הגדלת החשיפה בתכניהם והגברת המכירות בתחום עיסוקם.
הסיבה המרכזית הגורמת לכישלון פעילות הדיוור האלקטרוני היא: אחוז נמוך מסך כל ההודעות זוכות בכלל להיפתח על ידי נמעני הפעילות (האנשים אליהם שלחתם את הודעת הדואר האלקטרוני), כיצד תוכלו להגדיל את אחוזי פתיחת הניוזלטר וכיצד תוכלו לעניין את קהל הנמענים לעשות זאת, על כך ועוד בכתבה שלפניכם.
דברי דואר אלקטרוני מסחרי- רקע כללי
על פי מחקרים ונתונים שונים בתחום הרגלי הגלישה עולה כי, למעלה ממחצית הודעות דוא”ל (דואר אלקטרוני) מסחריות, נמחקות באופן מיידי על ידי מקבלי ההודעה, קרוב לשליש מהאנשים שמקבלים דברי דוא”ל מסחריים מבקשים מהחברה המדוורת להפסיק פעילות זו בעתיד, ורק שליש מהנמענים אכן פותחים את הודעת הדואר ונחשפים למסרים השיווקים והפרסומיים השונים.
מהם החסמים המונעים מהלקוחות לפתוח את הודעת הניוזלטר שלכם?
החסמים השונים המשפיעים על מקבלי הודעות הדוא”ל המסחריות להתעלם ולמחוק את ההודעה באופן מיידי מורכבים ממספר פרמטרים הכוללים בין היתר: חוסר ידיעה לגבי זהות שולח ההודעה, פחד ממתקפת וירוסים, תחושת פגיעה בפרטיות ועוד.
כיצד תתמודדו באופן מקצועי עם החסמים הנ”ל?
על מנת לגרום ליותר ממקבלי הודעות הדוא”ל מטעמכם לפתוח את גוף ההודעה ולהיחשף לפעילות השיווקית אותה מציעים, תדרשו לבצע את הפעולות הבאות:

  1.  יצירת מערכת אמון ביניכם ובין מקבלי ההודעה
    אמון זה נבנה לאורך זמן ומבוסס על רשימות תפוצה איכותיות ורלוונטיות. כיום, עומדים לרשותכם מספר רשימות תפוצה המיועדות לקהלי יעד שונים על פי פילוחים שונים ועל פי הגדרות עניין ברורות. הדרך האפקטיבית ביותר לנהל רשימת תפוצה אפקטיבית לניוזלטרים שלכם היא באמצעות הרשמה לתפוצה זו באתרכם, תחת הבטחה לקבלת הטבות, הנחות, חומר מקצועי בתחום וכדומה לנרשמים.
  2. הימנעו מלהיות “מפרסמים נודניקים”
    חברות ועסקים שאינם מציפים את קהל היעד שלהם במספר רב של אימיילים זוכים ליותר התייחסות ויותר תשומת לב מחברות המרבות ל”הפציץ” את תיבות הדואר של חברי רשימות התפוצה שלהם.
  3. השתמשו באלמנטים פרסומיים החופפים למסגרות ה”אופליין” שלכם.
    שימוש בקטלוג ויראלי הזהה לקטלוג המופץ בנקודות המכירה שלכם, יגביר את האמון ההכרחי לצרכי פתיחת הודעות הדוא”ל מטעמכם, וזאת בעיקר נוכח העובדה שרוב האנשים נוטים לפתוח הודעות מטעם שולח מוכר וידוע להם.
  4. קדמו הטבות ורכישות בתנאים אטרקטיביים לגולשי הרשת
    המסחר המקוון מאפשר לכם ליהנות מחיסכון עצום בהוצאות תפעול העסק, ולכן חשוב שתהפכו את הרווח הגולמי שלכם לביסוס מצבעים חסרי תקדים, הנחות אטרקטיביות והטבות משתלמות במיוחד למבצעי העסקה דרך אתר הבית שלכם.
    וכמובן, הקפידו לציין זאת בנושא ההודעה ואף בגוף ההודעה בצורה יצירתית ומושכת עניין!
  5. הציגו את המוצרים שלכם בעמודי הצפייה של הודעת הדוא”ל
    הקפידו ליצור לעצמכם תבנית ממותגת ומושכת את העין, אותה מקבלי ההודעה יידעו לזהות לאורך זמן. וכמו כן, אפשרו חלון צפייה במוצרים והשירותים השונים שלכם בטרם פתיחת ההודעה.
  6. יצירתיות במילות המפתח בנושא ההודעה
    כמו כל פעילות שיווקית אחרת, גם הפצת ניוזלטר מחייבת אתכם לפעול בצורה יצירתית ותכליתית. השקיעו מחשבה באופן בו יוצג נושא ההודעה במילים. היעזרו במילים מעוררי עניין. הצגת ההבטחה השיווקית –פרסומית שלכם במילים מעוררות השראה תעזור לכם להגדיל את סיכוי פתיחת ההודעה, תעזור לכם ליצור מערכת אמון ביניכם לבין נמען ההודעה, ובעיקר תעזור לכם להשיג את המטרה שלשמה אתם מקיימים את הפעילות: הגברת החשיפה למותג שלכם והגדלת המכירות!

smoove
2 תגובות

השאירו תגובה

תרצו להצטרף לדיון?
נשמח שתכתבו לנו הצעות / הארות והערות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *