מי פתח את הדיוור שלי?

מערכת הדיוור המתקדמת של V.I.Plus מעמידה לרשות עסקך כלים משוכללים המאפשרים מעקב אחר ביצועי המערכת ויעילות הדיוור: רישום מדוייק וסטטיסטיקות בנוגע לשיעור הדיוורים שנפתחו, נתונים בדבר נמענים שלחצו על קישורים שנכללו בדיוור והאחוז שהם מהווים מתוך אלה שפתחו את הדיוור, דיוורים שטרם נתקבלו לגביהם נתונים, הודעות שחזרו והסיבות לחזרה.
מחקרים מלמדים כי שיעור הפתיחה והקריאה של ניוזלטרים עומד על כ-30% בממוצע, ועל 20%-25% כשמדובר בעסקים קטנים.
לכאורה – שיעור נמוך ומאכזב. הבשורות הטובות הן, שיותר נמענים קוראים את הניוזלטר שלך, מאשר אלה שנתוניהם מגיעים אליך. נתון זה, אותו המערכת לא מסוגלת לעבד, נקרא "שיעור החשיפה", והוא גבוה בדרך כלל פי שניים (!) מאשר שיעור הפתיחה, ומגיע לכדי 50%-60%. ויש גם בשורות טובות יותר: באפשרותך להשפיע גם על שיעור מהימנותה של המערכת ולגרום לה לשקף טוב יותר את שיעור החשיפה, וגם לשפר שיעור זה בפועל.

מה בין שיעור הפתיחה ושיעור החשיפה:

הדו"חות שמספקת המערכת מתייחסים לנמענים ככאלה שפתחו את הדיוור באחד משני מקרים:
אם הקליקו על האופציה מאפשרת פתיחת תמונות או הורדתן, או אם נכנסו לאחד הקישורים (אז יופיעו גם תחת הנתון המדווח על "לחצו על קישור").
בפועל, נמענים רבים קוראים את הניולזטר במלואו מבלי להידרש לתמונות או לקישורים, וכך נוצר הפער בין הנתונים המדווחים של שיעור הפתיחה לנתונים בפועל של שיעור החשיפה.

כיצד ניתן לקבל נתונים מהימנים יותר?

  • עידוד הנמענים בגוף הניוזלטר לפתוח את התמונה או להקליק על קישור, יכול לגרום להם לנקוט בפעולה הנדרשת לצורך הכללתם בסטטיסטיקת הפתיחות.
  • שלבו טיזר בנוגע לתמונה או קישור – מבצע, הגרלה או רמז בדבר התוכן שמסתתר מאחוריהם, והזמנה מפורשת לפתוח אותם.
  • שימו לב גם לנמענים שהשיבו לדיוור או יצרו קשר - בזכות הפירוט השמי שמספקת מערכת הדיוור של V.I.Plus בצד הנתונים הסטטיסטיים, תוכלו לראות לקוחות שלכאורה לא פתחו את הדיוור, אך בפועל יצרו קשר והתעניינו במה שהוצע להם בניוזלטר.

כיצד ניתן לשפר את אחוז החשיפה?

  • השקיעו בתוכן מעניין, מושך, חדש, ממוקד ורלוונטי לקהל היעד.
  • התאימו את התוכן לקהל היעד באמצעות פילוח מדוייק של רשימות התפוצה, ושיגור ניוזלטר מותאם לנמענים.
  • נקטו באמצעים שיווקיים מגוונים – מבצעים, משחקים, הגרלות, פרסים, מתנות ועוד.
  • תנו כותרת קולעת, והדגישו גורמים מושכים כמו מבצעים חמים כבר בשורת הנושא של הדיוור.
  • עדכנו את רשימת התפוצה: שימו לב למיילים חוזרים באופן קבוע, שמקורם בכתובות שגויות, כתובות שהוחלפו, אנשים שהחליפו את מקום העבודה ועוד. 
  • התאימו את מועדי שליחת הדיוורים לקהל היעד - לעסקים מומלץ לדוור באמצע השבוע, ובשעות הפעילות. לאנשים פרטיים מוטב לדוור לקראת סוף השבוע, ימים בהם יש פנאי להתעמק בתיבת הדואר ובתכולתה.