Newsletter - דיוור רשימת תפוצה אפקטיבי

שליחת דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה הנו אחד הכלים האפקטיביים שיש לשיווק באינטרנט, יצירת מועדוני לקוחות ושימורם, הגברת תנועה לאתרי אינטרנט וכלל פעולות שיווק אינטרנט.

בשוק הNewsletter קיימים שחקנים רבים המספקים שירותים שונים ברמות שונות. מאמר זה בא לכסות את רשימת המאפיינים הנחוצים לניהול אפקטיבי של רשימות תפוצה, ולהנחות לדגשים בבחירת ספק שירות רשימות תפוצה.

1. אחד הדברים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם הוא כמות ורמת הסטטיסטיקות ויכולות המעקב שאתה מקבל עבור כל דבר דואר אלקטרוני שנשלח. בעזרת יכולות מעקב מתקדמות, תוכל לנהל בחוכמה את רשימת התפוצה שלך, ולשלוח מידע יותר רלוונטי ומעניין בכל פעם. להלן רשימת החיתוכים האפשרית אצל ספקים שונים:
-          כמה פתחו את המכתב ? מספר המנויים שפתחו את פריט הדואר, כולל יכולת העמקה לגבי מי פתח (כתובת דואל) ומתי (תאריך ושעה).
-          בקשות הסרה מהרשימה - כמה ביקשו הסרה ומיהם.
-          פריטים שלא נשלחו / חזרות - כמה מפריטי הדואר הנשלחים חזרו, חלוקה לפי סיבת החזרה (תיבת דואר מלאה / חסימה / כתובת לא קיימת / תשובה אוטומטית / אחר) ומיהם (כתובת דואל).
-          הקלקות לאתר שלך - כמה הקליקו ופנו לאתר שלך מתוך דבר הדואר, מי הקליק ומתי
-          קישורים בדואר ? סטטיסטיקות של הקלקה על כל לינק בדבר הדואר ? כמה הקליקו ומתי
-          השוואה בין סטטיסטיקות של פריטי דיוור שונים, וסכימה שלהם ? מאפשר לראות את התמונה הרחבה ולהשוות בין פריטי דואר שונים.
-          רענון בזמן אמת של הססטיסטיקות ? חשוב מאוד למי שמנהל רשימת תפוצה יומית, או רשימה עם הודעות מיידיות.

2. רשימת נושאי עניין הנה מאפיין חשוב שיש לתת אליו את הדעת. בעזרת רשימה שכזו, יוכל המנוי לבחור את התחומים בהם הוא מעוניין לקבל עדכונים (למשל: ספורט ימי, ספורט אתגרי וטניס), ותוכל אתה לפלח את המידע שאתה שולח, את המפרסמים שלך וכו'.

3. הסרה אוטומטית מרשימת התפוצה אפשרות הסרה אוטומטית הנה הכרחית לניהול אפקטיבי של רשימת תפוצה. בצורה כזו מקבל המשתמש את השירות הטוב ביותר, בעוד אתה חוסך לך עבודה. חשוב לראות שהסרה כזו תהיה גם לאחר אישור ידני שלך, כך שתוכל לשלוט לגמרי במידע.

4. ניהול קבוצות דיוור שונות לאותו משתמש- מנהל: בשימוש בפלטפורמה הנכונה, אפשר לנהל גם עסק שלם של רשימות תפוצה ולו מנויים ולקוחות רבים. בעזרת יכולת זו, תוכל לנהל מספר לקוחות שלך על גבי אותו משתמש, ובכך לא להחזיק מנויים כפולים שלך לשרות.
 
5. תבניות / טמלפטים ? שירותי רשימת תפוצה רבים מספקים ללקוח תבניות דואר מעוצבות מראש, ובכך מקלים עליך את עבודת העיצוב.
 
6. תמיכה בעברית ? לא כל שירותי ה Newsletter תומכים בתווים בשפה העברית. יש לבדוק את הנושא לפני רישום לשירות.
 
7. נותני חסויות / ספונסורים ? שירותי Newsletter רבים מספקים תמיכה בתוכניות ספונסורים וסטטיסטיקות שלהם. כך, תוכל לגייס נותני חסויות ולקבל מידע אמיתי לגבי מספר מקליקים בכל פריט דואר ולכל נותן חסות, ולדווח ללקוח שלך / לחייב אותו בהתאם. אותו הדבר נכון גם לגבי פרסום קופונים של אותו נותן חסות, או שלך.
 
8. נסיון חינם ? נסיון חינם הנו תמיד הדרך הקלה ביותר להערכת פלטפורמה כלשהי, ובשוק הפלטפורמות לדיוור ישיר ישנם שחקנים רבים אשר מאפשרים מנוי חינם לפי תקופה או לפי מספר מנויים (עד 100 מנויים בד"כ). בחיפושך אחר הפלטפורמה המתאימה, נסה לאתר שירות שתוכל להעריך לפני רכישת מנוי.

נכתב על ידי מיכל מורנו
???????   Portugu?s