ניזולטר ורשתות חברתיות

רשתות חבריות חוללו מהפכה בכל הקשור להרגלי הגלישה, הצריכה ואפילו אופן התנהגותינו הפוליטית והחברתית (ראה מחאת הצדק החברתי בישראל והמהפכות הפוליטיות בארצות ערב). כוחן העולה של הרשתות החברתיות נובע ממספר רב של סיבות, שבחלקן מאפשרות לקהל הגולשים להפוך לדמויות משפיעות במרחב הוירטואלי ומוחצה לו. על פי נתונים שונים העוסקים בתחום האינטרנט עולה כי קרוב ל-70% מסך כל הגולשים בישראל פעילים ברשת חברתית אחת לפחות, ועל פי הערכות עתידיות בתחום האינטרנט המספר רק ילך ויגדל בשנים הקרובות.
תחום השיווק באמצעות הרשתות החברתיות נמצא אף הוא במגמת עלייה בשנים האחרונות, ויותר ויותר מנהלי שיווק ואנשי שיווק מבינים את העוצמה הרבה הטמונה בין דפי האינטרנט של הרשתות החברתיות השונות. בכתבה שלפניכם נעסוק בתחום הפצת ניוזלטר באמצעות הרשתות החברתיות, ונמליץ לכם על מספר פעולות המשלבות באופן אידיאלי את תחום הפצות הדיוור האלקטרוני לתחום הרשתות החברתיות.

למה דווקא ברשת חברתית?

רשת חברתית הינה רשת המפגישה מספר רב של גולשים בעת ובעונה אחת, ומאפשרת לכל אחד ואחת מכם ליהנות מחשיפה גדולה ונרחבת יותר לקהל לקוחות רלוונטי וממוקד על פי הצרכים העסקיים שלכם. שיווק נכון ויעיל ברשתות החברתיות יכול להוביל אתכם לחשיפה עצומה במינימום זמן, ובכך לשפר באופן משמעותי את יכולות הקידום שלכם ברשת.

שיווק ברשתות החברתיות –כיצד עושים זאת נכון?

כיום, קיימות מספר טכניקות ושיטות שונות לצרכי שיווק שונים באמצעות הרשתות החברתיות, שחלקן אף מוצעות לכם על ידי הרשת עצמה. אחת השיטות היעילות והבלתי תלויות, הינה הפצת מסר שיווקי המופנה לקהל הנמענים שלכם ומשם הוא מופץ באמצעות קמפיין ויראלי בין הגולשים. על מנת שגם המסר השיווקי שלכם יהפוך למהלך ויראלי עוצמתי ומרובה חשיפות, תדרשו לפעול באופן יצירתי במיוחד. מסרים שהגולשים נוטים לשתף בהם אחד את השני, הם ברוב המקרים מסרים מקוריים וענייניים, זה אומנם יכול להיות מסר שיווקי המועבר באמצעות סרטון משעשע ומקורי, אך זה יכול להתבצע גם באמצעות מסר טקסטואלי או ויזואלי המציג את הדברים באופן רציני ומכובד יותר, אך בשני המקרים, הדבר חייב להיות בעל יכולת ליצירת עניין רב בקרב הגולשים.
העניקו לנמעני רשימות התפוצה שלכם את הכוח להפיץ אתכם ברבים!
הפצת ניוזלטר לרשימת התפוצה הקיימת שלכם היא האמצעי הראשון דרכו ניתן לחדור לליבם של הגולשים (שברוב המקרים גם חברים ברשתות חברתיות כאלו ואחרות). בכל פעם שאתם מוציאים ניוזלטר מעורר השראה, דאגו לכך שיופיעו בתוך הניוזלטר פונקציות לשיתוף ברשתות החברתיות על ידי הגולשים. כמו כן, ניתן להירשם כחברים מן המניין לרשתות החברתיות השונות, לצרף חברים חדשים ותוך כדי להקים לעצמכם קהילת גולשים המתעניינת בניוזלטרים שלכם ברמה השוטפת.

פעלו ביצירתיות וביעילות

קמפיינים שיווקיים המיועדים לרשתות החברתיות השונות, הם ברוב המקרים, קמפיינים יעילים לטווח המיידי והקצר. חיזוק המותג לזמן הרחוק ויצירת קשר ישיר עם קהל הגולשים בו אתם מעוניינים אמור להתבצע על ידי יצירת קמפיינים יצירתיים ומעניינים שישאירו בקהל הגולשים רושם ועניין לטווח הרחוק. הקפידו לצרף בכל הזדמנות מנויים חדשים לרשימת התפוצה שלכם, הגדילו אותה באמצעות תכנים אטרקטיביים ופעלו באופן עקבי ומתמיד בכל רחבי הרשתות החברתיות האפשריות והרלוונטיות לכם.

שלבו בין כל הפעילויות אותן אתם מקיימים ברשת האינטרנט.

כיום, יותר ויותר חברות מסחריות ובעלי אתרים מעלים קמפיינים המשלבים בין הפעילויות השונות שלהם ברחבי הרשת, החל מתחרויות בין הגולשים באמצעות דפי הפייסבוק, דרך העלאת באנרים אודות התחרות באתרים שונים ברחבי הרשת, ועד להפצת ניזולטרים אודות התחרות באמצעות מערכות הדיוור ורשימות התפוצה העומדות לרשותן. נצלו גם אתם את המרחב הוירטואלי וצרו אחידות בין כלל המסרים אותם אתם מפנים לקהל הלקוחות שלכם, וזכרו את הכלל הבא בכל הקשור לשיווק ויראלי: כגודל החשיפה כך גודל ההצלחה!