קריאה לפעולה בניזולטר

היתרון הבולט והמשמעותי ביותר של רשת האינטרנט נמצא בעובדה שהיא מאפשרת לקהל הלקוחות שלכם לבצע פעולה כאן ועכשיו. בניגוד לאפיקי מדיה מסורתיים (עיתונות, דיוור ישיר, שלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה וברדיו), פרסום ברשת האינטרנט מאפשר לקהל הלקוחות שלכם לעבור באופן מיידי לאתרי האינטרנט השונים שלכם ולבצע שהם פעולות התקשרות או רכישה באופן מיידי.
יתרון זה חייב לעמוד בבסיס הפעילות האינטרנטית אותה אתם מתפעלים, בין אם מדובר בפרסום באנרים והופעת מיניסייט ובין אם מדובר בתפעול מערכות דיוור אלקטרוניות. בשורות הבאות תוכלו להיחשף למספר עצות יעילות שיגרמו גם ללקוחות שלכם לנוע לפעולה באמצעות הניוזלטר אותו אתם מדוורים אליהם.

פנייה אישית

שימוש בפנייה אישית הממוקדת לנמען מגדילה את הסיכוים לכך שהוא ינוע לפעולה. כיום, קיימת טכנולוגיה במערכות דיוור מתקדמות המאפשרות לכם לשבץ באופן אוטומאטי את שם הנמען לפני או אחרי הקריאה לפעולה, כגון:" מירי, הצעה ייחודית ממתינה רק לך בלחיצת כפתור קטנה"...
פנייה אישית לאורך או בחלקים המרכזיים בניוזלטר יכולה לתרום רבות לחיזוק הקשר בין רשימת הנמענים לביניכם, וכתוצאה מכך, להגדיל את הסיכוי לכך שהם ינועו לפעולה.
עיצוב המייצר הזדמנות
הקפידו לעצב את הניוזלטר שלכם באופן המותאם לאתר האינטרנט שלכם, וזאת על מנת למצב ולבדל את הניוזלטר שלכם על פי תפיסת העיצוב הקונספטואלית שלכם. כמו כן, הפקידו לעצב בתוך הניוזלטר (בצורה בולטת לעין) את המקומות בהם מופיעה הצעת המכר או ההזדמנות להמשך פעולה באתר.

קופירייטינג מנצח

הנעה לפעולה נוצרת באמצעות מילים מעוררות השראה והזדמנות. הקפידו לנסח את הצעות המכר שלכם בצורה ייחודית ויצירתית ולא תתספקו בצמדי מילים נדושים וטריוויאלים, כגון: "לחצו כאן".. וכו, הקפידו לנסח את הצעות  המכירה שלכם במספר מילים והגדילו את סיכויי ההנעה לפעולה.

נסחו, בדקו והשוו תוצאות

אחת השיטות לבדיקת היענות לקריאה לפעולה בניוזלטר היא באמצעות מספר ניסוחים של הקריאה לפעולה. פצלו את רשימת התפוצה שלכם ל-2 (נסו ליצור איזון בין שתי הקבוצות: כמות אחידה של נשים וגברים וכו, בכל קבוצה), נסחו מספר משפטים שונים הקוראים לפעולה, והפיצו אותן לכל קבוצה בנפרד, לאחר מכן, בדקו את כמות ההיענויות בכל אחת מהקבוצות הנ"ל, וגם אתם תוכלו לבחון אילו מילים מניעות יותר לפעולה את קהל הלקוחות שלכם.

שורת הנושא

שורת הנושא של הניוזלטר שלכם אמורה לכלול מספר מילים קצרות אך משכנעות באופן מיוחד. הקפידו לנסח את שורת הנושא באופן כזה שגם תתאר את נושא הניוזלטר, שגם תגרום לנמען לגשת אל הגוף ההודעה וגם תניע אותו לפעולה לבצע פעולות נוספות. ניתן לעשות זאת באמצעות חשיבה מעמיקה ויצירתית ולא להתספק במילים "מפוצצות" שאולי נשמעות טוב אך לא תורמות לנושא.

הרכב מנצח לא מחליפים

זיהיתם פעולות המניעות את הלקוחות שלכם לביצוע יתר פעולות, המשיכו לעשות בהן שימוש עד שהן יפסיקו להוביל לאותן תוצאות.
צרו מספר הנעות לפעולה בניוזלטר אחד
אל תסתפקו בניסיון הנעה לפעולה אחד, צרו מספר הנעות לפעולה במסגרת ניוזלטר אחד. ברוב המקרים, מומלץ לציין הנעה לפעולה בראשית הדברים, ולאחר מכן לקראת סיום. כמו כן, מעבר למילים המניעות לפעולה כחלק אינטגראלי מהטקסט, הקפידו ליצור תבניות עיצוב המשתלבות כחלק מעיצוב הניוזלטר (לדוגמא: תמונה עם אפשרות קישור שעליה מופיעים מילים המניעות לפעולה).
בדקו את כל הקישורים בטרם הפצת הניוזלטר
בדקו את כל הקישורים היוצאים מהניוזלטר שלכם. קישור שאיננו פועל כראוי עלול לגרום לקהל הנמענים שלכם לאבד עניין בכם ובמוצרים השונים אותם אתם משווקים. הפקידו על בדיקה תפעולית בטרם כל הפצת ניוזלטר.