עיצוב ניוזלטר מוצלח

מפעילים קמפיינים באמצעות מערכות דיוור אלקטרוניות? מעוניינים לשפר את אחוזי הצפייה והתגובה לניוזלטרים השונים אותם אתם מפיצים? בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם מספר עצות שימושיות שיסייעו גם לכם לתכנן את עיצוב הניוזלטר שלכם בצורה כזו שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו.

כמה מילים על עולם העיצוב בסביבת הרשת

מראשית ימי האינטרנט ועד היום, מהווה העיצוב הדיגיטלי את אחד מאבני היסוד בסביבת הרשת, בעיקר בכל הקשור להרגלי הגלישה של כולנו. על פי מחקרים שונים הנערכים בתחום זה עולה כי עיצוב פונקציונאלי ורלוונטי לתחום התוכן אותו הוא מציג, זוכה לחשיפה ממושכת יותר על ידי קהל הגולשים, ובעולם בו כל לחיצת כפתור מווסתת את קהל הגולשים לעולם תוכן חדש ואחר, לכל שנייה ישנה חשיבות מכרעת.
עיצוב ניוזלטרים, בניגוד לעיצוב אתרי אינטרנט, צריכים להתבצע לא רק ברמת הפונקציונאליות לעולם התוכן, אלא גם ברמת התאימות המקסימאלית לתוכנות המייל, דרכן הוא מוצג. על מנת לבחון את עיצוב הניוזלטר אותו אתם מפיצים, מומלץ להתייחס לנקודות הבאות:
  1. עמוד תצוגה
    עמוד התצוגה המוקדמת בתוכנות המייל השונות, הוא בהחלט העמוד דרכו רוב הגולשים קוראים את הודעות המייל שלהם. תצוגת העמוד משתנה מתוכנת מייל אחת למשניה, ולכן חשוב לעצב ניוזלטר המותאם לעמודי התצוגה השונים.

    את התוכן העיקרי (המסר המרכזי) בשילוב לוגו ומידע עיקרי, מומלץ למקם בחלקו העליון של עמוד התצוגה, וזאת על מנת לאפשר למספר רב של תוכנות מייל (גם אלו בהם עמוד התצוגה הינו אופקי) להציג את עיקרי העמוד.

  2. תמונות
    אומנם בעולם העיצוב, תמונה אחת שווה אלף מילים, אך בכל הקשור להפצת ניוזלטר, מומלץ ואף רצוי למקם טקסט קצר ענייני ומייצר עניין מתחת לתמונה. מרבית תוכנות האימייל אינן מציגות את התמונה שבחרתם בעמוד התצוגה, (וברוב המקרים מופיע סימן של X במקום התמונה), ולכן מומלץ להוסיף טקסט מעניין מתחת לכל תמונה אותה אתם מצרפים לניוזלטר.

    כמו כן, את המסרים העיקריים אותם אתם רוצים להעביר לקהל הנמענים שלכם, מומלץ לעשות באמצעות טקסט בלבד. מעצבים רבים נוהגים לשבץ את המסר העיקרי בתוך תמונה, וברוב המקרים מאבדים אחוז משמעותי מכמות האימיילים הנפתחים, וזאת מכיוון שהגולש איננו זוכה בכלל לצפות בתמונה.

  3. פלאש ושאר ירקות..
    לא כל תוכנות האימייל מאפשרות הצגה תקינה של שפות תכנות ועיצוב כגון: פלאש, ג'אווה סקריפט, אקטיב איקס וכדומה, ולכן מומלץ לעצב ניוזלטר בשפת ה-HTML המסורתית. אומנם העיצוב בחלק מהמקרים יהיה מוגבל ברמה היצירתית, אך את כל הרעיונות המבריקים שלכם מומלץ למקד בעמודי הנחיתה ולא בניוזלטר.

    בתוכנות אימייל רבות מופעלת מערכת אנטי וירוס השמה דגש על שימוש בפלאש וכדומה, ובחלק מהמקרים אף עלולות לזהות את המייל ששלחתם כ-ספאם, דבר שיוריד את כל ההשקעה שלכם לטמיון וישירות לתיקיית הספאם של הנמען. 

  4. קישורית להסרה מרשימת התפוצה
    מפיצי ומעצבי ניוזלטר רבים עושים כל שביכולתם למזער את קישורית ההסרה מרשימת התפוצה, הנמצאת בתחתית המייל. גישה אחרת לבר הניווט התחתון תאפשר לכם לעשות שימושים נרחבים המשפרים את אמינות החברה בעיני הגולשים. הקפידו להוסיף בבר הניווט התחתון קישורים לאתרי החברה, לכתובת המייל שאליה ניתן לשלוח הודעה, קישור להעברת המייל לאנשים נוספים וכדומה, וגם אתם תוכלו ליהנות מבר ניווט תחתון המייצר חוזק ועוצמה למוצר או השירות אותו אתם משווקים.

  5. טסט לפני שליחה
    בוני אתרים ומעצבי אתרים מקפידים לבדוק את תקינות האתר בטרם עלייתו לאוויר, והם עושים זאת באמצעות בדיקת האתר על גבי דפדפני אינטרנט שונים. את אותה בדיקה לצורך הפצת ניוזלטר, מומלץ לבצע בהתאם לתוכנות המייל השונות המרכיבות את רשימת התפוצה שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות פתיחת חשבונות מייל בתכונות ושרתי מייל שונים, ובאמצעות שליחה עצמית תוכלו לראות במו עיניכם כיצד המייל שלכם יוצג בפני קהל הנמענים שלכם.

    בדיקה קפדנית תאפשר לכם להגיב בהתאם לתקינות המייל והעיצוב בהתאמה לתוכנות האימייל השונות, וכתוצאה מכך, תגדיל את סיכויי הצפייה והעניין שהניוזלטר שלכם ייצור בקרב קהל הנמענים אליו אתם פונים.
לסיכום, עיצוב ניוזלטר צריך להתבצע מתוך מחשבה מקדימה לא רק על צרכי העיצוב והצגת המסרים השיווקיים, אלא גם (ובעיקר), על אופן הצגתו בתוכנות האימייל השונות הקיימות והפעילות כיום.