איך להגדיל את אחוזי הצפייה בהודעה?

טרחתם והשקעתם בקמפיין שיווקי נרחב ברשת ומחוצה לה, השגתם מועדון חברים בעל מספר מרשים של לקוחות שנרשמו, אך האם זה מבטיח לכם אחוזי צפייה גבוהים בניוזלטרים שאתם שולחים מדי שבוע או חודש? התשובה היא בוודאי שלא. כיצד ניתן להגדיל את אחוזי הצפייה בהודעה ולהפוך את מערכת הדיוור שלכם לכלי רווחי עבור החברה, כל הטיפים במאמר שלפניכם.
 
מהו ניוזלטר?
ניוזלטר, בדיוק כמו פירוש השם באנגלית NEWS LETTER  הוא מכתב בעל תוכן חדשותי אשר נשלח לקהל לקוחותיכם שנרשמו מראש ומסרו את פרטיהם האישיים ובין היתר את כתובת האימייל שלהם, באמצעות מערכת הדיוור בה אתם מתנהלים. בכל מערכת דיוור ישנה האפשרות לנהל ולפלח רשימות תפוצה בעלות מאפיינים מסוימים כגון חלוקה דמוגרפית, לקוחות  ותיקים אל מול חדשים ועוד. הניוזלטר לרוב כולל תוכן ועיצוב גרפי ומטרתו היא לשמור על קשר רציף עם הלקוחות ולהגדיל את החשיפה של החברה, מוצריה ו/או שירותיה לחברים ברשימת התפוצה שלכם. ככל שהניוזלטר יותר מעניין, יותר אטרקטיבי ומועיל, כך החברה מגדילה את הסיכוי להגדיל את רווחיה.
 
מה גורם לניוזלטר להיות אטרקטיבי?
הניוזלטר בנוי משני דברים עיקריים: התוכן והעיצוב. אף אחד מהם לא יכול לבוא על חשבון השני, ולשניהם יש תפקיד חשוב באותה מידה. להלן פירוט הדגשים שיש לקחת בחשבון על מנת להנפיק ניוזלטר בעל תוכן איכותי ועיצוב מוקפד אשר יבטיח הגדלת אחוזי הצפייה בהודעה: 
עיצוב הניוזלטר. כאמור לעיצוב הניוזלטר יש השפעה מכרעת בהחלטה של הגולש האם לפתוח או לא את הניוזלטר. תארו לכם שישבתם ימים כלילות על ניסוח יצירתי ומסקרן, אך בגלל שהשתמשתם בפלאש, הגולש לא יצליח לקרוא את התוכן במקרה הטוב ובמקרה הרע, הניוזלטר ישלח ישירות לספאם? לכן, חשוב לעצב את הניוזלטר באופן פונקציונאלי ככל האפשר מחד ואטרקטיבי ומקורי מאידך. לא מדובר במשימה קשה לביצוע כל שיש לעשות הוא להקפיד על הכללים הבאים: יש להתאים את עיצוב הניוזלטר המותאם לעמודי התצוגה השונים על מנת לאפשר לכמה שיותר גולשים לקרוא מכל מקום אפשרי, דרך הסמארטפון למשל.
בנוסף, שימוש בתמונות יכול להיות מאוד מעניין ויזואלית, אך כמה פעמים קיבלתם ניוזלטר ולא הצלחתם לראות את התמונה והייתם צריכים להקליק על קישור נוסף על מנת להציג את התוכן? עובדה קיימת היא שמרבית האנשים אינם טורחים להשקיע מאמצים מיותרים ולבדוק תכנים שאינם מוצגים בקלות, ולכן הקפידו להוסיף טקסט מסקרן מתחת לתמונה על מנת לפתות את הגולש לפתוח את הניוזלטר, ואל תמקמו את הטקסט בתוך התמונה, הסיכויים הם שכמות קטנה מאוד של גולשים תטרח לפתוח את הניוזלטר וכך תאבדו מספר נכבד של קוראים.
את הניוזלטר מומלץ לעצב באמצעות HTML  על מנת לאפשר לכמה שיותר גולשים גישה ונוחות מרבית בפתיחת הניוזלטר, על אף שהיצירתיות מוגבלת, עדיף מאשר שימוש בפלאש העלול להגיע ישירות לספאם. הקפידו להוסיף לכל ניוזלטר קישורית להסרה נוחה מרשימת התפוצה, מעבר לדרישה על פי חוק (חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 40), התשס"ח-2008, ובקיצור חוק הספאם) ובניגוד לדעה הרווחת כי יש לעצב ולמקם את הקישורית קטן ככל האפשר במקום נידח ותחתון בניוזלטר, עיצוב ומיקום סביר של הקישורית רק יגביר את אמינות החברה בפני קהל הלקוחות. עצה אחרונה לגבי עיצוב הניוזלטר היא תמיד לבצע ניסיון לפני שליחה לכל רשימות התפוצה וכך תוכלו לאתר ולתקן טעויות, טרם השליחה. 
תוכן הניוזלטר. הדבר הראשון שהגולש מבחין בו היא הכותרת של הניוזלטר. זמן הוא דבר יקר, הגולש מחליט תוך פחות משניה האם הניוזלטר שווה את זמנו היקר או נידון להישלח לפח הזבל,  על פי הכותרת בלבד גורלו יחרץ. ולכן יש להשקיע מחשבה יתרה לפני בחירת כותרת הניוזלטר.

על מה חשוב להקפיד בעת הניסוח?
ראשית יש לקבוע מהי מטרת הניוזלטר, האם לעדכן לגבי מוצר חדש או מבצע, האם מדובר בהזמנה לאירוע השקה עתידי או שמא מדובר במידע אינפורמטיבי בלבד? לכן יש למקד את כותרת הניוזלטר ככל האפשר, כותרת ברורה תעביר את המסר בבהירות ללקוח. שנית,  יש להחליט איזה רגש תרצו לעורר אצל הלקוח? עובדה היא שפעולות כגון רכישות של מוצרים הן מונעות על פי הרגש בלבד, על מנת שהכותרת תייצר רגש אצל הקורא, עליכם להחליט מהי הפעולה שתרצו שהגולש יפעל על פיה, לדוגמא הזמנה לאירוע השקה של משקה אנרגיה חדש מחייבת כותרת בעלת אנרגיות חשמליות, אשר יגרמו לקורא הניוזלטר לחשוב על משקה האנרגיה החדש עד למועד ההשקה. מאידך, חשוב להקפיד שלא לייצר רגשות שלילים אצל הקורא, נכון שייצור פרובקציות הוא לעיתים נכון שיווקית אך מצריך ניסוח "עדין" לדוגמא: "גם לך יש ראש כחול?" במטרה לשווק מוצר של פאות למסיבות פורים. לאחר שהחלטתם מהי מטרת הניוזלטר ואיזו אווירה ורגש תרצו שייצר ויעורר כל שנותר לכם הוא לנסח את תוכן הניוזלטר, גם לתוכן יש חשיבות, שכן הכותרת רק מפתה ומושכת את הקורא להמשיך לקרוא, התוכן חייב להמשיך את האווירה שיצרה הכותרת, תוכלו להשתמש בנימה הומוריסטית אם קהל היעד הוא צעיר למשל, או בשפה "גבוהה" אם מדובר בפנייה לקהל יעד מבוגר יחסית ועוד.
הקפידו לנסח את תוכן הניוזלטר באופן אישי ככל האפשר על מנת לייצר מערכת יחסים אינטימית ביניכם לבין הלקוח וכך להעלות את אחוזי הצפייה בהודעה.