ייבוא קובץ CSV למערכת דיוור

למערכת דיוור חכמה יש לא מעט פונקציות ופרמטרים אשר מקלים על השימוש בה ומאפשרים להפיק ממנה את המקסימום. על אף העובדה כי כמעט ולא קיים ארגון, חברה או בית עסק אשר לא עושה שימוש במערכת הדיוור האלקטרונית, חלק נכבד מהפונקציות שמציעה המערכת נותרות ללא שימוש אשר יכול למקסם את שליחת הניוזלטרים ולהעלות את רווחי החברה. אחת מהפונקציות הללו היא ייבוא קובץ CSV   אל מערכת הדיוור. מהם היתרונות של הפונקציה וכיצד היא עוזרת למקסם את השימוש במערכת הדיוור, במאמר שלפניכם. 
|
מהו ניוזלטר?
הניוזלטר הוא עלון מידע אלקטרוני אשר נשלח באופן קבוע אל קהל המנויים של החברה או קהל לקוחות פוטנציאלי, ישירות אל תיבת הדואר האלקטרוני שלהם. הניוזלטר מכיל לרוב מידע שימושי כגון טיפים ועצות יעילות לחיי היום יום, מידע בדבר מוצרים חדשים, שירותים נוספים, מבצעים והנחות, עדכונים שוטפים על פעילות החברה ועוד. מה גורם לניוזלטר להיפתח ולהיקרא על ידי הנמענים? ראשית כל פרסונליזציה של העלון. כלומר שימוש נרחב, ככל האפשר, בפרטיו האישיים של הלקוח, על מנת ליצור הרגשה חיובית עבורו, אם זה בשימוש בשמו הפרטי, שליחת ברכת יום הולדת שמח בתאריך שנקב, שליחת ניוזלטרים אשר מתאימים לתחום עניינו ועוד. פרמטר נוסף אשר משפיע על אחוזי הצפייה בניוזלטר הוא אופן עיצובו. עיצוב פונקציונאלי מחד וויזואלי מאידך הן הדרך היעילה ביותר להבטיח את פתיחת הניוזלטר, אם עשיתם שימוש בעיצוב לא קריא על ידי מרבית הדפדפנים, הסיכוי שהנמנעים לא יצליחו לקרוא את הניוזלטר, ובפעם הבאה אפילו לא ינסו לפתוח אותו, בשל הניסיון הקודם. לכן מומלץ להשתמש בשפת הHTML  בעיצוב הניוזלטר. לגבי תוכן הניוזלטר, מומלץ להשתמש בכותרות מעניינות ואף מתגרות, על מנת לסקרן את הנמען ולפתות אותו לפתוח ולקרוא את תוכן הניוזלטר. אך הניוזלטר לא יהיה שמיש ללא מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת. 

מהי מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת?
מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת משמשת ליצירת שיווק ישיר ואפקטיבי לקהל לקוחותיה. חלק מהתכונות הנמצאות במערכת הדיוור הן יצירת טפסי הרשמה נוחים לגולשים אשר מעוניינים להצטרף אל רשימת הדיוור של העסק, בצורה נוחה ויעילה. פונקציה נוספת היא שליחת ניוזלטרים מתוזמנים מראש, לדוגמא כל מנוי חדש שזה עתה נרשם, מערכת הדיוור החכמה תשלח אליו מייל קבלה אוטומטי המברך אותו על הצטרפותו ותדע לתזמן מרגע זה ואילך את שליחת הדיוורים הבאים, כולל שליחת ברכת מזל טוב ביום ההולדת או ברכת חג שמח במועדי החגים השונים. יצירת פילוח היא תכונת חובה במערכת הדיוור שכן היא מאפשרת את פילוח רשימת התפוצה של החברה על פי פרמטרים שהגדרתם מראש, מגדר, גיל, תחום עיסוק, תחומי עניין ועוד וכך לאפשר ביצוע שיווק ממוקד יותר. טעינת תכנים מוכנים מראש על פי נושאים ושליחתם למנויים מסוימים היא דרך מצוינת לבסס מערכת יחסים אישית עם הלקוחות. עוד נתון שמערכת הדיוור החכמה מספקת היא ניתוח נתונים סטטיסטי כגון: יחס המרה, כמה מהנמענים אכן פתחו את הניוזלטר, כמה מהם הקליקו על הקישור, כמה מתוך אלו שהקליקו על הקישור אכן ביצעו את הפעולה לה כיוונתם מראש, כגון רכישה, כמה מתוכם היו נשים או גברים ועוד. ניתוח הנתונים וביצוע שינויים בהתאם מגביר את הסיכויים להנעה לפעולה רצויה של המנויים. את כל הנתונים ניתן לקבל במרוכז באמצעות קובץ CSV. 

מהו קובץ CSV?
ראשית, לפני שניתן יהיה להתייחס לקובץ ה CSV  יש ראשית להבין מהו קובץ בכלל. קובץ למעשה מאגד בתוכו מידע על גבי המחשב, כך שבכל רגע נתון מערכת ההפעלה, תוכל באמצעות הוראה מהמפעיל, לשלוף את הנתונים המבוקשים ולהציגם, בכל עת. קובץ CSV  הוא קובץ אקסל אשר מייצג ערכים שונים, אשר מופרדים אחד מהשני באמצעות פסיקים. קובץ ה CSV  בנוי בצורה כזו שתאפשר להכיל בו כמות גבוהה של מספרים וערכים מופרדים, שכשאר יעלה הצורך להשתמש בהם בכולם או במקצתם, לא יהיה צורך בטעינה מלאה, אלא באמצעות פקודה פשוטה, רק הנתונים להם כיוונתם יעלו ויטענו. איך קובץ ה CSV  מתקשר למערכת הדיוור האלקטרוני? פשוט מאוד, באמצעות קובץ ה CSV  תוכלו להעלות בקלות ובפשטות את נתוני הנמענים אל תוך המערכת באופן אוטומטי ללא צורך בהעברה או הקלדה ידנית.

יתרונות השימוש בקובץ CSV  במערכת הדיוור
ידידותי למשתמש. מדובר בקובץ אשר קל לשימוש ותפעול, אין צורך בידע טכני מסוים על מנת לייבא קובץ CSV  אל תוך מערכת הדיוור, שכן לא משנה באיזה סדר טכני מופיעים שדות פרטי הנמנעים, וללא כל התערבות חיצונית קובץ ה CSV  ייבא אותם באופן אוטומטי ללא הכנה מקדימה. 
גמישות. כאמור, קבצי csv  מזהים תאריכים לועזיים, דואר אלקטרוני, תאריכים שונים כגון ימי הולדת, חגים ומועדים וכו', משמעות זיהוי שדות הנתונים על ידי קבצי csv היא שאין צורך להתחיל לעבור ולעדכן באופן ידני, כל שדה ושדה מהו, אלא התוכנה ,שבעת העברת הקבצים מזהה את שדות הנתונים באופן אוטומטי ומטמינה אותם במקומות הנכונים, עד לרגע שבו צריך לעשות בהם שימוש. 
בשורה התחתונה, ככל שתכירו את כל רבדי מערכת הדיוור לעומק, כך תוכלו להפיק את המקסימום ממנה, לשלוח ניוזלטרים אפקטיביים לקהל הלקוחות והמנויים ולהגדיל את רווחי החברה.