דיוור למכשירים ניידים

הידעתם שאחד הגורמים לעליית שיעור פתיחת ניוזלטר, הוא שליחתו בשעות הבוקר היחסית מוקדמות? מכיוון שמרבית האנשים יוצאים לעבודה בשעות הבוקר, בין אם ברכב הפרטי, ברכבת ואפילו ברגל, את הדקות הספורות לפני תחילת יום העבודה, אותם אנשים מעבירים באמצעות לגימת כוס קפה וסקירת המיילים שהתקבלו, בין היתר, באמצעות המכשיר הנייד. לא תרצו כי ניוזלטר ששלחתם יהיה בין אותם המיילים שעשרות אלפי אנשים פותחים באמצעות הסמארטפון? ולא רק בשעות הבוקר המוקדמות, הנתונים מעידים כי אנשים ניגשים לתיבת המייל שלהם כ 3 פעמים ביום, בממוצע. עם כניסת הסמארטפון לחיינו, הנתונים אף עלו ולכן על מנת שהאסטרטגיה השיווקית שהגיתם לא תרד לטמיון, עליכם לבצע מהלך להתאמת ניוזלטר למכשירים הניידים. כל הסיבות, הנתונים המספריים והיתרונות במאמר שלפניכם.

יתרונות התאמת ניוזלטר לנייד

חשוב לזכור כי נאמנות הלקוחות היא אינה חד משמעית בניגוד לעבר. כיום נאמנות הלקוחות שמורה לחברות שמספקות לא רק מוצרים או שירותים איכותיים אלא גם נגישות וזמינות, חברה ש"תטמון ראשה בחול" סופה יהיה לשקוע. מכאן ניתן לעבור בקלילות ליתרונות הגלומים בהתאמת ניוזלטר לנייד. היתרונות הם אדירים לא רק לצורך הגעה לכמות עצומה של קהלי יעד אלא גם מדובר ביתרון מובהק לתדמית החברה. כלומר חברה אשר תשכיל להתאים כל ניוזלטר שנשלח ממערכת הדיוור האלקטרוני אל המכשיר הנייד, תרוויח נגישות קלה ובטוחה למגוון רחב של אוכלוסיות וכפועל יוצא מכך הגדלת רווחי החברה. מעבר לכך, מדובר בתהליך אשר יכול לשדרג ולחזק את מוניטין החברה כמותאמת להלך הרוח של הצרכנים. ההתקדמות הטכנולוגית המואצת מאפשרת את קלות הנגישות למידע והופכת את חיפוש המידע או לחלופין הפגת השעמום באמצעות הקלקה פשוטה על המקשים של המכשיר הנייד.  יש לא מעט אנשים אשר מבצעים את הגלישה העיקרית באינטרנט באמצעות המכשיר הנייד, ולא פחות חשוב בודקים בתדירות גבוהה את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם, מדוע? כי זה קל יותר ואין ספק שזמין יותר, אם בזמן ההמתנה בתור בסופר, בישיבות עבודה משעממות, בזמן הנסיעה ברכבת לאוניברסיטה ואפילו תוך כדי השיעור עצמו, המספרים מדברים בעד עצמם. לכן ישנה חשיבות בהתאמת האסטרטגיה השיווקית שלכם למשלוח ניוזלטר אשר יהיה נוח לפתיחה וקריא במכשיר הנייד.

המספרים מדברים בעד עצמם

על פי סקר שנערך על ידי חברת  TIMופורסם לאחרונה (יוני 2012) במגזין דה מרקר, נמצא כי יותר ממחצית מהישראלים גולשים באינטרנט באמצעות הטלפון הנייד, מדובר בעליה של קרוב ל20% בהשוואה לשנה שעברה. הסקר אשר בחן את הרגלי הגלישה של 4.8 מיליון ישראלים בגילאי 13 ומעלה, מצא כי 52% מהישראלים גולשים מהמכשיר הנייד במקביל לפלטפורמות אחרות כגון טאבלטים, המחשב הנייד ועוד. מדובר במספרים שאין להתעלם מהם. הרגלי הגלישה והצריכה של האוכלוסייה בארץ ובעולם משתנים ללא היכר ובקצב מואץ, על מנת להתאים כל ניוזלטר השיווקי לצרכי השוק, יש לבצע מספר פעולות.

הקצאת משאבים לטובת התאמת ניוזלטר למכשיר הנייד

חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם צריכה להתרכז בהקצאת משאבים ובהתאמת הדיוור למכשיר הנייד. הצעד הראשון שעליכם לבצע הוא מחקר מעמיק בקרב רשימות התפוצה הקיימות בדבר הרגלי הגלישה והצריכה על פי חתך גילאים, מיקום ג"ג, תחום עיסוק ועוד. הדרך הטובה ביותר להתאים את ניוזלטר שבועי, לצורך הדוגמא, הוא לשלוח אותו לקהל היעד הספציפי שמחפש אותו. המאפיין הרחב ביותר לקבוצת האוכלוסייה הגולשת באמצעות המכשיר הנייד ובודקת את תיבת המייל באופן תדיר הוא "רוח צעירה", אוהבי גאדג'טים ובעיקר מעוניינים במידע כאן ועכשיו. לכן, הכלל הראשון הוא להתאים את תוכן הדיוור אל אותו קהל יעד, לא להאריך במילים וליצור ערך מוסף במיוחד עבורם כולל הדגשת השירותיות של החברה וזאת על מנת לעודד צריכה חוזרת. הכלל השני והחשוב ביותר הוא להפוך ניוזלטר לידידותי לנייד. כיצד? כמובן שמדובר בעבודה למתכנת ומעצב מקצועי, אך על קצה המזלג ולצורך ההבנה יש לעצב ניוזלטר הנשלח ממערכת הדיוור באופן צר על מנת לאפשר קריאה נוחה, יש להימנע מעומס של תמונות וקישורים, כמובן שמדובר בכלל התקף לכל ניוזלטר סטנדרטי, אך בהתאמה למובייל, ישנה חשיבות יתרה על מנת לאפשר לנמענים לפתוח את אותו ניוזלטר.  קלות הקריאה היא חלק נכבד המשפיע על החלטתו של הנמען לבצע  פעולה כל שהיא. לכן ככל שהעיצוב יהיה פשוט יותר, התוכן יהיה קצר וקולע, קל יהיה יותר לנמען לפתוח את המייל. מומלץ, טרם השליחה, ורצוי עוד בשלב התכנון, לבדוק כיצד מתקבל ונראה ניוזלטר באייפון, בגלקסי, בטאבלטים ושאר מכשירים, על מנת למקסם את הצלחתו של ניוזלטר, להעלות את שיעורי הפתיחה וכמובן להעלות את הסיכוי להנעה לפעולה. בשורה התחתונה מדובר במהלך שלא ניתן להתחמק ממנו, בייחוד עם קהל הצרכנים של החברה מתאפיין בגיל צעיר והרגלי גלישה וצריכה מתקדמים. הבסיס להצלחת ניוזלטר במכשיר הנייד תלוי ברצונה של כל חברה או ארגון להתאים את מהלכיה להלך הרוח בשוק כיום.