מה הקשר בין אשתי, פרסומאי אמריקאי מוצלח, ושיווק בעזרת תוכן?

"מה אתה לא חבר של מיכל דליות בפייסבוק?" פנתה אלי אישתי, "אני כבר מזמן  חברה שלה, זה מאוד מעניין מה שהיא כותבת על חינוך ילדים",הסברתי לה שהיא עושה את זה כי היא בטח רוצה למכור לה משהו.
"שתמכור" ענתה בהינף יד "כל עוד הכתבות שלה מעניינות,לי זה לא מפריע".

מפה לשם, יש לי אחלה מתכון לקציצות ברוטב וגם המלצה לדולה טובה.

"אל תחשוב שהלקוח שלך לא מבין שום דבר. הלקוח שלך זאת אשתך".(וויליאם (ביל) ברנבך).

השיחה עם אשתי הייתה הוכחה מהשטח, מדוע שיווק בעזרת תוכן הוא השחקן המרכזי בעולם השיווק כיום. בניגוד לפרסומות "מציקות"החודרות למרחב הפרטי, שיווק בעזרת תוכן טוב ורלוונטי ללקוח.
לעיתים, יותר משהעגל רוצה לינוק , הפרה רוצה לקרוא על חווה טובה שכדאי לגדול בה.

ראשית בוא רק נזכיר מהי המטרה הראשית שלשמה התכנסנו,לשווק.
הקוראים (אשתי) כבר אינם קוראים תמימים, שיאכלו את כל מה שיוגש להם, וככל שהם נחשפים יותר לתוכן ומידע, רף האיכות עולה. כך שככל שקהל היעד שלך יפגוש תוכן ממוקד ורב גוני בעל ערך מוסף בידורי, עצה טובה, או כלים שאינו מכיר, הוא ימשיך לרצות לקרוא אותך ואז מה שיקרה הוא ש-:

תמוצב כסמכות מקצועית בתחום - ידע זה כוח, ולשתף ידע זה כוח מכירה. ככל שהתכנים שלך יהיו מקצועיים, אמינים, ומבוססים על ניסיון שרק לך יש יותר קוראים יעדיפו לקרוא את המאמרים שלך.

תחזק את מערכת היחסים שלך עם הלקוח - תוכן טוב הוא תוכן שיגרום ציפיה אצל הלקוח לקבל עוד כתבות ממך. אי אפשר לצפות שכבר בכתבה הראשונה תניע לפעולה אבל עקביות והמשכיות של תוכן רלוונטי וממוקד לצרכיו של הלקוח, תחזק את הקשר ותניע לפעולה המבוקשת. כמו בכל מערכת יחסים בהתחלה יש גישושים, בודקים אם יש שפה משותפת, אבל ברגע שנוצרת אחת  כזאת יש גם נתינה. או בשפה של העולם שלנו: קנייה.

תגדיל את המודעות לעסק שלך: הזמנים השתנו. הקורא אינו פסיבי יותר כפי שהיה באמצעי התקשורת הישנים, עיתון, רדיו וכו'. הוא יכול להביע את דעתו, לאהוב או לא לאהוב, ולשתף אם אהב. ואנשים אוהבים לשתף תוכן טוב, יש לכך כמה סיבות , ראשית זוהי פעולה נדיבה שכוונתה להיטיב עם חבריך, שנית בשיתוף תוכן יש אמירה גם על אישיותך וכך החברים מכירים עוד צד בך. אבל מה שאותך מעניין במקרה  הזה  הוא שאם יש לך תוכן טוב אז  יש לך גם סוכני מכירות שיקדמו אותך. הלקוחות.  בשפה המקצועית זה נקרא Earned Media, "-מדיה נרכשת.

חשוב מכל ולפני הכל, הכרות עם קהל היעד שלך, הוא הצעד הראשון לפני כתיבת תוכן או כל מהלך שיווקי שהוא.
עוד טיפ אחד- אם כבר דיברנו על אשתי, אז תדעו לכם שהיא תמיד צודקת.