מה משווקים רוצים? החזר ההשקעה של דיוור אלקטרוני (ROI)


מנהלי שיווק ובעלי עסקים ממקדים את פעילותם סביב מטרה מרכזית אחת - למכור. מנהלי שיווק טובים ממלאים את השאיפה להשתמש בתקציב מצומצם ולהשיג תועלת מקסימלית. זו הסיבה שבשנים האחרונות תפס תחום השיווק הדיגיטלי תאוצה ונעשה אהוד ביותר בקרב מקבלי החלטות שיווקיות. מחקרים מוכיחים כי מערכת דיוור אלקטרוני היא כלי המציג החזר השקעה (ROI-return of investment) גבוה יותר מאשר זה של מדיות אחרות ב- OnLine. אחריו בדירוג ממוקמים מנועי חיפוש, פרסום בבאנרים אינטרנטיים ופעילות ברשת החברתית.

עפ"י סקר של DMA בקרב 114 מנהלי שיווק, שנערך במאי 2012:
67% מהמנהלים השיבו כי דיוור אלקטרוני מניב עבורם את ה- ROI הגבוה ביותר.
63% ממנהלי השיווק ענו כי דיוור אלקטרוני נותן להם את התוצאות הטובות ביותר.
89.2% ממנהלי השיווק ענו ששיווק דרך דיוור אלקטרוני הינו חשוב יותר בהשוואה לסקר דומה מלפני שנתיים.

אחד הנתונים החשובים ביותר שעלה מן הסקר הוא כי 77% מהלקוחות מעדיפים להתעדכן במבצעים באמצעות דיוור אלקטרוני. כלומר, רוב הצרכנים פוגשים את המסר השיווקי שלך על גבי רשת האינטרנט.
 
החזר ההשקעה של דיוור אלקטרוני :
    שיווק בדוא"ל - 40$
    שיווק במדיה החברתית - 12.71$
    שיווק לטלפונים ניידים – 10.51$
    דפוס – 12.26$
    מנועי חיפוש – 22.24$
    פרסום Display (באנרים וכו') – 19.72$

שילוב אפיקי הדיגיטל למינוף הפוטנציאל
עכשיו כשהבנו שרוב הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים פתוחים יותר לצרוך מסרי פרסום והצעות מכר כאשר הם יוזמים תקשורת או מאשרים תקשורת יזומה ברשת האינטרנט. (פותחים את הניוזלטר שלך, מקליקים על הבאנר שלך או מגיבים לפעילות המותג ברשת החברתית).
נוכל למנף את הפלטפורמות הדיגיטליות תוך שילוב חכם שלהן, ולהגיע למימוש מלא של החזר ההשקעה של דיוור אלקטרוני.

שילוב של דיוור אלקטרוני עם מדיה חברתית
שילוב עם רשתות חברתיות יעשה ע"י הוספת כפתורי שיתוף בפייסבוק לניוזלטר. שיתוף ברשתות חברתיות מפיץ את הניוזלטר אל נמענים נוספים שאינם חלק מרשימת התפוצה. נמענים אלו הם חברים (וחברים של חברים של חברים...) של הלקוחות שלך וסביר להניח שלחלקם יש אותם תחומי עניין כך שיתכן שגם הם יתעניינו במוצר שלך ברגע שיובא למודעותם.  

התאמת הניוזלטר לפורמט של טלפון סלולארי
בסקר של return path נמצא כי 16% מכלל הודעות הדואר האלקטרוני נפתחות בטלפונים ניידים. כדי שהלקוחות שלך יוכלו לבחור איך לתקשר עם המותג (באינטרנט או בסלולאר), רצוי לוודא שניתן לפתוח את הניוזלטר בצורה תקינה גם בטלפונים ניידים.

לשילוב דיוור אלקטרוני עם הפייסבוק ולהתאמת הניוזלטר לפורמט סלולאר, פתח חשבון חינם.