ניתוח סטטיסטיקת משלוח

כבעלי עסק וכמפרסמים וודאי חשוב לכם למדוד את תוצאות מאמצי השיווק שלכם. כשזה נוגע לשיווק ע"י משלוח דיוור אלקטרוני תפוצתי, קל מאוד למדוד תוצאות במגוון פרמטרים כמו: כמה אנשים פתחו את הדיוור ומי הם, כמה הקליקו על קישור ואיזה קישור, כמה הפנו את המייל לחבר, אילו מיילים חזרו ולמה? ועוד...

מערכת דיוור אלקטרוני מנטרת נתונים אלו באופן אוטומטי ולמדוור נותר רק לצפות בסטטיסטיקה המוכנה ולהסיק מסקנות.

ניתוח הסטטיסטיקה של מערכת V.I.Plus

אחוזי פתיחת דיוור אלקטרוני :
שמות הנמענים שפתחו את הדיוור ומספרם הכולל באחוזים מתוך כלל הרשימה אליה נשלח הדיוור. בקטגוריה זו מוצגת גם – שעת פתיחת הדיוור: המסייעת להבין מהו זמן התגובה של לקוחות ובאילו שעות הם פנויים יותר לקריאת דיוור אלקטרוני. בפעם הבאה שמנהלים קמפיין דיוור אלקטרוני מומלץ להתאים את שעת המשלוח לשעות הפתיחה.

Click-through-rate (אחוזי הקלקה על לינק):

כששולחים דיוור אלקטרוני המכיל קישורים (למוצרים, לכתבות וכו'). ניתן לראות מי לחץ על איזה קישור ולהסיק איזה קישור מעניין יותר ומי הנמענים שנוטים להתעניין בקישורים לעומת אלו שמסתפקים בלקרוא את גוף ההודעה בלבד.

כמה נמענים העבירו את המייל לחבר:
במערכת V.I.Plus, ניתן להוסיף לכל הודעת דיוור אלקטרוני כפתור "שלח לחבר" באמצעותו יוכל הנמען להפיץ את הניוזלטר הלאה. הידיעה על דיוור אלקטרוני שהועבר בשיעור גבוה יכולה לאותת שמדובר בתוכן מעניין במיוחד שכדאי להמשיך ולקדם.

טרם נרשם מידע
המערכת סופרת נמען כמי שפתח הודעת דיוור אלקטרוני ברגע שהוא צופה בתמונה (או לוחץ על קישור הצגת התמונות) או מקליק על קישור בגוף המייל.

במידה והנמען קרא את המייל אך לא פתח את התמונה או הקישור, הוא לא יכנס לסטטיסטיקה – למרות שבפועל קרא את המייל. ב-Gmail ו-Hotmail למשל, ברירת המחדל בעת פתיחת דיוור אלקטרוני היא ללא הצגת תמונות. נמענים אלו יכנסו לקטגוריית "טרם נרשם מידע" עד שיקליקו על קישור במייל או יצפו בתמונות (במידה ולא הוצגו באופן אוטומטי).
 
דיוור אלקטרוני שלא נמסר:
המערכת מחלקת את כל כתובות המייל אליהם נשלח דיוור אלקטרוני שלא התקבל, ל- 2 קטגוריות:

•    "חזרה קשה" - דיוור אלקטרוני שלא התקבל בשל תקלה קבועה. ייתכן שתיבת הדוא"ל של הנמען לא קיימת, בוטלה או לא מאויתת נכון. cמקרה של תקלה מסוג זה, יש לבדוק את תקינות האיות של כתובות (gmail  ולא – gamil, walla ולא wala וכו'). במידה והכתובת אכן נכונה, סביר להניח שהתיבה בוטלה ואין טעם לנסות לשלוח אליה שוב כי הדואר לעולם לא יגיע.

•    "חזרה רכה" – דיוור אלקטרוני שלא התקבל עקב בעיה זמנית בתיבת הדוא"ל של הנמען, כמו: תקלה זמנית בשרת המקבל, תיבה מלאה וכו'. במקרים אלו הלקוח כנראה יקבל את הדיוור הבא שלנו ולכן נרצה להשאירו ברשימה.

למשלוח ניוזלטרים עם מעקב סטטיסטי פתחו חשבון חינם.