איך לברוח מתיקיית הספאם?

פועלים באופן חוקי ולגיטימי בתחום הדיוור האלקטרוני ולמרות זאת מגיעים מעת לעת לתיבות הספאם? זה הזמן לעיין בשורות הבאות ולדעת יותר על כל הדרכים שיאפשרו לכם לברוח מתיקיית הספאם.
דיוור אלקטרוני הינו אחד מאמצעי המדיה הנוחים, הפשוטים, הזמינים והזולים ביותר בכל הקשור לענף הפרסום והשיווק ברשת האינטרנט. מדי יום יוצאות למרחב הוירטואלי של  רשת האינטרנט, מיליוני הודעות דיוור למיליוני כתובות דוא"ל שונות.
גם במידה ואתם פועלים על פי כללי הדיוור הרלוונטיים, וגם אם אתם פועלים במסגרת החוק, ומדוורים אך ורק לקהל לקוחות שהביע את הסכמתו לצורך העניין, עדיין קיימת סבירות גובהה מאוד, שחלק לא מבוטל מהנמענים שלכם, ישליכו את הודעות הדוא"ל שלכם ישירות אל תיבות הספאם.
נתונים סטטיסטיים מתחום הדיוור האלקטרוני.
מחקרים רבים עוסקים בתחום הרגלי הגלישה כולנו, ובעיקר מתבצעים סקרים המנסים לאמוד את היקף פעילות הגלישה באמצעות דיוור אלקטרוני. ממספר מחקרים בתחום זה עולה כי קרוב ל-60% מנמעני הדוא"ל , דוחים את בקשת השולח לצפייה בגוף המייל, ומשליכים את ההודעה ישירות אל תיבת הספאם (דואר זבל), מחציתם עושים זאת מכיוון שהם לא מזהים את שם שולח ההודעה, ומחציתם עושים זאת מכיוון שהם אינם נוטים לפתוח הודעות דוא"ל שהגיעו ממי שאינו נמצא ברשימת אנשי הקשר שלהם.
נתונים אלו מצביעים על חשיבות הקשר הישיר שיש לפתח בין הגוף הדואג להעביר הודעות דוא"ל לבין קהל הנמענים שלו. כיצד ניתן לעשות זאת, וכיצד ניתן לברוח מתיקיות הספאם, להלן מספר עצות שימושיות:
  • הפניית הודעת דוא"ל אוטומאטית מייד לאחר שאדם מסוים נרשם לאחד מהשירותים השונים באתר הבית שלכם.- הודעות אלו מהוות תזכורת מצוינת ואף מאפשרות לנמען להכיר את שם השולח וכתובת הדוא"ל שלו לפעמים הבאות.
  • הפקדה על שורת נושא רלוונטית- שורת הנושא של המייל מהווה חלק מרכזי בקבלת ההחלטות מצד הנמען האם לפתוח את גוף המייל או פשוט להשליכו לתיבות הספאם, הקפידו על ניסוח ענייני, רלוונטי ואטרקטיבי, ובמקרים מסוימים אף מומלץ לצרף את שם המותג או שם החברה שמטעמה נשלחה הודעת הדוא"ל.  
  • אל תהיו נודניקים- קרוב לשליש מנמעני הדוא"ל השונים מציינים כי הם נוהגים להשליך לתיבות הספאם הודעות דואר שהגיעו אליהם בתדירות גבוהה יחסית, אומנם קשה לאבחן באופן נקודתי מהי "תדירות גבוהה", אך חשוב להפקיד לווסת את הפעלת השליחה שלכם על פי לוחות זמנים קבועים ומוגדרים מראש. 
  • עדכון רשימות התפוצה- עיקרון מרכזי בתפעול שליחת דוא"ל במסגרת דיוור אלקטרוני, מחייב אתכם לבדוק מעת לעת את רלוונטיות רשימת התפוצה אשר נמצאת ברשותכם. תוכלו לעשות זאת במסגרת מעקב אחר ההודעות החוזרות שאינן הגיעו אל יעדן.
כל פעילות של דיוור אלקטרוני מחייבת אתכם לפעול במסגרת חוקי הספאם השונים המונהגים במדינות שונות ברחבי העולם. מומלץ להכיר מקרוב את התקנות השונות וסעיפי החוקים השונים, וזאת על מנת לבצע פעילות רלוונטית וחוקית לאורך זמן.