ניוזלטר שיווקי במנועי חיפוש

הידעתם? מנועי החיפוש ותיבות הדואר האלקטרוניות, מהווים את כמות השימוש הגדולה ביותר בקרב גולשי האינטרנט, ורק לאחריהם עולים ובאים השימושים ברשתות החברתיות השונות, וזאת על פי תוצאות מחקר בינלאומי שפורסם לאחרונה,  שהקיף  מדינות רבות ברחבי העולם לרבות ישראל.
על פי נתוני המחקר הנ"ל עולה מסקנה ברורה ומיידית: שיווק באמצעות רשת האינטרנט עלול להוביל לתוצאות אפקטיביות יותר בתכנון מערך השיווק בשני אפיקי המדיה המובילים (מנועי החיפוש והניוזלטר). במידה וגם אתם שימוש בכל אחד מאפיקי האינטרנט הנ"ל, זה הזמן לשלב כוחות ולהתחיל לפעול בקמפיין הדוא"ל שאתם מבצעים לצרכי חיזוק הקידום (האורגני או הממומן) שלכם במנועי החיפוש, ולהיפך. כיצד ניתן לעשות זאת, וכיצד יש לרתום כל אחד מהפעולות לטובת הצלחת השני, על כך ועוד בכתבה שלפניכם.
ניוזלטר –כל הדרכים לחדור ללב הגולשים שלכם!
 הניוזלטר, הפצת דוא"ל לצרכי קידום האתר ושיווק מוצרים, שירותים ורעיונות שונים, הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד ממערך שיווק ופרסום המופעל על ידי חברות ועסקים קטנים כגדולים הפועלים במרחב הוירטואלי. מידת ההצלחה של פעולות ניוזלטר כאלו ואחרות, תלויה לא מעט באופן בו אתם מציגים את המסר התכליתי שלכם במסמך. על מנת להגביר את אפקטיביות המהלך, ניתן להיעזר בבחירת מילים נפוצות, בהן קהלי היעד אליהם אתם פונים, עושים שימוש במנועי החיפוש.
פעולה זו תאפשר לכם ליצור תקשורת רלוונטית יותר באמצעות הניוזלטר, ואף תאפשר לו "לחדור" בקלות יתרה את ליבם של הגולשים (ובחלק מהמקרים אף לפתוח את כיסם למטרות רכישת המוצרים והשירותים אותם אתם משווקים). פעולה זו מתבססת על מחקר מילים ובחירת מילים פופולאריות ונפוצות לצרכי קידום האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, לדוגמא: שילוב של מילות חיפוש נפוצות בשורת הנושא של ניוזלטר אותו אתם מפיצים, או לחילופין, הטמעת מילות החיפוש הפופולאריות כחלק אינטגראלי בגוף המייל, ייקלו על נמעני הניוזלטר לפתוח אותו ולהציץ בהצעה אותה אתם מדוורים.
לומדים תוך כדי תנועה.
השיווק באינטרנט בכלל, והשיווק באמצעות פעולות ניוזלטר בפרט, מאפשרים לכם לבצע מספר רב של ניסיונות שיווק במחירי עלות נמוכים (באופן יחסי). עניין זה מאפשר לכם לבחון את הצלחת הפעילות אותה אתם מבצעים בכל רגע נתון, ואף לאמוד את הסיבות שהובילו להצלחה. בחינת מילות חיפוש רלוונטיות לתחום עיסוקכם, עיצוב גרפי אחיד (לאחר שגיבשתם לעצמכם מערך עיצוב לאתר האינטרנט ודפי הנחיתה שהוכיח את עצמו), מסוגלים להפוך לבסיס אפקטיבי ביצירת ניוזלטר אותו אתם מפיצים לקהל יעד שכבר גילה התעניינות בתחום המוצר והשירות שלכם.
במידה וזיהיתם מילת חיפוש פופולארית ונפוצה בתחום עיסוקכם, זה הזמן להטמיע אותה כחלק בלתי נפרד מכותרות ניוזלטר שלכם, ואפילו בשורת הנושא בעת ההפצה. אותו כלל תקף גם לעיצוב עמוד נחיתה או עמודי אינטרנט העומדים לרשותכם.
ממנועי החיפוש לניוזלטר וכל הדרך חזרה.
הטמעת מילים אותן זיהיתם כמניעות לפעולה, פועלות גם בכיוון ההפוך. במידה וזיהיתם מילים משכנעות ומעוררות עניין בקרב נמעני הדיוור שלכם, זה המקום והזמן להטמיע אותם במודעות הקישור הממומנות שלכם במנועי החיפוש, או בהטמעת תכנים בתוך האתר לצרכי קידום אורגני במנועי החיפוש.
הקפדה יתרה על בחירת מילות חיפוש בעלות מכנה משותף למוצר או השירות אותו אתם משווקים, בשילוב הגדרת מערכת מסרים אחידה בשני אפיקי המדיה השונים, תאפשר גם לכם ליהנות מדינמיות מוצלחת לצרכי השיווק גם בקרב קהלי יעד חדשים (גולשים המבצעים פעולות חיפוש במנועי החיפוש) וגם בקרב קהלי יעד קיימים (נמעני הדיוור האלקטרוני שלכם).
על מנת ליהנות משילוב בין שתי הפונקציות המובילות את הרגלי הגלישה של רובנו, עליכם לפעול על פי העקרונות הבאים:
  • מחקר מקצועי אודות מילות חיפוש רלוונטיות לתחום עיסוקכם.
  • הטמעת מילות החיפוש הנפוצות כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק שלכם, הן באמצעות ניוזלטר והן באמצעות יצירת מודעות קישור ממומן או יצירת תכנים לצרכי קידום האתר באופן אורגני. 
  • הקפדה על שימוש בעיצוב שכבר הוכיח את עצמו כאפקטיבי למטרות שיפור הכניסות לאתר הבית שלכם או לעמודי הנחיתה שלכם.
  • התווית אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח לצרכי ביצוע פעולות ניוזלטר וקידום במנועי החיפוש השונים ברשת, לרבות, מנועי החיפוש המוצעים לכם ברשתות החברתיות.
  • הטמעת מילות החיפוש באופן יצירתי, משכנע ובולט בשורת הנושא של הניוזלטר אותו אתם מפיצים.