שליחת סדרת הודעות

על פי תורת היחסות, ישנם ארבעה ממדים בעולם, כאשר הרביעי הוא הזמן. אפילו קהלת אמר כי יש "עת לבקש ועת לאבד...". אנשים נוטים לקחת החלטות על פי רצף של זמן, כיצד זה רלוונטי לשליחת סדרת הודעות באמצעות מערכת הדיוור? פשוט מאוד, למערכת הדיוור יש את היכולת לשלוח ניוזלטרים על בסיס זמנים מדויק, לדוגמא החל מהתאריך בו נרשם הלקוח אל רשימת הדיוור שלכם ומכאן, שליחה קבועה של ניוזלטר אליו, בכל פרק זמן שנקבע על ידכם מראש. ככל שהלקוח ירגיש שאתם, כעסק, משקיעים בו יותר זמן, כך הוא יחוש מעין חובה חזרה, ובמקרה דנן מתן תשומת לב מרבית ככל האפשר לתכנים שאתם שולחים והגדלת סיכוי הרכישה. מהם היתרונות בשליחה של סדרת הודעות קבועה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

פונקציונאליות מערכת הדיוור
מערכת הדיוור היא כלי יעיל ואפקטיבי לשיווק אינטרנטי ישיר אל רשימת התפוצה שלכם. המטרה היא להגיע לכמה שיותר קהלי לקוחות, לגרום להם לפתוח את הניוזלטר ולשלוף את הארנק. מבין שלל תכונות מערכת הדיוור כגון שליחה מאסיבית של הודעות בקליק אחד בלבד – פעולה פשוטה וידידותית למשתמש, פילוח רשימות קהלים וניתוחם לצורך בדיקות ועריכת שינויים ועוד, יש גם את האפשרות לשלוח באופן מבוקר וסדיר הודעות, היתרונות של פונקציה זו הם אדירים, מיד מגיע הפירוט.

חסכון בזמן. זמן שווה כסף. כאשר מנהלים עסק, ולא משנה אם מדובר בשלב ההרצה או בעסק פעיל וותיק, אין מספיק שעות ביממה בהם נוכל להספיק את כל המטלות השוטפות שהעסק דורש לתפעולו. אחת המטלות היא כמובן שיווק המוצרים או השירות ללקוחות. מערכת הדיוור מאפשרת חסכון אדיר בזמן. אם בעבר היה נהוג להקליד באופן ידני את כתובות האימייל של הלקוחות שהצטרפו למועדון החברים וכך ללקט אחד אחד עד ליצירת רשימת תפוצה מסודרת ואז לשלוח לכל אחד מהם בנפרד את הניוזלטר, כיום מערכת הדיוור מאפשרת שליחה של מספר רב של הודעות בלחיצה על קליק אחד תוך בחירת תזמון השליחה. כלומר, תוכלו לקבוע מראש מתי כל הודעה תישלח ולמי מרשימת הדיוור. את כל הזמן היקר שהשקעתם על שליחת ההודעות בכל שבוע, תוכלו כעת להשקיע בתכנים ובעיצוב.

הודעת הצטרפות אוטומטית. מערכת הדיוור מאפשרת שליחת הודעת הצטרפות אוטומטית תוך 24 שעות או פחות( לפי בחירתכם האישית) מהרגע בו הלקוח בחר להצטרף אל מועדון החברים של העסק. מדוע זה חשוב? מכיוון שזו ההתרשמות הראשונית של הלקוח מאופי החברה, ככל שהודעת ההצטרפות תגיע מהר יותר, כך הלקוח יבין כי הוא חשוב למערך הלקוחות של החברה וידע להתייחס בהתאם. כמו כן, מערכת הדיוור תוכל לשלוח ברכת יום הולדת מדי שנה בתאריך שנקב הלקוח וכך תיבנה לאיטה מערכת יחסים אישית אשר תשפיע על מחויבותו של הלקוח אליכם.

בחירת תזמון. מערכת הדיוור מאפשרת לכם לבחור מראש את תזמון שליחת ההודעות על פי הפרמטרים שתבחרו. לצורך הדוגמא אם אתם מנהלים עסק אשר פועל בארץ ובחו"ל, תוכלו לתאם מראש שליחת ברכת חג חנוכה שמח בדצמבר לרשימת הדיוור של הלקוחות בארץ ואילו ברכת MARRY XMES  ללקוחות בחו"ל. מעבר לכך, תוכלו לתזמן את שליחת ההודעות לפי צרכים פנימיים, כלומר אם אתם מתכננים מכירת סוף עונה של מוצר מסוים, תוכלו לעדכן את הלקוחות בהדרגתיות, אם מועד הסייל הוא בסוף החודש, תוכלו לשלוח הודעות באמצעות מערכת הדיוור, בתחילת החודש, ולקראת סוף החודש להגביר את הקצב ולתזכר את הלקוחות, הכול על פי הגדרות המערכת מראש. חשוב לציין, כי ישנם מועדים מסוימים המוכחים מחקרית כמעודדים רכישות, כגון סופי שבוע וכמובן חגים.

פנייה אישית ללקוחות.  על אף שמדובר בשליחת סדרת הודעות, אין זה אומר שלא תוכלו לשמור על פנייה אישית לכל אחד מהלקוחות שברשימת הדיוור שלכם. מערכת דיוור חכמה "שולפת" את פרטיו של כל לקוח, גם בעת שליחת סדרת הודעות מאסיבית. אחת ההשפעות העיקריות על התנהגות צרכנים וקבלת החלטותיהם היא הרגש. אם הניוזלטר מנוסח ומעוצב בצורה מעניינת ומסקרנת ובעיקר, מהו תזמון קבלת ההודעה תשפיע באופן ניכר על החלטתו של הצרכן האם לרכוש את המוצר או לא. אגב, תהליך זה לוקח פחות מקביעת הרושם הראשוני שלנו, אשר נמדד ב7 שניות בלבד.

שימור לקוחות. שליחה קבועה של סדרת הודעות או ניוזלטרים היא דרך מצוינת לשמור אתכם בתודעת הלקוחות ולא משנה אם מדובר בלקוח קיים, לקוח חדש או לקוח פוטנציאלי. כמובן שקל יותר לשמר לקוח קיים מאשר למצוא לקוח חדש, אך שליחה מתוזמנת, מסודרת ועקבית של הודעות ללקוחות, מעלה את העניין שלהם בכם, פותחות קו תקשורת ישיר ביניכם לבין הלקוחות ומגדילות את הסיכוי לביצוע רכישה.

עלות מול תועלת. כפי שציינו בתחילת המאמר, אין כיום עסק שיכול להרשות לעצמו שלא להתאים את המערכת בה הוא פועל לצרכי הלקוחות המשתנים, בעיקר ההישענות המאסיבית על צריכת מידע ומוצרים על גבי הרשת, ולכן עלות רכישת מערכת דיוור מקצועית אשר מאפשרת שליחת הודעות מאסיבית בתזמונים קבועים מראש, תחזיר את עצמה מהר מאוד ואף תעלה על ההשקעה הראשונית.