איך לעדכן פרטי איש קשר בזמן שישנת?

איך לעדכן פרטי איש קשר בזמן שישנת?

אחד היתרונות הגדולים של מערכות אוטומציה ובפרט של Smoove היא היכולת לבצע שינויים בתהליך גם לאחר שהוא יצא לדרכו, הנתונים שזורמים אל המערכת מאפשרים לך לקבל תמונת מצב ולהבין היכן צריך לשפר, מבלי להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש.  

או כמו שהמפקד מהצבא שלי היה אומר לפני כל מסע: תתחילו הכי חזק שלכם ואז תגבירו..

גם אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ושואפים לשדרג את יכולות המערכת תוך כדי תנועה, ולכן אנחנו גאים להציג יישום חדש בשם "עדכן איש קשר" שיאפשר לעדכן פרמטרים חדשים שנוספו במהלך התהליך היישר אל השדות האישיים באנשי הקשר שלך, ולהגדיר להם פעולות המשך אוטומטיות במערכת.

 

למשל: בחדרי בריחה (כגון escapeteam) מעדכנים צבירה של נקודה בכל ביקור ובביקור העשירי מעדכנים ביקור חינם.

 
במקרה כזה ניצור שדה מותאם אישית במערכת בשם "כמות ביקורים" בכל ביקור הערך שישתנה יהיה כמות הביקורים, נגדיר למערכת תנאי שבמידה וכמות ביקורים שווה ל9 ישלח ללקוח מייל עם קוד קופון למימוש ביקור עשירי חינם. רגע, עוד לא נגמר. אם נרצה נוכל להגדיר איפוס של המונה בתום התהליך, ולהתחיל ספירה חדשה עבור הלקוח.

עכשיו הבעיה  היא להחליט מה לעשות בזמן שהתפנה לך..

 
אז בינתיים הנה רעיונות לתהליכים שהיישום החדש יכול לשדרג: 

 

1.  ליד סקורינג (Lead Scoring)

 Lead Scoring נועד לדייק את שליחת המסר לאדם הנכון ובזמן הנכון באמצעות דירוג מוכנותו של הלקוח לפי פרמטרים שנקבעו מראש באמצעות ציונים לכל פעולה מצד הלקוח. תכונות המצביעות על סבירות גדולה יותר של סיכוי המרה ללקוח מקבלות ציונים גבוהים יותר מאשר לאחרים.

למשל לחיצה על קישור בתוך הניוזלטר תקבל ניקוד יותר גבוה מלקוח שרק פתח את הניוזלטר ולא נע לפעולה נוספת. ואם לרדת לרזולוציה עוד יותר נמוכה אז גם סוג התוכן שהוקלק ינוקד שונה, כך שיכול להיות לקוח שהקליק רק פעמיים על מוצר ספציפי יקבל ניקוד יותר גבוה מלקוח שלחץ ארבע פעמים על קישוריות שהציגו תכנים כלליים.

הניקוד הוא בעצם הערך שמשתנה ונצטרך ליצור עבורו שדה מותאם אישית.

 

2.  עידכון תאריך

בעלי עסק שמוכרים שירות מתחדש אותו יש לעדכן אחת לפרק זמן ישמחו לגלות שהפיצר החדש ינקה עוד מטלה משולחן העבודה. במקום לחדש את השירות / מוצר באופן ידני יהיה ניתן להגדיר באופן אוטומטי שבכל פעם שהלקוח חידש את דמי המנוי יעודכן התאריך לזמן החדש (שנה/ חצי שנה בהתאם לצרכים). אין צורך לעדכן את התהליך, הוא ירוץ בלופ מהרגע שהתחלנו אותו.

 

3.  חבר מביא חבר

עוד דוגמה טובה לשימוש בפיצר ומשלב בתוכו יישום נוסף שהשקנו לאחרונה והוא "חבר מביא חבר".

היישום החדש מאפשר לך להעניק קופון או הטבה ללקוחות שהמליצו על השירות/מוצר שלך לעוד X  חברים שתגדיר מראש. הערך שמתעדכן תוך כדי תנועה הוא כמות החברים שהגדרת ומזכה את הלקוח בהטבה. ניתן להוסיף ולהגדיר איפוס של הפרמטר ברגע שהגיע אל היעד, ואז להתחיל שוב את מתן ההטבה. במילים אחרות לא רק המערכת עובדת בשבילך, גם הלקוחות.

 

4. צבירת נקודות במועדון לקוחות

מועדון לקוחות הוא כלי שיווקי יעיל במיוחד להענקת היחס האישי שללקוח כל כך חשוב. מועדון לקוחות מאפשר לבעל העסק להעניק באופן קבוע מבצעים והטבות וגם לעדכן את הלקוחות בכל מהלך שיווקי שהחברה מקיימת.

אחת ההטבות שמעודדות קנייה חוזרת היא צבירת נקודות. זוהי שיטת שיווק שהתחילה עוד הרבה לפני עידן מועדון הלקוחות, כשחברות האשראי העניקו הטבות ללקוחותיהן בהתאם לגובה  סכומי החיוב בכרטיסם. חברות ובעלי עסקים שפותחים מועדון עבור לקוחותיהן מציעות להם לפדות את סכום הניקוד הנצבר בתמורה למוצרים נוספים. הרעיון השיווקי מאחורי זה, מלבד נאמנות הלקוח ועידוד המוטיבציה לרכישה חוזרת, היא ההנחה שכשהלקוח יגיע לממש את ההטבה הוא שוב נמצא אצלך בחנות.

 

5. קורסים מקוונים

כיום ניתן לרכוש לא מעט ידע והשכלה באמצעות קורסים מקוונים, תהליך הלמידה ביסודו הוא תהליך מובנה שהתקדמותו מחייבת מעבר בתחנות בסיס, שבלעדיהם לא יהיה ניתן לרכוש את הידע המבוקש. 

במקרה כזה הפיצר החדש יוכל לשמש כאינדיקטור לשליחת הידע הבא, הפרמטר המשתנה שישפיע על הפעולה המבוקשת יהיה אם כן כמות הקורסים/ שיעורים שצרך הלקוח.

 

6.  תחרויות

תחרות היא דרך פופולרית כדי להשיג מטרות כמו חשיפה ומעורבות של קהל, היישום החדש יאפשר לך לנהל את התחרות באופן אוטומטי, ללא צורך במעקב אחר התוצאות. כל שעליך לעשות הוא להחליט מה יהיה היעד שיסיים את התחרות ויכריז על המנצח.

 


השורה התחתונה

החיים דינמיים אז אין סיבה שגם מערכת האוטומציה שלך לא תהיה כזאת. הפיצר החדש שהוספנו לSmoove מגדיר מחדש את המשמעות של תוך כדי תנועה, ירחיב את אפשרויות העבודה עם המערכת, ישפר את חווית השירות/ מוצר של הלקוחות שלך, ולא פחות חשוב יחסוך לך עוד זמן יקר.

אז מה התהליך האוטומטי הבא שלך?