איך לשווק עם facebook live ולהישאר Alive ?

איך לשווק עם facebook live ולהישאר Alive ?

עולם האינטרנט הגדיר מחדש את תפיסת הזמן שלנו: חדשות מהבוקר הם חדשות ישנות, וכתבה של יותר מארבעה משפטים זאת כבר "חפירה"... לכן לא מפתיע כלל שמוצר הדגל של פייסבוק בחצי שנה האחרונה הוא פייסבוק LIVE, הרי למה לי לכתוב סטטוס מרגש על החתונה שזה עתה הגעתי אליה אם אפשר פשוט לצלם את החופה בלייב ולשדר לעולם.

יותר קל, פחות מאמץ, וזה קורה בדיוק עכשיו.  

בכלל הדבר הכי "חם" היום בתחום השיווק באינטרנט הוא סרטוני וידאו. בשנה האחרונה פייסבוק מתעדפת סרטוני וידאו אצלכם בפיד, וכנראה כהכנה ליישום פייסבוק לייב שהולך ותופס תאוצה. ההשקה נעשתה בהדרגה כשהשימוש ביישום נפתח למספר מצומצם של חברות, וכיום  גם לפרופילים פרטיים.

באוקטובר 2016 פייסבוק יצאה עם קמפיין לטלויזיה בארה"ב ולאחר מכן בבריטניה במטרה לחשוף את פייסבוק LIVE לעולם.  כל סרטון בקמפיין צולם על ידי משתמשים פרטיים שניסו כבר את פייסבוק לייב, והיו באורך של 16 שניות. מטרת הקמפיין הייתה לחשוף את היישום החדש ולעודד משתמשים פרטיים להעלות סרטונים משלהם, לכן השתמשו בסרטונים אותנטיים שהועלו לרשת החברתית.

Teddy





Sunshine





וגם בשלטי חוצות דיגיטליים.




מהלך נוסף בקמפיין היה לפרסם מעין  סרטוני הדרכה קצרים שהכותרת שלהם היא "איך לעלות בשידור חי כש..":  שיש לך כישרון שאינך רוצה להסתיר, כשאתה ממתין למזוודות בשדה התעופה וכו'.

Hidden Talent





היקף הקמפיין מעיד על הצהרת הכוונות של מנהלי פייסבוק, שלא הסתפקו בשיווק המוצר בפייסבוק עצמו וחצו את גבולות המדיה אל טלויזיה, שלטי חוצות וכו'.  פייסבוק מעוניינת להפוך אותו לאמצעי תקשורת מרכזי אצל המשתמשים. זאת גם הסיבה שבזמן הקרוב סרטוני לייב יתועדפו במנועי החיפוש של פייסבוק ומשווקים שישכילו כבר עכשיו להשתמש ביישום ירוויחו מכיוון שהניסיון עם פייסבוק מלמד שברגע שיישום כלשהו נטמע היטב, יותר קשה לקדם אותו באופן אורגני, והאופציה המועדפת תהיה במימון.  

אז לפני שהפיד שלך יוצף בשלל סרטוני וידאו בלייב, הנה מספר טיפים ורעיונות כיצד להשתמש בפייסבוק לייב לקידום העסק.

מה היתרונות של  facebook live?

פייסבוק לייב מאפשרת לך לשתף אתה מה שאתה עושה בשידור חי עם קהל לקוחותיך,  ברגע שסרטון עולה, פייסבוק תתריע ותודיע לכל החברים שלך/ קהל לקוחותיך שעלה שידור חי.

היתרון היחסי של פייסבוק הוא לייב הוא קבלת הנתונים בזמן אמת. במהלך השידור ניתן לדעת בכל רגע כמה אנשים צופים בך, וכמובן לקרוא את התגובות, כמו בכל פוסט רגיל. האינטראקטיביות תאפשר לך לשפר סרטונים עתידיים ולשפר את הפרסונליזציה.  

יתרון נוסף הוא שעלות הפקת סרטון זולה בהרבה מתכנית אולפן ממוצעת בגופי השידור המסורתיים, וכאמור באותה עלות לקבל בזמן אמת את מימד החשיפה, ולנהל תקשורת און ליין עם קהל העוקבים והצופים.

כיום לא ניתן לשתול פרסומות במהלך השידור, אבל אם אתה יוצר תוכן אתה כבר מבין שאיכות התוכן הוא זה שיביא לך את ההכרה ואת ההמרה לרכישה, אך כבר ניתן לחזות שבעתיד פייסבוק יאפשרו זאת, בדומה ליוטיוב.  

הסרטון אינו נעלם בתום השידור, והוא נמצא אצלך בדף כמו כל סרטון אחר שהעלית.

אילו תכנים כדאי להעלות  ב  
facebook live ?

מאחורי הקלעים:
סרטון בשידור חי מאירוע מרגש, משמעותי ולא שגרתי וקורה עכשיו אצלך בעסק הוא הזדמנות מצוינת לעלות לאוויר. ראשית, תמיד טוב להראות לעולם שבעסק שלך לא משעמם, ושנית ההצצה אל מאחורי הקלעים תיצור חיבור רגשי לקהל לקוחותיך, וכידוע חיבור רגשי שווה חיבור עסקי.

שאלות ותשובות :
כאמור אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק לייב לעומת פלטפורמות וידאו אחרות הוא האנטראקטיביות און ליין עם מי שצופה בך באותו רגע. לכן כל פורמט שבמרכזו עידוד לדיאלוג הוא פורמט מנצח. מעבר לחיבור הרגשי, מעורבות היא פרמטר מועדף על מנועי החיפוש, ותגובות של צופים מקבלים ניקוד יותר גבוה מאשר לייק או כל אימוג'י אחר.

שאלות ותשובות טוב למחקר שיווקי, בקש טיפים מהלקוחות שצופים בך כעת, או אילו תכנים היו רוצים לצפות בסרטונים הבאים.

צילום מהשטח:

עסקים שהפעילות שלהם מתנהלת בעיקר מחוץ למשרד כמו מאמנים אישיים, אומנים,  מרצים וכדו' פייסבוק לייב זאת הזדמנות מצוינת להציג לעולם את ביצועיך און ליין, שידור חי יאפשר למי שלא הגיע לחוות את החוויה, ולהתרשם, וכך להגדיל את הסיכוי להיות חלק מהאירוע בפעם הבאה.
כמו למשל מאמן הכושר הזה שצילם בלייב אימון מהשטח.

תחרות בשידור חי:

צרו תחרות מעניינת שקשורה למוצר שלכם ותשדרו אותה בלייב, הערך המוסף של תחרות כזו הוא האפשרות לתת לצופים להיות השופטים בתחרות, ולהציע רעיונות כיצד היו רוצים שהתחרות תתפתח. למשל עסק שמוכר ציוד למסיבות יכול ליצור תחרות ריקוד בה הצופים מחליטים על סוג הריקוד ומצביעים למועמד שהכי אהבו .
סרטון הגרלה ששידרנו אצלנו בלייב בSmoove

טיפים :

סלקטיביות- היה סלקטיבי בסרטונים  שאתה מעלה כדי שאנשים יצפו לראות אותך.

אורך-  לא להעלות סרטונים יותר ארוכים מעשרים דקות.

יצירת מוכנות - כדאי ליידע את הצופים שלך במה הם הולכים לצפות, וכמובן לשדר תכנים הולמים בלבד שפייסבוק מתירה לפרסם.

הנעה לפעולה -  אנטראקטיביות היא שם המשחק.הצופה רוצה חוויה שונה מטלוויזיה, הוא באינטרנט אז תן לו להרגיש חלק מהסרטון.

דע על מה אתה הולך לדבר- זה שידור חי ולא ניתן לערוך אותו, לטוב ולרע. לא כולם אדיר מילר….בעצם אף אחד הוא לא אדיר מילר אז אם אינך ניחן ביכולת אלתור וירטואוזית, כדאי מאוד לדעת בדיוק על מה אתה רוצה לדבר ובאיזה סדר.

השורה התחתונה
אחת האמרות השחוקות בעולם השיווק הדיגיטלי הוא שהתוכן הוא המלך, אז תרשו לי לרענן אותה קצת ולאמר שהוידאו הוא המלך. Cisco  צופה שעד 2018 80% מתעבורת האינטרנט תהיה על ידי וידאו. פייסבוק כמעצמה אינטרנטית מובילה מהלך שמטרתו לשנות את הרגלי הצריכה, ולעודד אותנו לתקשר באמצעות סרטוני וידאו, שהייחודיות שלהם היא כמובן שידור חי.

שידור חי הוא פורמט שטומן בחובו את הלא צפוי, הלא מתוכנן, ומיידי. כל אלו מספקים לנו את הצורך לנו את הצורך להיות מעודכן בכל רגע, צורך שמאפיין את המדיה החדשה.

משווקים שישכילו כבר עכשיו לנצל את הכלי לטובת קידום העסק, יזכו ליתרון יחסי, מכיוון שהוא רק מתחיל לממש את הפונציאל הגלום בו, ולכן אלמנט ההפתעה והחדשנות עוד פועם בו.


פה לעזרתך בכל שלב.

צוות smoove

www.smoove.io