איך לכתוב כותרת שאי אפשר לסרב לה?

איך לכתוב כותרת שאי אפשר לסרב לה?

מדוע הקלקת על מאמר זה?

לא משנה כמה זמן השקעת בתוכן המאמר, כמה נתונים אספת, כמה מקורות קראת, בסופו של דבר מה שיגרום לקורא להיכנס לקרוא, או אפילו לשתף, תהיה הכותרת הראשית.

כותרות טובות הן כאלו שיגלו טפח ויסתירו שניים, וישאירו אותך עם תחושה של עוד. הכותרת צריכה לסקרן את הקורא, לרגש אותו מספיק בשביל להמשיך לקרוא את השורה הבאה. אם תנאים אלו לא יתקיימו הקורא יעבור לכותרת הבאה. סוף הסיפור.

האם יש נוסחה מנצחת לכותרת ויראלית? האם יש מילים או ביטויים שיגרמו לכותרת להיות יותר מסקרנת? כל זה ועוד בפסקות הבאות של "איך לכתוב כותרת שאי אפשר לסרב לה?"

מה קורא?

לפני שנלמד איך לכתוב כותרת שאי אפשר לסרב לה צריך להכיר את דפוס ההתנהגות של הקורא כשהוא נתקל בכותרות:

  • אנשים סורקים כותרות עם העיניים לכן שלושת המילים הראשונות והאחרונות הן הכי משמעותיות בכותרת.
  • לכותרת שלך יש שמונה שניות כדי להרשים את הקורא.
  • רק 20% מהקוראים ימשיכו למאמר.

בנוסף חשוב לציין שמה שטוב לבעל עסק אחד לאו דווקא מתאים לשני, על מנת למצוא את הנוסחה שעובדת הכי טוב בשבילך, מערכת השיווק V.I.Plus מעודדת ניסוי וטעייה ומספקת כלים אמפיריים ודוחות סטטיסטים שיסייעו לך לבחון בכל דיוור את איכות התוכן ששלחת. מומלץ לעשות בדיקות A/B Testing.

כלי זה מאפשר לך לבחון בעזרת מדגם מייצג של לקוחותיך איזו כותרת מבין שתיים שהתלבטת ביניהן, הניעה לפעולה טוב יותר, ואיתה להמשיך לשאר הלקוחות.

ממה מורכבת כותרת ויראלית?

מניתוח של כותרות ויראליות במיוחד מסתמן שישנם מרכיבים משותפים, וככל שיופיעו יחדיו באותה כותרת יניעו לפעולה הרבה יותר מכותרות שלא עשו בהן שימוש. איני מציע לך כאן מבנה אחיד לכותרת שתעבוד, אבל בכותרת שתעבוד סביר להניח שתמצא יותר מאחד מהמרכיבים שלפניך, שנתחיל?

 רגש והעצמה - צריך לדבר גם ללב ולא רק לראש, לכן מילה שתמחיש

את הרגש הדומיננטי במאמר חייבת להיכנס לכותרת. לדוגמה: 27 משפטים רומנטיים לדייט הראשון.

מדהים, מעורר השראה, מפתיע ומוצלח יהיו מילים מומלצות בהקשר הזה.

סוג תוכן - הקורא צריך לדעת כבר בכותרת מה סוג התוכן שמחכה לו

במאמר: טיפים, תמונות, סרטונים, טבלאות, עובדות, חידונים וכו'. לדוגמה: 15 מתכונים מעוררי תיאבון של מרקים לחורף.

נושא פופולארי - כותרת שתכיל מילת נושא ספציפית מתוך התחום הרחב

שבו עוסק המאמר שלך תתקשר היטב עם הקוראים. העדיפות היא לכתוב על נושאים שכרגע טרנדים ויש סביבם שיח, בהתאם לסוג העסק כמובן.

בכותרת שלפניך, "חווית הלקוח" הוא הנושא הספציפי מתוך עולם מושגים רחב יותר בתחום השיווק. איך קו וירטואלי ישדרג את חווית הלקוח שלך?


מבנה מוכר - אין אחד שלא נתקל במאמר רשימה שמציע X טיפים,

רעיונות, פתרונות וכו. זוהי דוגמה למבנה מאוד פופולרי, ולא בכדי. מבנים נוספים של מאמרים יכולים להיות: חידון, סיפור לקוח, אינפוגרפים.

תועלת/הבטחה - מה יצא לקורא שיכנס למאמר? מה הוא ירוויח? מה

הוא כל כך צריך ורק לך יש את זה בפנים? לדוגמה: "20 הכלים שיהפכו אותך מכותב תוכן לקופירייטר"

חד משמעיות - תכונה חשובה מאוד כדי להפוך כותרת ממוצעת לכותרת

ויראלית, ואני אומר את זה באופן חד משמעי. לכותרת שלך יש בדיוק שמונה שניות כדי לעשות את הרושם על הקורא, לכן לא כדאי לבזבז שניות יקרות על משחקי מילים מתוחכמים, ולהיות כמה שיותר ענייני ותמציתי. הקוראים שלך "עייפים" מפרסומות ומכרזות שצועקות "שימו לב אליי!" והם רוצים לדעת בדיוק מה מחכה להם מעבר לכותרת.

פנייה ישירה בגוף יחיד - כותרת ישירה תעורר את הסקרנות יותר מכותרת שפונה לקהל הרחב. הכותרת צריכה לפנות אל הקורא בגוף שני יחיד, ועדיף שיהיה בלשון יוניסקס, אם נשים וגברים הם קהל היעד שלך.

כותרות המנוסחות בצורת שאלה- כותרת ששואלת את הקורא שאלה,באופן אינסטקטיבי תגרה את הקורא לנסות ולענות עליה. לכן אם ניסחת שאלה שהתשובה עליה היא צורך מהותי של הלקוח, או שהתשובה ידועה אך ורק לך, רוב הסיכויים שהוא ימשיך אל המאמר.

דוגמה לסוג כותרת כזה היא שאלת מה הקשר?

כותרות מסוג זה יוצרות לכאורה קשר בין נושא המאמר לעוד שני אובייקטים במאמר עצמו שאין להם שום קשר הגיוני על פניו מלבד זה שכעת הם מופיעים יחדיו באותו מאמר. לדוגמה מאמר מתוך הבלוג שלנו - מה הקשר בין אשתי, פרסומאי אמריקאי ושיווק בעזרת תוכן?

 היא מגרה את הקורא להתאמץ ולנסות לחשוב בעצמו על התשובה, אך מצד שני מנוסחת בצורה כזו שרק לשואל, לכותב המאמר, התשובה.

האם כותרת טובה תעבוד בכל פלטפורמה?

יש לחשוב על כל המקומות בהם המאמר שלך יופץ. לדוגמא: מנועי חיפוש, פייסבוק, טוויטר, אתר הבית שלך וכדומה. מאוד נדיר שכותרת אחת מתאימה לכלל הערוצים.

הטענה מתחזקת לאור מחקר שחברת  buzzsumo ביצעה. החברה ניתחה את המאמרים הכי משותפים של לקוחותיה בפייסבוק ובטוויטר, כדי למצוא דפוס חוזר לכותרות.

היא מצאה שהמאמרים הכי משותפים בפייסבוק היו:

  • מאמרי רשימה: 50% מהעשיריה הפותחת. הכותרת שלהם מתחילה במספר פריטי התוכן שיהיו במאמר.
  • פוסטים משעשעים שהכותרת שלהם תמיד הסתיימה במילים : "..שיגרמו לך לצחוק"
  • מאמרים שמשתפים תמונות שהכותרת שלהן התחילה במילים: "X  תמונות ש..."
  • מאמרי אזהרה שהכותרת שלהם הכילה את המילים : "אתה אף פעם לא צריך.."
  • חידונים וסקרים שהתחילו במילים: "האם תוכלו לנחש..?.."

לעומת זאת, בטוויטר לא הייתה חפיפה לאופי המאמרים בפייסבוק, והם שידרו יותר רצינות ואינפורמטיביות.

במקומות הראשונים היו מאמרים שהתחילו למשל במילים: "המדע מאחורי..", "העתיד של..".

המסקנה מהניתוח של הממצאים הייתה שלכל רשת חברתית יש את ההד שלה, ולכן חשוב לזהות אותו כדי שהכותרת תקלע למטרה.

בונוס:

כלי מצויין לכתיבת כותרות אפקטיביות הוא מחולל הכותרות של Portent .

הכלי יאפשר לך לנסח כותרת באמצעות מילת נושא שתכניס לתיבת החיפוש, ויציע מגוון תבניות של כותרות, עם הסבר קצר משעשע וגם משכנע, ליד כל אחד ממרכיבי הכותרת. שווה לנסות.


השורה התחתונה

כשסף הריגוש מסביב עולה מיום ליום, כותרת מגרה, מרגשת ומצליחה, היא מצרך חשוב, אך אל לה להבטיח ולא לקיים. המטרה לבסוף היא לא רק שיכנסו למאמר אלא גם ליצור תדמית חיובית ולחזק את הקשר עם הלקוח. פער בין התוכן לכותרת יצור אפקט הפוך לגמרי.

מומלץ ביותר לנסות באמצעות A/B Testing כותרות שונות ולבדוק איזו מהן עובדת טוב יותר לעסק שלך. מה שבטוח שכותרת שתכיל לפחות ארבעה מהמרכיבים שמנינו כאן, תהיה כותרת שלא ניתן לסרב לה.

אז מה הכותרת שלך?