חשיבותה של תגובה מיידית ללקוח

השקעתם באתר על מנת להגדיל את מספר הלקוחות ואכן בעולם בו רוב התקשורת היא דיגיטלית, אין ספק שאתר עסק הוא אחד השערים. אז אחרי ששיווקתם היטב את התוכן האיכותי שאתם מייצרים ואת המקצועיות שלכם בתחום עיסוקכם ואפילו הצעתם לגולשים להצטרך לרשימת דיוור אלקטרוני... חלקם אכן הצטרפו! ומה עכשיו? האם להכניס אותם ללופ ולהסתפק בכך שהם יקבלו את הניוזלטר הבא בסדרה או להגדיל ולעשות - ולקדם את פניהם בהודעת דיוור אלקטרוני ייחודית למצטרפים.

כנראה שברור לכל משווק שהאופציה השנייה היא העדיפה. הרי שלקוח שהצטרף לרשימת דיוור אלקטרוני ולא קיבל התייחסות מיידית, משול ללקוח שנכנס לחנות ולא זכה להינד ראש או חיוך. בעוד שהכוונות הטובות שלנו כמשווקים הן כן להעניק את היחס הזה, לא תמיד זה מתאפשר... אולם, תוך שימוש במערכת דיוור אלקטרוני עם מענה אוטומטי – מתן יחס אישי ללקוח הופך להיות קל מתמיד.

הגדרת דיוור אלקטרוני אוטומטי
כיום, כמעט כל מערכת דיוור אלקטרוני מאפשרת תזמון של מענה אוטומטי ללקוח חדש שנרשם. בזכות יישום זה שהינו פשוט אך יעיל מאוד, יכולים בעלי עסקים ומשווקים להעניק לכל לקוח חדש התייחסות מיידית בכל שעה בה הוא מצטרף. המענה האוטומטי הוא למעשה הודעת דיוור אלקטרוני שמקבלת הוראה להישלח רק לנמענים חדשים בטווח כמה שעות מרגע הצטרפותם. ניתן לנסח ברכת הצטרפות המותאמת אישית לנושאים או לקהלי יעד ספציפיים... ולהסיר את הדאגה הזו מהראש ומלו"ז ניהול העסק (שבדרך כלל די עמוס גם ככה). סטטיסטיקות משלוח בנוגע להודעות דיוור אלקטרוני אוטומטיות אלו יוצגו לאחר מכן באזור הסטטיסטיקות של המערכת.

לסיכום.
מערכת דיוור אלקטרוני היא לא רק כלי לעדכון הלקוחות בפעילות ובמבצעי החברה, היא גם דרך לשימור הלקוח והענקת יחס אישי בעידן טכנולוגי בו רכישות מתבצעות ברשת ללא לחיצת אנושית. בנוסף לקוחות שמצטרפים לרשימת דיוור אלקטרוני כבר מכירים את "הנוהל" ויודעים שתוך כמה שעות הם עתידים לקבל מייל שמברך אותם, מעדכן אותם ואף מפנק אותם בהטבות. אם המייל הזה יאחר לבוא הם לא ירגישו את אותו יחס אישי שבסופו של דבר לקוח מחפש בקשריו עם נותן בישרות שלו.


להתנסות במערכת הדיור V.I.Plus וליצירת הודעות אוטומטיות, פתחו חשבון חינם.