השיווק באינטרנט עובד.

אנשי שיווק, מנהלי מותגים ובעלי עסקים כאחד כבר יודעים מזמן ששיווק online הוא האפיק האפקטיבי ביותר כיום. אולם, גם בעולם השיווק המקוון קיימים עדיין תתי תחומים רבים השונים זה מזה במהות, בנוחות השיטה, בעלות ובאפקטיביות. מבין האפיקים המשתלמים והמוצלחים ביותר בזירת ה- online, דיוור אלקטרוני הוא התחום שקנה לו מעמד מכובד ככלי שיווק בעל החזר השקעה גבוה. האם דיוור אלקטרוני ישאר בין המובילים בשיווק אינטרנטי יעיל? או שבלוגים, פוסטים ושאר פעילויות מקוונות יתעלו עליו בתאוצת השנים?
נכון להיום, וכפי שניתן לראות מתוצאות הסקרים השונים... מערכת דיוור אלקטרוני היא כלי שיווקי מועדף ואפקטיבי.

האם דיוור אלקטרוני עובד?
הסקרים מדברים בעד.

סקר
ממצא
  DMA לשנת 2011החזר ההשקעה של שיווק דרך דיוור אלקטרוני עפ"י עומד על $40.56 לכל דולר שהושקע. בשנת 2012 המספרים עתידים לצנוח ל- $39.40 לכל דולר. 
 סקר צרכנים שנערך ב- 2012 בנוגע לערוצי הצריכה להתנהגות צרכנית ולהעדפות צרכנים 77% מעדיפים לקבל פרסומים המבוססים על אישור לקוח, למייל 6% העדיפו לקבל הודעה כזו לרשת החברתית.
(סקר בריטי דומה מצא ש 69% העדיפו דיוור אלקטרוני כערוץ לתקשורת עם מותגים).
 סקר בוחן הביצועים של ערוצי ומחויבות השיווק
 63% מהמגיבים שיבחו את הודעות הדואר האלקטרוני כאפיק המציע את ההחזר הטוב ביותר עבור ההשקעה (ROI).
 סקר של מנהלי שיווק ב- on line שנערך בסוף 2011 89.2% ציינו כי חשיבותו של דיוור אלטרוני זהה או עצומה יותר מזו של שאר אסטרטגיית השיווק הכוללת שלהם בהשוואה לתוצאות של שנתיים אחורה.
סקר שנערך באפריל 2011 79% ממשווקי החיפוש אמרו כי דיוור אלקטרוני תפס תאוצה בחשיבותו כמקור ללידים.
סקר " Econsultancy" שנערך בתחילת 2011 72% תיארו את החזר ההשקעה המתאפשר מדוא"ל כ"טוב" או "מצוין". האלמנט היחיד שזכה לביקורת טובה יותר היה SEO אורגני.
סקר שיווק שנערך ע"י המוסד האירי לשיווק (Ireland's Marketing Institute) 84% טענו כי שיווק דרך דיוור אלקטרוני היה חלק "חשוב" או "חשוב מאוד" מאסטרטגיית השיווק שלהם.
דיווח של ה - ForeSee Results לשנת 2010 על האפקטיביות של רשתות חברתיות הודעות דואר אלקטרוני פרסומיות הינן הגורם השני בגודל השפעתו על ביקורים באתרים קמעונאיים. הגורם הראשון בגודלו היה היכרות עם המותג.
סקר בקרב מובילי עסקים דיוור אלקטרוני הוא האפיק שהכי סביר שיקבל השקעה נוספת ב- 2012. 60% תכננו להגדיל את תקציב השיווק בדוא"ל. 55% תכננו להגדיל את תקציב הרשת החברתית.
סקר שנערך באפריל 2012 בקרב מנהלי שיווק גרמניים 82% מהם השתמשו בדוא"ל ו- 53% מהם תכננו להגדיל את ההשקעה בדוא"ל יותר מבכל ערוץ שיווק און ליין אחר
סקר מדיה חברתית שנערך ב- 2012 87% מאנשי השיווק ברשת החברתית משתמשים גם בשיווק בדוא"ל, 93% מהם מתכננים להגביר את השימוש בדוא"ל
סקר בוחן הביצועים של ערוצי ומחויבות השיווק 2012 97% מהמשיבים משתמשים בשיווק בדוא"ל
 קמעונאים שנשאלו לגבי תעדוף תקציב השיווק הדיגיטלי דיוור אלקטרוני היה הערוץ השני המועדף ביותר. (הראשון הוא חיפוש ממומן)
סקר שנערך ביולי 2011 בקרב משווקים 54% מהם תכננו להרחיב את תקציב השיווק בדוא"ל בעוד ש- 3% תכננו לצמצם אותו.
בסקר Pitney Bowes 68% מבעלי עסקים קטנים דירגו את הדוא"ל כאפיק שיווק מועדף.
סקר של eCircle בקרב אנשי שיווק אירופאים השיווק הנפוץ ביותר במדיה המקוונת הינו שיווק בדוא"ל.
 המוסד האירי לשיווק 2011 88% מצפים שתקציב הדיוור שלהם יגדל או ישאר זהה בשנה הקרובה
 Forrester's late 2010 – בקרב אנשי שיווק אמריקניים 88% מחברות השיווק עסק-לקוח ו- 71% מחברות השיווק לעסקים עושים שימוש בדוא"ל
 2010 DMA- בקרב אנשי שיווק אמריקאים וקנדיים דיוור אלקטרוני היה אפיק השיווק הישיר המקוון שנעשה בו השימוש הנרחב ביותר
 AWeber 2010- בקרב 2,500 אנשי שיווק 82% מתכוונים להגדיל את מאמצי השיווק בדוא"ל במהלך השנה הקרובה.

למה דיוור אלקטרוני מוצלח כל כך?

מיקוד על קה"מ - שיטות מתקדמות מאפשרות התאמה לקהל מטרה ספציפי ולמספר קהלים. לכל אחד מהם ניתן לפנות בנימה אישית ובעיצוב מבדל ולנטרל את אופי ה"תפוצתיות" המאפיינת לפעמים הודעות דיוור אלקטרוני.

נתונים תומכים - ידע זה כוח! מערכות משלוח ההודעות לא מסתפקות במשלוח נתונים אלא מתוכנתות גם לקבל נתונים כמו פרטי הנמען אשר נרשם לרשימת תפוצה מסוימת. המערכות מקיימות אינגרציה עם מאגרי מידע ומספקות נתונים טכניים אודות סטאטוס המשלוח כמו: לכמה נמענים נשלחה הודעה, כמה מהם פתחו אותה, כמה מהם לחצו על לינק שהכילה הודעה, כמה נמענים לא פתחו או כמה הודעות נתקלו בכשל במשלוח ומאיזו סיבה. נתונים אלו מאפשרים לשולח להסיק לגבי פילוח שוק ואסטרטגיות לשיפור אפקטיביות הדיוורים הבאים.

מניע למכירות ישירות – מערכות דיוור אלקטרוני מאפשרות שילוב של כפתורים אינטראקטיביים המפשטים ומקלים את האינטראקציה של הנמען עם המותג. כל דיוור בעצם מאפשר ומניע לתגובה מיידית: מכירות, הורדות קבצים, שאילתות, הרשמות וכו'. באמצעות לחיצה על לינק או כפתור בגוף המייל הלקוח יכול לבצע בקלות את אותה פעולה המוצעת לו ב"הנעה לפעולה". זמינות הפעולה מעלה את הסיכויים שהלקוח ירצה לבצע אותה.

בונה מערכת יחסים עם הלקוח – קשר רציף עם הלקוח שלך בדרך נעימה ובמינון המבוקש על ידו, מחזק את הקשר עם הלקוח ומשפר נאמנות ואמון. הלקוח, שמקבל מידע תקופתי אודות העסק, יודע שהמותג מתעדכן תדיר ונותר זמין עבורו בכל עת.  

תומך במכירות דרך אפיקים נוספים –דיוו אלקטרוני על סוגיו השונים יכול להפנות את הלקוח שלך אל החנות או האירוע, לייצר ציפייה להשקת קטלוג, לבנות מודעות, לתרום למיתוג לחזק קשר עם הלקוח

רוצים לנסות ולהיווכח ביתורנות הדיוור האלקטרוני? פתחו חשבון חינם במערכת V.I.Plus

© כל הזכויות שמורות