כללי מפתח לעיצוב ניוזלטר

מערכות דיוור אלקטרוני (והמתכנתים החרוצים שעומדים מאחוריהן), נועדו לספק למנהלי דיוור אלקטרוני כלי נוח, יעיל ומשתלם להפצת מסרים. מערכות דיוור אלקטרוני כיום מציעות נוחות טכנולוגית ואפשרויות רבות ליצירת ולשיגור הודעות דיוור אלקטרוני מעוצבות ומקצועיות. מהבחינה התפעולית, קיימות תבניות עיצוב מובנות שמקלות על יצירתו וארגונו של דיוור אלקטרוני. אך מהבחינה הרעיונאית -  הסמכות מועברת לידי המדוורים, וכך נבדל כל דיוור אלקטרוני ממשנהו בנראות ובסוג התוכן שהוא מכיל. מאמר זה נועד למי שמתבלבל נוכח אינספור האפשרויות.

 

במאמר זה נציין מספר אלמנטים של עיצוב ותוכן שכדאי מאוד לכלול בכל דיוור אלקטרוני.

 

מרכיביו הבסיסיים של דיוור אלקטרוני
דיוור אלקטרוני סטנדרטי מורכב ממספר אלמנטים קבועים. (לרוב אלמנטים אלו יהיו כלולים בתבנית העיצוב שתבחרו ויהיו נתונים לעריכה, לשכפול או לביטול).

עיצוב:
כל תבנית עיצוב היא למעשה תשתית של ניוזלטר, המכילה מספר רכיבים:

1.    כותרות
2.    כותרות משנה
3.    פסקאות
4.    תמונות
5.    לינקים
6.    אייקונים לקישור לרשתות חברתיות
7.    רכיבי עיצוב נוספים כמו: מפה אינטראקטיבית...

 

כדי להתחיל ליצור ניוזלטר כלשהו בוחרים בתבנית שהעיצוב שלה הכי דומה לתוצאה הסופית שאנו רוצים ליצור (בצבעוניות, בגדלי ובכמות התמונות וקטעי הטקסט וכו'). לאחר שבוחרים תבנית דיוור אלקטרוני – ניתן ליצור דיוור אלקטרוני מבלי לשנות דבר- ע"י הטמעה של טקסט ותמונות במקומות המיועדים. לעומת זאת, ניתן להפוך את התבנית לאישית יותר ע"י "משחק" עם נתוני הרכיבים. למשל" שינוי גודל התמונות והטקסט, שינוי צבע, הדגשת אלמנטים, פריסת אלמנטים באופן שונה, שכפול של רכיבים רצויים וביטול רכיבים מיותרים וכו'.

עיצוב שמושך את העין הוא תנאי הכרחי למשיכת הנמען לקרוא את התוכן. אם התוכן עמוס ורועש או שהתצוגה חסרה או מעוותת, הנמען עשוי להירתע. אם הפורמט ישר, התמונות יפות ומסקרנות והטקסט קריא... הנמען ימשיך לשלב הבא ויתעמק בטקסט.

 

מערכת דיוור אלקטרוני שתומכת בעיצוב
מערכות דיוור אלקטרוני מתקדמות הן כאלו שנוצרו ע"י מתכנתים המבינים את המגבלות שעשויות לצוץ והעמידו להן פתרונות הולמים.  

לפניכם מגבלות העיצוב של דיוור אלקטרוני והפתרונות שמציעה מערכת V.I.Plus :

 
עיצוב בפלאש – דיוור אלקטרוני שעוצב בפלאש לא תמיד נפתח או מוצג כראוי. דיוור אלקטרוני שעוצב בתבניות העיצוב המובנות כן נפתח כראוי.


צירוף תמונות -
שימוש בתמונות מושכות מוסיף לאפשק הכללי של כל דיוור אלקטרוני. אולם, אצל ספקיות מייל מסוימות, הויז'ואל המצורף לא נפתח אוטומטית והנמען מתבקש להקליק על לינק לפתיחת התמונה. כדי להתמודד עם בעיה זו ניתן להשתמש ביישום תמונות פתוחות (בתשלום) המאפשר פתיחה אוטומטית של הויז'ואל המצורף. במידה ולא השתמשתם ביישום תמונות פתוחות מומלץ לשלב טקסט לצד התמונה (לא כחלק מהתמונה) המסביר מה אמורים לראות באופן שיסקרן את הנמען להקליק על הלינק כדי לראות.


התאמה לכל המכשירים
– דיוור אלקטרוני המוצג על מסך מחשב נראה שונה לגמרי מאותו דיוור אלקטרוני שיוצג על צג סמרטפון או טאבלט. לרוב, כשפותחים דיוור אלקטרוני באמצעות סמרטפון, הפורמט מתעוות או נחתך כדי להתאים למסך הקטן. פיצ'ר המייל הרספונסיבי הינו כפתור שניתן להפעיל במהלך עיצוב הניוזלטר כך שהמערכת תתאים את פורמט העיצוב (גודל טקסט, גודל לינקים וכפתורים, פריסת תמונות ואפילו הוספת כפתור ניווט וויז) לפורמט הצג של המכשיר.  

 

 רוצים ליצור הודעות דיוור אלקטרוני מעוצבות וממותגות? פתחו חשבון חינם