ניוזלטר ורשימת תפוצה

הניוזלטרים ורשימות התפוצה לצרכי העברתן, הפכו בשנים האחרונות לאחד מאמצעי הפרסום והשיווק הנפוצים, הזמינים והיעילים ביותר, למגוון נרחב של לקוחות עסקיים, העושים בהם שימוש קבוע או מזדמן. בכתבה הבאה נסקור עבורכם מספר נושאים שיכולים לקדם את איכויות ההפצה שלכם, ותוצאה מכך, לגרום ליותר אנשים להיחשף למוצרים או השירותים אותם אתם מעוניינים לקדם, או בקיצור, זה הזמן להעביר את ההצעות שלכם הלאה, ולתת לגולשי רשת האינטרנט לעשות עבורכם את עבודת השיווק...
הרשת החברתית ברשות העסקים
הרשתות החברתיות ברשת האינטרנט הן ללא ספק אמצעי פרסום ושיווק אפקטיבי לכל עסק ועסק בכל תחום. קרוב ל-70% מהגולשים בישראל רשומים לאחת מהרשתות החברתיות השונות, וכמחצית מהם מבצעים פעולות שונות על תקן יומי ברשת החברתית בה הם חברים. ברחבי העולם, עסקים שונים מכל תחומי המסחר, עושים שימוש פונקציונאלי ברשתות החברתיות למגוון צרכים עסקיים, ובשנים האחרונות, גם עסקים מקומיים משתמשים בפלטפורמות העסקיות השונות המוצעות להם במסגרת הרשתות החברתיות.
ניהול המסרים המיידים ויכולות השיתוף בין חברי הרשתות החברתיות השונות, הם למעשה הכלים השיווקים אותם אתם צריכים "לנצל" ולשייך לטובת קידום המוצרים והשירותים שלכם. מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו, מצביעים על כך שגולשי הרשתות החברתיות שוהים בהן זמן רב יותר, ולכן הם נחשפים ליותר מסרים ויותר עמודי אינטרנט שונים מכל פלטפורמה אחרת הקיימת ברשת האינטרנט, ולכן, ביסוס פעילויות הדיוור האלקטרוני והניוזלטרים שלכם חייבות להיעשות  מתוך חשיבה שיווקית לצרכי והרגלי הגולשים ברשתות החברתיות. הנקודות הבאות יעזרו גם לכם לבצע זאת באופן ראוי, מקצועי ובעיקר מעודד חשיפה ומקדם מכירות:
  1. יצירתיות זה שם המשחק

    גולשי הרשתות החברתיות מרבים לשתף את חבריהם הוירטואליים במגוון קישורים (לינקים) שונים. על מנת שגולשי הרשתות החברתיות יהפכו גם את המסר השיווקי שלכם להצלחה ויראלית ברשת, הוא חייב להיות מעוגן ברעיון יצירתי, מעורר השראה ובעל יכולת להפוך לשיחת היום ברחבי הרשת. תוכלו לבצע זאת באמצעות מסרים (טקסטואליים, ויזואליים או קטעי וידאו) מצחיקים ומקוריים, או לחילופין, באמצעות מסרים רלוונטיים ומקצועיים בתחום מסוים.
    זכרו- אף אחד מגולשי הרשתות החברתיות לא אוהב להפוך את עמוד הפרופיל שלו ל"שלט פרסומת וירטואלי", ולכן, חשוב שתשקיעו מחשבה יצירתית רבה אשר תגרום לו לעשות זאת. כמו כן, הרשתות החברתיות פעולות על עיקרון השיתוף והגדרות ברורות של תחומי עניין בקרב קבוצות החברים השונות, ולכן הקפידו לדבר ב"גובה העיניים" ולהיות "אחד מהחבר'ה" ולא להפוך להיות "מפרסם נודניק" המנסה בכוח לשכנע את הגולשים להתעניין במוצריו.

  2. השקיעו יותר באמצעי הדיוור האלקטרוני ופחות בניסיון לתפוס נוכחות בעמודי הרשתות החברתיות

    רבים מהלקוחות העסקיים ברשת האינטרנט מנסים ליצור נוכחות ובולטות ברשתות החברתיות השונות, ורק מעטים מהם מצליחים לעשות זאת כראוי, ולכן במקום לבזבז זמן בניסיונות השגת בולטות, השקיעו את מרצכם וזמנכם בהפצת דיוורים אלקטרוניים מעוררי עניין, מעוררי השראה ובעיקר מעוררי ומקדמי מכירות, במידה ותעשו זאת באופן הראוי, המסרים השיווקים שלכם יגיעו בין כה וכה לעמודי הרשתות החברתיות עם הזמן.
    זכרו- לפעילות ממוקדת ויעילה של דיוור אלקטרוני ורשימות תפוצה המותאמות לצרכיכם העסקיים, חיי מדף וזמן פעילות גדול יותר מאשר פרסום מסרים מיידיים בעמודי הרשתות החברתיות. המסרים המיידים ברשתות החברתיות הינם בעלי זמן חשיפה מוגבל וקצר ביותר.

  3. תחשבו כמו גדולים תהיו גדולים

    רשת האינטרנט מהווה ערוץ פרסומי ושיווקי אפקטיבי לכל עסק ובכל גודל. השקיעו מחשבה יצירתית הן בהעברת המסרים והן באופן הצגתם החזותי, התאימו מסרים שיעזרו לכם להפוך את המוצרים והשירותים השונים שלכם למותג מנצח בתחומו, ובעיקר השתמשו בכל הערוצים העומדים לרשותכם לצרכי הפצתו, לרבות, העברת מסרים מיידים באמצעות קבוצות גולשים בתחום ספציפי התואם את עיסוקכם, גיבוש רשימות תפוצה של קהל יעד רלוונטי ואיכותי, העלאת מסרים ותכנים מקצועיים לרשת האינטרנט ועוד.