דיוור אלקטרוני מאושר

  ההבדל בין דיוור אלקטרוני מאושר לספאם

 

דיוור אלקטרוני וחוק הספאם

הודעות דיוור אלקטרוני בתפוצה נרחבת, הנשלחות מבלי שהנמען אישר קבלתן או  לאחר שהנמען הפסקת קבלתן הינן ספאם. התיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים) = "חוק הספאם", אוסר משלוח הודעות פרסומיות לנמענים אשר הודיעו שאינם מעוניינים בקבלתן, גם אם אישרו תחילה את הצטרפותם לרשימת דיוור אלקטרוני . כלומר, זה שצירפתם לקוח לא מחייב אותו לתקשורת שוטפת ובלתי ניתנת לניתוק עם המותג, להפך, הקשר עם הלקוח הוא כמו כל מערכת יחסים טובה, משהו שצריך לשמר ולשפר על מנת שהלקוח לא יאבד עניין וינטוש.
מ דוור העובר על חוק הספאם עלול להיתבע בתביעה ייצוגית, שעלולה לגרור קנס בגובה עד כ- 200,000 ₪, או פיצוי בסך 1000 ₪ גם ללא הוכחת נזק לנמען.

 דיוור אלקטרוני מאושר

 משלוח הודעה לנמען / נמענים אשר ביקשו לקבל הודעות דיוור אלקטרוני מהמדוור (ומהמדוור באופן ספציפי! כלומר, אם ברשותכם רשימת נמענים שמעוניינים במידע פרסומי בנושא מסוים- עדיין תצטרכו את הסכמתם לקבל מידע זה ספציפית מכם).לפעמים נמענים שאישרו מסומנים כספאם בטעות אך חשוב שלכם כמנהלי דיוור אלקטרוני, תהיה את ההוכחה שנמענים אלו, כמו כל שאר הנמענים שלכם, כן אישרו קבלת דיוור אלקטרוני מכם.

 יתרונותיו של דיוור אלקטרוני "מאושר"

  • בניית מוניטין חיובי - תדמית של מותג מעניין השולח עדכונים רלוונטיים.
  • תקשורת חיובית עם הלקוח – מראה ללקוח שאתה מכבד את הפרטיות שלו
  • חסכון זמן וכסף – משלוח דיוור אלקטרוני רק לנמענים מעוניין ולא לאלו שימחקו אותו אוטומטית
  • מסייע לפרסונליזצייה – טופס ההצטרפות לדיוור מאפשר השגת פרטי לקוח תוך שקיפות מלאה.

 

הסיכון במשלוח דיוור אלקטרוני לא מאושר

  • סיכון המוניטין של העסק, תדמית של מותג אגרסיבי
  • הגבלת / מניעת חופש הדיוור מאת ספקית האינטרנט
  • סיווג המדוור כ"חסום" או העברתו ל"רשימה שחורה"
  • ענישה עקב הפרת חוק הספאם
  • בזבוז זמן וכסף - נמענים שהושקעו בהם משאבים לא יגיבו או יתלוננו.   

כשהדיוור מאושר, כולם מאושרים

 משלוח דיוור אלקטרוני הוא יעיל ומשתלם מאוד – כשהוא מאושר על ידי הנמען. אף אחד לא אוהב שמציפים את תיבת הדוא"ל שלו בהודעות שיווקיות שהוא לא ביקש ממקור שעליו לא שמע מעולם. שלחו דיוור אלקטרוני רק לנמעני רשימת הדיוור, וודאו שהם יודעים בדיוק למה הם מסכימים. ככל שתאפשרו יותר שקיפות (ספקו מידע בנוגע לאופי התכנים שישלחו ולתדירות המשלוח), כך תזכו ליותר אמון ושיתוף פעולה מהלקוח. 

שילחו ללקוחותיכם דיוור אלקטרוני המותאם לחוק הספאם! פתחו חשבון חינם.