יעילותו של דיוור אלקטרוני - מה אומרים המחקרים?

דיוור אלקטרוני הוא תחום שיווק מוכר מאוד בקרב משווקים ובעלי עסקים. רבים משקיעים בניסוחן ובעיצובן של הודעות דיוור אלקטרוני מתוך ידיעה שכי דיוור אלקטרוני מניב ROI (החזר השקעה) ומוכיח את עצמו שוב ושוב בסקרים. יש סיבה טובה שמשווקים שולחים המון הודעות דיוור אלקטרוני – דיוור אלקטרוני עובד! ויש גם דרך למשווקים לוודא שכל הודעת דיוור אלקטרוני תחשב.

 

דיוור אלקטרוני מול רשתות חברתיות

חברת McKinsey האמריקנית פרסמה בתחילת 2014 תוצאות של סקר בנושא. עפ"י הסקר, דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווקי משמעותי ויעיל יותר מהרשתות החברתיות להשגת לקוחות, נמצא כי דיוור אלקטרוני יעיל בכמעט פי 40% מפייסבוק ומטוויטר גם יחד.

במחקר, שנערך בארה"ב נמצא כי:

·         91% מכלל הלקוחות משתמשים בדוא"ל בתדירות יומית.

·         שיעור ההנעה לרכישה של מייל הוערך כ- לפחות פי 3 מהרשתות החברתיות.

·         שיעור ההזמנות הממוצע גבוה ב- 17% מהרשתות החברתיות.

 

מצד שני – צרכנים כן נותנים לרשתות מקום של כבוד.

במחקר iConsumer של McKinsey נמצא שבין 2008 ל- 2012, ההתנהגות הצרכנית השתנתה וחלה ירידה של 20% בשימוש במייל לצורכי תקשורת, עקב שימוש גובר ברשתות החברתיות, בהודעות מיידיות ובאפליקציות תקשורת סלולאריות.

 

אז מה ניתן להסיק מהמחקרים האלו לגבי דיוור אלקטרוני

המחקר של מקנזי מדבר בשבחו של דיוור אלקטרוני ומוכיח את יעילותו ביחס ליעילות השיווק ברשתות החברתיות. אולם, המחקר השני מזכיר לנו שהרשתות החברתיות כאן כדי להישאר! וחלק נכבד מהגלישה בתיבות המייל, ניתן כעת לגלישה בפרופילי הפייסבוק, טוויטר, G+, פינטרסט, אינסטגרם ועוד ועוד וכן ירבו.

המסקנה הזהירה ביותר שנוכל להסיק, היא שאיזון בין אפיקי השיווק השונים הוא אסטרטגיית שיווק טובה. מצד אחד – כשאי להשקיע במשלוח דיוור אלקטרוני ללקוחות. דיוור אלקטרוני הוא כלי דינאמי באמצעותו ניתן להפנות לאתר / לסרטון / לטופס הרשמה / לדף רכישה ועוד. לצד אפיק זה יש להשקיע

גם בקשרי לקוחות ברשת החברתית.

 

למה לריב?... שילוב דיוור אלקטרוני עם רשתות חברתיות!

מערכת דיוור אלקטרוני איכותית תמיד תספק לכם כלים לשילוב ניוזלטר או טופס הרשמה לקבלת דיוורים ברחבי הרשת – וזה כולל פייסבוק למשל. רשת חברתית טובה תמיד תאפשר שילוב של אלמנטים שיווקים או המלצות חברתיות – וזה המקום לספר לגולשים שאתם שולחים הודעות דיוור אלקטרוני לכל המעוניין ולצרף אותם לרשימת הדיוור.

משווקים שישכילו למנף את החיבור בין שני אפיקי שיווק אלו ולא להתייחס אליהם כמתחרים (אלה כשותפים), יניבו ככל הנראה, תוצאות מקסימאליות הן מאסטרטגיית הדיוור שלהם והן מהשיווק ברשתות החברתיות.


 פתחו חשבון דיוור חינם והעצימו את הקשר עם לקוחות!