בקרת איכות לפני ששולחים ניזולטר

סיימתם לתכנן ולהפיק קמפיין הדיוור האלקטרוני הבא שלכם? מוכנים לשלוח ניוזלטר מרשים ומושקע לקהל הגולשים שלכם? רוצים להיות בטוחים שכל העבודה שהשקעתם לא תרד לטמיון ותפיק עבורכם את התוצאה המיוחלת? זה הזמן לבקרת איכות רגע לפני שאתם משחררים ניוזלטר שלכם למרחב הוירטואלי. בכתבה שלפניכם, ריכזנו עבורכם מספר עצות שיעזרו גם לכם לבצע הליך של בקרת איכות פונקציונאלי.
  • שורת הנושא של ניוזלטר

    מחקרים שונים בתחום הפצת ניוזלטר מצביעים על כך שלתוכן שורת הנושא משקל רב ומשמעותי ברמת ההיענות למייל אותו אתם מדוורים (בעיקר ברמת פתיחת המייל). הקדישו מחשבה ותכנון לתוכן שיופיע בתוך שורת הנושא, וכמו כן, הקפידו על הזנת המידע הרלוונטי בתחילת השורה, וזאת מכיוון ששרתי דואר שונים אינם מציגים את כל השורה באופן רציף (בעיקר כאשר מדובר בשורות נושא ארוכות).

  • כל ניוזלטר צריך הגהה

    בדיקת איות, שגיאות כתיב והקלדה, ובדיקה של מספרי הטלפון ופרטי ההתקשרות האחרים שאתם מצרפים עם ניוזלטר הינם הכרחיים במיוחד. מומלץ לבצע הגהה סופית ואחרונה בטרם שליחת כל ניוזלטר מטעמכם, וזאת על מנת להימנע מטעויות כאלו ואחרות שלעיתים עלולות לעלות לכם ביוקר. טקסט מרובה בשגיאות כתיב או בטעויות פטאליות, עלול להוריד מערך התדמית (בעיני הגולשים) אותה עליה אתם עמלים רבות.

  • ניוזלטר ציורי- הוסיפו טקסט לכל תמונה

    במידה ושי לכם ניוזלטר שמכיל תמונות ואייקונים שונים, הקפידו להעניק תיאור קצר וממצה לכל תמונה ותמונה באמצעות מילים. התיאורים השונים יופיעו כטקסט במידה ושרת הדואר אליו אתם מדוורים את אותו ניוזלטר יחסום או לא יעפיל את התמונה המצורפת. הקפידו על תיאור לכל תמונה וחשוב מכך, הקפידו על מיקום התיאור הטקסטואלי לצד התמונה הנכונה.

  • ניוזלטר עם קישורים

    במידה וכתבתם ניוזלטר שמכיל קישורים לעמודי אינטרנט אחרים, וודאו כי כל הקישורים פועלים כהלכה, והם אכן מובילים את הגולש את הקישור הנכון. מומלץ לבצע את הבדיקה לכלל הקישורים המופיעים בגוף ניוזלטר, לרבות, קישורים בתמונות.

  • ניוזלטר מעודכן- בדיקת תאריך

    במקביל להגהה אותה אתם מבצעים לכל ניוזלטר, הקפידו על עדכון התאריך המופיע עליו. התאריך חייב להיות מעודכן ליום בו אתם מבצעים את ההפצה. אף אחד מאיתנו לא אוהב לקרוא חדשות מיום האתמול.

  • עצור והזדהה- מי השולח?

    במידה ואתם עושים שימוש בכתובת דואר אשר לא מאפשרת ללקוחות שלכם אפשרות להשיב מייל, ציינו זאת באופן מפורש וברור בגוף הדיוור. כמו כן, מומלץ לצרף כתובת דוא"ל פעילה, אליה יוכלו נמעני ההפצה שלכם להשיב לכם מייל. באופן עקרוני, כל אחד ואחת מאיתנו מעדיף לקבל תכתובות מייל מאנשים, קבוצות, ארגונים ועסקים, שאינם חוששים מתקשורת הדדית.

  • התאמות מסך ורזולוציה

    אנשים שונים עושים שימוש בגדלי מסך שונים. בצעו התאמת ניוזלטר לרוב גדלי המסך הנפוצים ולרמת הרזולוציה הנפוצה ביותר. התאמה זו תאפשר כמעט לכל אחד ואחת מנמעני הדיוור להביט בצורה האופטימאלית ביותר באמצעי הדיוור שאתם שולחים אליהם.

  • טסט אחרון לפני השליחה

    השלב הסופי במסגרת בקרת איכות בטרם שליחת ניוזלטר חייב להיעשות דרך שרתי דוא"ל שונים ורבים ככל שניתן. הגדירו תיבות דוא"ל משלכם (נסו לפתוח כמה שיותר תיבות בכמה שיותר שרתים שונים), בצעו העברת ניוזלטר לכל אחד מתיבות הדואר, ובחנו כיצד מוצג בו הניוזלטר שלכם, האם הוא קריא, האם התמונות מצליחות להיפתח, האם המסר המרכזי והחשוב מקבל ביטוי וכדומה.
רשימת העצות המופיעות לעיל, תעזור גם לכם ליהנות מתוצאות מרביות במהלך שליחת ניוזלטר לקהל לקוחותיכם. בקרת איכות הינה חלק מתפיסה מתקדמת על עסקים הפועלים נכון במרחב הוירטואלי, וזה הזמן שלכם להתמקצע בכל פרמטר!