שמירה על מוניטין הדיוור שלכם

בעולם העסקים המודרני, יצירת קהל לקוחות נאמן, מהווה את אחד מעמודי התווך של כל בית עסק  בכל הקשור לרכישת מוניטין. קהל לקוחות קבוע ונאמן יוצר מוניטין רב יותר לעסק, וכתוצאה מכך גדל באופן טבעי היקף המכירות של העסק. עסקים הפועלים בסביבת רשת האינטרנט יכולים להרחיב את פעילותם העסקית באמצעות שיטות שיווק ופרסום שונות, שהבולטת והנפוצה בהן היא שיטת השיווק באמצעות מערכות דיוור דואר אלקטרוני. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר כללים שיעזרו גם לכם ליצור קהל לקוחות קבוע ונאמן, להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם, ובעיקר, לשמור על המוניטין שלכם לאורך זמן בכל הקשור להפצת דוא"ל.

כלל מספר 1 –עשו שימוש רק ברשימות תפוצה איכותיות

רשית תפוצה איכותית לצרכי הפצת דוא"ל, הינה רשימה מעודכנת המכילה מספר רב (ככל שניתן) של נמענים. הרשימה האיכותית חייבת להיות מבוססת על מידע אמין אודות הלקוחות המופיעים בו. רשימה איכותית היא למעשה המפתח הבסיסי שלכם ליצירת קהל לקוחות קבוע ונאמן ברשת האינטרנט ושמירה על המוניטין שלכם, הן כחברה מובילה בתחומה, והן בתחום הפצות הדוא"ל אותן אתם מבצעים כחלק מהפעילות השיווקית שלכם ברשת.
לעיתים, הרצון המיידי להגדיל את המכירות והיקף החשיפה לפעילות השיווק האינטרנטיות שלכם, גורמת לבעלי עסקים וחברות שונות, לרכוש רשימות תפוצה, או לחילופין, לעשות שימוש ברשימות תפוצה ישנות או לא מעודכנות, וברוב המקרים, שימוש ברשימות מסוג זה, עלול להשיג את המטרה ההפוכה וליצור חוסר אמון ביניכם לבין קהל הנמענים שלכם, וביניכם ובין ספקיות האינטרנט ושרתי הדוא"ל שהן מפעילות.
רשימת תפוצה איכותית הינה תהליך בנייה מתמשך המצריך גם משאבים וגם זמן, אך התרומה העתידית שלו לביסוס מערכת יחסים ביניכם ובין קהל הנמענים שלכם, בהחלט שווה את המאמץ!

כלל מספר 2- התייחסו אל רשימת הנעמענים שלכם בצורה הראויה!

בסופו של דבר, מאחורי כל כתובת דוא"ל ברשימת התפוצה שלכם, נמצא לקוח פוטנציאלי הנחשף מדי יום למספר כזה או אחר של דברי פרסומת בתיבת הדואר האלקטרונית הפרטית שלו. על פי מחקרים שונים המתבצעים בתחום השיווק באמצעות רשימות דיוור עולה כי, נמענים רבים יעדיפו לסמן את ההודעה כספאם מאשר להסיר את עצמם מרשימת התפוצה. נתון זה מחייב אתכם לפעול בהגינות מול כל נמען ונמען, לרבות, התחייבות לסוג הדיוור המופץ על ידיכם, תדירות הדיוור וכמובן התחייבות לשמירת פרטיו באופן מלא על ידיכם. זכרו- אף לקוח אינו אוהב לקהל דברי פרסום באמצעות הדוא"ל בתדירות גבוהה מדי, ובייחוד אם הם אינם רלוונטיים לתחומי העניין שלו.

כלל מספר 3- הקפידו על תוכן רלוונטים ויצירת מערכת יחסים משגשגת מהרגע הראשון

הפרמטר המרכזי בכל הקשור להפצות דיוור באמצעות דוא"ל קשור לעולם התוכן אותו אתם מציעים לקהל הנמענים שלכם. עם הצטרפות מנוי חדש לרשימת התפוצה שלכם, הקפידו לשלוח אליו הודעה המרבכת אותו על הצטרפותו (בהודעה זו אתם למעשה מעניקים לו את היחס האישי הראוי, ובאותה הזדמנות אתם יכולים להוביל אותו למילוי טופס פרטים נרחב יותר או להפנות אותו לקישור מעניין ורלוונטי אותו אתם מעוניינים לקדם). בכל הוצאת דיוור אלקטרוני מטעמכם הקפידו על תוכן ענייני, רלוונטי ובעיקר בעלי סממננים המניעים את הלקוח לפעולה, כגון: מבצע מיוחד למצטרפים החדשים לרשימת התפוצה, הנחה אטרקטיבית המוגבלת בזמן וכדומה.
 
כלל מספר 4- הניחו למקצוענים לטפל לכם בכל הפרטים הקטנים...

ניהול מקצועי של מערכי שיווק ברשת האינטרנט דוגמת הדיוור האלקטרוני מחייב אתכם לתפעל באופן המקצועי ביותר את רשימת התפוצה העומדת לרשותכם, לרבות, טיפול ותזמון הפצת הדיוור, טיפול במיילים חוזרים, ניתוח ומעקב אחר פעולות גולשים וכדומה. כיום, עומדות לרשותכם חברות אינטרנט המתמחות בנושאים אלו. חברות אלו מאפשרות לכם ליהנות משירותים נרחבים בתחום הדיוור האלקטרוני, ובכך לשמור על מקצועיות תפעולית גבוהה השומרת על מוניטין ואיכות הדיוור אותו אתם מבצעים.