מערכת דיוור אלקטרונית ומסחר אלקטרוני

מערכות דיוור אלקטרוניות מהוות אמצעי משלים למגוון נרחב של פעולות שיווק ופרסום ברשת האינטרנט. בכתבה שלפניכם, נעסוק בהרחבה בפונקצית מערכת דיוור אלקטרונית כאמצעי משלים לאתרי מסחר מקוונים, ובעיקר לתופעת "נטישת עגלת הקנייה".

נטישת עגלות הקנייה- הגדרת הבעיה

על פי מחקרים שונים הנערכים ברחבי העולם בתחום הרכישות המקוונות עולה כי קרוב ל-50% מסך הרוכשים באינטרנט נוהגים לנטוש את "עגלת הקנייה" באמצע ביצוע פעולות הרכישה. חלקם עושים זאת בשל מחיר גבוה לטעמם (למוצר/שירות או לדמי המשלוח), חלקם עושים זאת בשל הרצון להשוות מחירים בטרם הרכישה, וחלקם עושים זאת מסיבות כאלו ואחרות.
הכמות האדירה של הגולשים "הנוטשים את עגלותיהם" רגע לפני הרכישה, גורמת בסופו של דבר לאיבוד הזדמנויות משמעותי, וכתוצאה מכך להפסד רווחים עצום עבור מפעילי האתר. אחת האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך פתרון הבעיה היא באמצעות שליחת דיוור אלקטרוני באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית שתפקידה להשיב את הגולש להשלמת ביצוע הפעולה.

החזרת הלקוח לביצוע הפעולה –כיצד?

הפעלת קמפיין ייעודי באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית, לאותם גולשים שזה הרגע "נטשו את עגלותיהם" היא בהחלט פתרון פונקציונאלי להתמודדות עם הבעיה, אך גם ביצוע מהלך זה צריך להתבסס על הפעלת שיקול דעת ותכנון אסטרטגי מצד בעלי האתר.
השאלות אותן יש לשאול, בטרם הפניית קמפיין ייעודי שנועד להעניק מעין "תמריץ" לגולש להשלים את פעולת הרכישה, הן:
  • מהו אופי הפנייה באמצעות הקמפיין הייעודי?
    מצד אחד אתם יכולים להפנות קמפיין בעל אופי שיווקי ולעודד את הלקוח להשלים את פעולתו באמצעות הנחה אטרקטיבית על המוצר לפרק זמן קצר ביותר. מצד שני , אתם יכולים להפנות קמפיין שירותי יותר המודיע ללקוח על יתרונות המוצר, כמות הרוכשים שכבר נהנים ממנו וכדומה. בשני המקרים, מומלץ לתכנן היטב את אופי הפנייה ומהותה.

  • כיצד שומרים על ערך המחיר?
    ברגע שתתחילו להעניק "תמריצים" משמעותיים לכל לקוח שינטוש את עגלת הקניות שלו, אתם עלולים במהרה לאבד מערך המחיר אותו אתם מבקשים (וזאת לאחר שהגולש יתחיל לבצע פעולת רכישה וינטוש אותה באמצע מתוך ידיעה שאתם תחזרו אליו עם מחיר משתלם וטוב יותר). לפתרון סוגיה זו מומלץ להעניק תמריצים בתחום השירות, או לחילופין, להציע תמריץ למוצרים או שירותים נלווים הקיימים לכם במלאי.

  • מתי לבצע את הפעילות?
    שאלה נוספת שצריכה להיבדק על ידכם קשורה לתזמון הפעלת הקמפיין הייעודי שנועד להשיב את הלקוח. חלק נכבד מהגולשים הנוהגים לנטוש את עגלת הקנייה, עושים זאת לצורך בדיקה והשוואת מחירים. במידה והמחיר הראשוני אותו אתם מספקים הוא אכן אטרקטיבי ומשתלם, מומלץ לא למהר ולהעניק ללקוח תמריץ כספי בגין השלמת הפעולה. כמו כן, תוכלו להפנות קמפיין שירותי המודיע ללקוח על מספר מצומצם של מוצרים שנותרו במלאי, עדכון לגבי תוקף ההצעה שהוא קיבל מלכתחילה, עדכון בנוגע לעליית מחיר וכדומה.
בחינה של שאלות אלו יסייעו לכם לתכנן קמפיין ייעודי תכליתי ואפקטיבי לצרכי השבת הלקוחות להשלמת ביצוע הרכישה באתרכם.

מערכת דיוור אלקטרונית- היתרון התדמיתי והמכירתי כאחד!

הנגשת פעולות דיוור לקהל לקוחות שזה עתה ביקר באתרכם, וביצע בו פעולה כזו או אחרת, היא בהחלט אמצעי נוח, זמין וזול, ליצירת קשר ישיר עם קהל לקוחותיכם. באמצעות שאלונים קצרים אותם תפנו לקהל לקוחותיכם, תוכלו לקבל מידע ששווה זהב לאורך זמן.
לדוגמה: הפעלת סקר קצר בקרב לקוחות שנטשו את עגלת הקנייה שלכם, תאפשר לכם לבחון את הסיבה האמיתית למעשיהם, ותאפשר לכם להנפיק עבורם הצעה שאי אפשר לסרב לה. כמו כן, שימוש מושכל ויעיל לצרכי תדמית בקרב קהל הגולשים, באמצעות הפעלות קמפיינים ייעודיים, תאפשר לכם למתג את עצמכם בעיני הגולשים כחברה רצינית הקשובה לצרכי לקוחותיה.
במידה וגם אתם מתמודדים עם תופעת העגלות הנטושות, זה הזמן לתכנן מהלכי שיווק וקמפיינים ייעודים שישיבו את לקוחותיכם אל האתר להשלמת ביצוע הפעולה. קמפיינים אלו מחייבים אתכם להתייחס לפרמטרים השונים המופיעים לעיל, ולפעול מתוך מקום על עוצמה וכוח ולא ממקום של חולשה ותחינה כלפי לקוחותיכם.
מערכות הדיוור המתקדמות מאפשרות לכם להשיב את הלקוח ישירות מגוף המייל אל עמוד הרכישה ועגלת הקנייה שננטשה, ובכך למעשה מקצרות עבורו הליך הרכישה. טכנולוגיית הדיוור כבר כאן, וכל שנותר לכם לעשות זה להיעזר בה באופן חכם ויעיל להשגת מטרותיכם.