ניהול מועדון לקוחות בעזרת דיוור אלקטרוני

מערכות דיוור אלקטרוניות הן כבר חלק בלתי נפרד מתרחישי שיווק דיגיטאליים של כל חברה המכבדת את עצמה. ניהול אפקטיבי של מערכות הדיוור שלכם, יסייעו גם לכם להגדיל באופן עקבי את מעגל הלקוחות שלכם, ואף תתרום באופן משמעותי לשימור היחסים ביניכם ובין קהל לקוחותיכם. במאמר הבא נעסוק בתחום הפעלה וניהול של מועדון לקוחות בעזרת מערכות דיוור אלקטרונית, ואף נעניק לכם מספר טיפים ועצות כיצד לעשות זאת נכון.

כמה מילים על מועדוני לקוחות

מועדוני לקוחות הן אחת מההמצאות השיווקיות הבולטות ביותר של המאה ה-20. מועדון הלקוחות נועד למעשה לאגד כמות גדולה של לקוחות תחת מטרייה שיווקית אחת למטרות הגדלת המכירות והעמקת הקשר הישיר בין הלקוח לבין בית העסק. כיום, בעידן הדיגיטאלי, תפעול מערך מועדוני לקוחות, הפך לנגיש יותר, זמין יותר, ובעיקר גם זול יותר, והכול הודות לתפעול מועדון הלקוחות באמצעות מערכות דיוור מתקדמות.
יתרונות השיווק באמצעות מערכות דיוור אלקטרוניות
שיווק חכם באמצעות מערכות דיוור, מאפשר לכל אחד ואחת מכם ליהנות ממגוון נרחב של יתרונות. בין יתר היתרונות מהם תוכלו ליהנות מהפעלת מערכות דיוור, תמצאו:
  • נגישות גבוהה לקהל היעד שלכם
  • פתרון זמין, זול ונוח לשימוש, לצרכי תפעול מערך התקשרות עם קהל לקוחותיכם
  • מערכות מתקדמות המספקות לכם נתונים מגוונים ורלוונטיים אודות קהל הלקוחות שלכם
  • העברת מסרים מתוזמנים באמצעות פיצ'רים ייחודים הטמונים במערכות הדיוור המתקדמות (כגון: משלח הודעה אוטומאטית לאחר הצטרפות הלקוח לרשימת התפוצה/ביצוע עסקה וכדומה, או לחילופין, העברת הודעה אישית לאיחולי מזל טוב בימי הולדת, ימי נישואין וכדומה).
  • יכולת הגעה ו"עבירות" גבוהה בין שרתי המייל ותכונות האימיילים השונות ועוד.
הקמת מועדון לקוחות המבוסס על מערכות דיוור אלקטרוניות, מאפשר לכם למעשה ליהנות מכל היתרונות המופיעים לעיל, ואף להגדיל ולהרחיב את מעגל הלקוחות בכל רגע נתון. להלן מספר עצות וטיפים שיאפשרו לכם לבצע זאת בצורה חכמה ומדויקת:

  1. חברי מועדון מרוויחים יותר- ברוב המקרים, מועדוני לקוחות מתבססים על עקרון הרווח המיידי המוענק לחברים בו, באמצעות מימוש שוברי הנחה והטבה המיועדים לחברים בלבד. ניהול המועדון הלקוחות הדיגיטאלי שלכם, אמור אף הוא להתבסס על עקרון זה, ולהעניק לחברים בו, יותר הנחות, יותר הטבות, ובעיקר יותר תשומת לב ההופכת את החברים בו לייחודיים ומיוחדים!
  2. בצעו פילוח על פי "נקודות נאמנות" – אחד היתרונות הבולטים של מערכות הדיוור נמצא בעובדה שמערכות אלו  מאפשרות לכם לבצע פילוח מדויק של קהלי היעד הרשומים ברשימת התפוצה, על פי הגדרות אותן אתם מספקים. העניקו עדיפות עליונה ללקוחות נאמנים (המבצעים פעולות רכישה רבות ותכופות), קדמו באופן יצירתי "לקוחות רדומים", צ'פרו באופן מתמיד את רשימת התפוצה שלכם בהטבות בלעדיות, ומעל הכול, צרו מערכת יחסים אישית עם כל אחד ואחת מהם. 
  3. הבליטו את ייחודיות חברי המועדון- כולנו אוהבים להרגיש ייחודיים ומיוחדים, בין אם זה באמצעות מעשים אותם אנו מבצעים ובין אם זה באמצעות פידבקים אותם אנו מקבלים מהסביבה הקרובה. על פי עקרון פסיכולוגי זה, הקפידו לבסס את הייחודיות של חברי המועדון שלכם. העניקו להם אפשרות להציץ בפרסומות שלכם לפני כולם, בקשו את דעתם בתכנון מבצעים וימי מכירות, הקפידו לדוור אליהם מידע מקצועי אודות מוצרים ושירותים חדשים אותם אתם מתחילים לשווק, העניקו להם אפשרות להביע את דעתם באופן שוטף, העבירו אליהם סקרים קצרים לצרכי משוב ועוד. כלל הפעולות הנ"ל יחזקו אצלם את התחושה שמישהו תמיד חושב עליהם ומתחשב בדעותיהם. 
  4. גייסו את חברי המועדון לטובת הגדלת המועדון- מבצעי "חבר מביא חבר", יאפשרו לחברי המועדון שלכם ליהנות מהנחות וממתנות משתלמות, ולכם הם יאפשרו להגדיל את כמות חברי המועדון באופן טבעי. 
  5. בצעו הליכי פרסונליזציה – שתילת שם חבר המועדון בשורת הנושא של המייל, הגדרת אופי הדיוור והגדרת כמות הדיוורים על ידי החבר עצמו, כל אלו ועוד, הינם הליכי פרסונליזציה, העשויים לסייע לכם בכל הקשור להגדלת אחוזי ההמרה, פתיחת המיילים והגברת השימוש בלינקים המופיעים לחברי המועדון בגוף המייל. ברגע שתתחילו להתייחס לכל חבר וחברה במועדון שלכם כאדם פרטי בעל צרכים ורצונות משל עצמו, כך תצליחו לייצר סביבכם וסביב המותג שלכם קהילת גולשים (חברי מועדון) נאמנה יותר, צרכנית יותר ובעיקר הרבה יותר רווחית עבורכם בסופו של דבר.