פרסונליזציה של קמפיין הדיוור האלקטרוני

העיקרון האמור להנחות אתכם בכל הקשור להפצת קמפיין שיווקי או פרסומי באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית הוא: מאחורי כל כתובת מייל- מסתתר בן אדם. הפנמת עיקרון זה וביצוע הקמפיין מתוך המודעות העמוקה של העניין, יכולים להפוך גם את קמפיין הדיוור שלכם להצלחה מסחררת ושוברת קופות. בכתבה הבאה נעסוק בהרחבה בתחום המכונה בשפה המקצועית: פרסונליזציה של קמפיין דיוור אלקטרוני, ונעניק לכם מספר טיפים ועצות שיסייעו גם לכם להפוך את הקמפיין המדוור שלכם לסיפור הצלחה.

כמה מילים על פרסונליזציה

פרסונליזציה של קמפיין דיוור אלקטרוני, הוא למעשה הליך האנשה של כתובות המייל והתייחסות ספציפית לאדם העומד מאחוריהם, לדוגמא: הפניית מייל בשילוב שמו של הנמען בשורת הנושא. על פי מחקרים שונים שנערכו בתחום הרגלי הגלישה עולה כי, מיילים שעברו הליך פרסונליזציה זוכים ליותר התייחסות בקרב הגולשים, ואף מגבירים את כמות ההיענות לנושא שהועבר בהם.
ביצועי הליכי פרסונליזציה במסגרת מערכת דיוור אלקטרונית, מתאפשר במספר אופנים, ובשורות הבאות נציג בפניכם את האיכותיות והממוקדות שבהם.
  1. הגדרת קבוצות דינמיות- הגדרת קבוצות דינמיות היא למעשה פונקציה המאפשרת לכם להזין תתי רשימות של קהל נמענים, על פי חלוקה לקבוצות שונות הנקבעות על ידיכם. קבוצות אלו מאפשרות לכם לפלח בצורה טובה יותר את קהל הלקוחות שלכם (מתוך רשימת התפוצה) על פי הגדרות שונות כגון:
    •    קבוצת מדוורים חדשים- קבוצה זו נרשמה לאחרונה לרשימת התפוצה שלכם, ורף הציפיות שלה הוא ברוב המקרים גבוה, ועל כן, יש      לעשות הכול על מנת להפוך אותם מלקוחות פוטנציאלים ללקוחות נאמנים עם הזמן.
    •    קבוצת מדוורים החוגגים אירוע חשוב בחייהם- פילוח קבוצה זו מאפשר לכם להעביר איחולי מזל טוב לקהל החוגג ימי הולדת, ימי            נישואין וכדומה, ובאותה הזדמנות לשלב בהפצת הדיוור גם הצעה ייחודית לרגל החגיגות.
    •    קבוצת מדוורים וותיקים- קבוצה זו כוללת לקוחות שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם לפני מספר חודשים או שנים. קבוצה זו מאפשרת      לכם לבחון את הפעילות השוטפת שלכם באמצעות העברת שאלוני מידע כללים או נקודתיים, וכתוצאה מכך,
         לגרום לחיבור אידיאלי בין קהל הלקוחות הוותיקים והנאמנים שלכם לבין הפעילות אותה מבצעים.

    הגדרת קבוצות אלו ונוספות יאפשרו לכם להרחיב את יכולות השיווק שלכם באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית, ויעניקו לכם מידע רלוונטי וחשוב אודות הלקוחות שלכם.

  2. פנייה בשם הנמען – הפניית המייל עם שמו הפרטי של הנמען בשורת הנושא הוכיחה את עצמה באופן מוצלח כאחד מהליכי הפרסונליזציה האפקטיביים ביותר. באופן טבעי, כאשר הפנייה מתבצעת באופן פרטי ואישי, כל אחד ואחת מאיתנו, מרגישים ייחודיים, ובכך למעשה נשבר מחסום מסוים בקרב הלקוחות, דבר המגדיל את כמות פתיחת המיילים ולחיצה על קישוריות נוספות בגוף המייל. מומלץ לשלב את שמו הפרטי של הנמען גם בתוך גוף המייל, בעיקר במקומות הקוראים לפעולה, לדגומא: (שם פרטי), לחץ כאן לצפייה בהנחה המוענקת רק לך!
  3. השאירו את הבחירה בידי הלקוח- בעת הרשמת הגולשים לרשימת התפוצה שלכם, מומלץ לאפשר לכם לבחור בין מספר מסלולי תפוצה שונים, הכוללים גם את כמות הפניות התקופתית הרצויה לו (פעם בשבוע, פעמיים בחודש, פעם בחודש וכדומה), וגם את אופי הדיוור אותו אתם מפיצים לו (מכירתי, מידע מקצועי, עדכונים וחדשות וכו). השארת הבחירה בידי הלקוח מגבירה אצלו את יכולת השליטה, ובכך למעשה, שוברת לכם מחסומים בעתיד, בעיקר בכל הקשור לפתיחת המיילים באופן שוטף על ידי הלקוח.  
  4. שיתוף, שיתוף, שיתוף-  במקביל לפעילות השיווקית שלכם באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית, פתחו עמודי פרופיל ברשתות החברתיות השונות, ואפשרו לקהל הגולשים שלכם להיות חלק מקהילת גולשים איכותית ורלוונטית לתחום עיסוקכם. כמו כן, מומלץ לשלב אלמנטים שונים של "עדויות אישיות" בתוך הניוזלטר אותו אתם מפיצים ללקוחותיכם. סרטון וידאו או מסמך טקסטואלי של לקוחות מרוצים שלכם, יכולים להגביר את העניין ואת הצורך במוצרים ובשירותים אותם אתם משווקים, חשבו על המשפט הבא המופיע בשורת הנושא שלכם : איציק, בוא לראות מה אילנה מרחובות חושבת על השירות החדש שלנו...
לסיכום, ביצוע הליך פרסונליזציה במסגרת דיוור אקלטרוני, יכול לשפר באלפי מונים את כמות הפתיחות, הכניסות והרכישות באתר שלכם. אמצו את העיקרון המוביל המופיע בפתיחת הכתבה וגם אתם תוכלו להפוך את הדיוור הבא שלכם לסיפור הצלחה.