שיווק ישיר באמצעות מדיה דיגיטאלית

המהפכה הדיגיטאלית של השנים האחרונות, הובילה להגברת ערוצי ההתקשרות הישירים בין בתי העסק השונים לקהל הצרכנים. כיום, יותר מאי פעם, הפך הקשר הישיר בין מוצר או שירות לבין קהל הלקוחות, לקשר בלתי תלוי ובלתי אמצעי, המאפשר תקשורת דו כיוונית בין הצדדים באופן מיידי.

חלק מערוצי ההתקשרות הישירות הם: הפניית מסרונים (SMS או MMS) באמצעות מכשירי הטלפון הנייד, הפצת ניוזלטר באמצעות מערכות דיוור אלקטרוניות, תקשורת ישירה באמצעות פונקציות אינטרנטיות (רשתות חברתיות, פורומים וכדומה) ועוד. במאמר הבא נעסוק במספר ערוצי התקשרות ישירים ונסייע לכם להשתמש בהם בצורה פונקציונאלית יותר לצרכים העסקיים שלכם.

  • ניוזלטר- המלך החדש בעולם השיווק הישיר
    הניוזלטר הוא למעשה צורת פנייה מיידית וישירה אל קהל לקוחותיכם באמצעות הפצת דיוור אלקטרוני בתיבות המייל האישיות של הלקוח. הניוזלטר מהווה את אחד מערוצי ההתקשרות הזמינים ביותר, ובעלי החזר ההשקעה הגבוהים ביותר, וזאת בעיקר הודות לעלויות התפעול הנמוכות (באופן יחסי) בהשוואה לאפיקי מדיה אחרים.

    כיום, מערכות דיוור אלקטרוניות מתקדמות, מאפשרות לכם ליהנות ממגוון נרחב של פיצ'רים טכנולוגיים המעניקים לכם יכולת לאסוף מידע נרחב אודות הלקוחות שלכם, ובצורה זו מאפשרים לכם לבסס את הפעילות שלכם באופן פרטני ובהתאמה מלאה לצרכי לקוחותיכם.

    הרשמה למערכות ניוזלטר מתאפשרת באמצעות אתר האינטרנט או עמודי הנחיתה שלכם ברשת, וגם באמצעות פעולות שיווק המתבצעות מחוץ לרשת, במסגרתן נדרשים הלקוחות להעביר אליכם את פרטי ההתקשרות שלהם (כתובות מייל אישיות).

  • מסרונים באמצעות הטלפונים הניידים
    מהפכת הטלפונים הניידים בכלל, ומהפכת הטלפונים החכמים בפרט, הובילה להגברת הקשר הישיר עם קהלי היעד השונים. האפשרות לשלוח מסרון טקסטואלי או הודעת ויזואל (תמונה), בכל רגע נתון ישירות אל מכשיר הטלפון של הלקוח, פתחה עבור עסקים רבים, אפשרויות שיווק נרחבות, החל מעדכונים שוטפים ועד לעדכונים ב"זמן אמת". כיום, קיימות מערכות טכנולוגיות המאפשרות לכם לשלוח הודעה מתוזמנת ללקוח הנמצא בסביבה הגיאוגרפית של בית העסק שלכם, ואף להוביל אותו אליה באמצעות תוכנות ניווט שונות.
    עידן הטלפונים החכמים אומנם נמצא עדיין בתחילת דרכו, אך כבר היום, ניתן לבצע דרכו תשלומים שונים, ועל פי דעות מומחים בתחומי הטכנולוגיה והשיווק, כבר בעתיד הקרוב, נוכל לבצע דרכנו כמעט כל פעולה אפשרית.

  • שיווק ישיר באמצעות רשת האינטרנט
    כיום, כמעט כל גוף עסקי מחזיק ברשותו אתר אינטרנט פעיל, דפי פרופיל ברשתות חברתיות ועוד מגוון נרחב של ערוצי התקשרות שונים ברשת האינטרנט. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לצרכי שיווק ישיר בין בית העסק לקהל לקוחותיו בעידן הדיגיטאלי, היא באמצעות הקמת פורום פעיל באתר החברה, והגברת מעורבות החברה ברשתות החברתיות השונות. פעולות אלו מאפשרות לכם לבסס "קהילת גולשים" איכותית ורלוונטית לתחום עיסוקכם, וכתוצאה מכך, להפוך למותג רשתי בתחום עיסוקכם.
בנוסף, הקמת אתר מבוסס תוכן גולשים, או לחילופין, אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן, מאפשר לכם לנהל ערוץ אינטרנט דינמי, המועיל לא רק לצרכי קידום האתר ברשת, אלא גם לביסוס קהל לקוחות נאמן, רלוונטי ואיכותי לאורך זמן.
טיפים לניהול השיווק הישיר באמצעות המדיה הדיגיטאלית
על מנת ליהנות מכל היתרונות הטמונים בערוצי ההתקשרות המופיעים לעיל, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות לניהול ערוצי השיווק הישיר באפיקי מדיה אלו.

טיפ מספר 1- מיקוד המסר בהתאמה למדיה

כלל נפוץ בעולם השיווק טוען כי "המדיה היא המסר". על פי עקרון זה הקפידו לנסח את המסרים השיווקים שלכם בהתאם לאופי ערוץ ההתקשרות דרכו אתם מבצעים את פעולת השיווק הישיר

טיפ מספר 2- שלבו בין ערוצי ההתקשרות השונים

הפלטפורמות הטכנולוגיות השונות הקיימות כיום, מאפשרות לכם לשלב בין ערוצי השיווק הישיר השונים, וליהנות מחפיפה אינטגראלית בין ערוץ התקשרות אחד למשנהו. כמו כן, מומלץ "לנצל" את כל ערוצי ההתקשרות השונים בעת ובעונה אחת, ובכך להגדיל את אפקט החשיפה שלכם בכל רגע נתון.

טיפ מספר 3- למדו את הלקוחות שלכם

הפונקציות הטכנולוגיות השונות, הן ברמת ניוזלטר והן ברמת מסרונים בטלפונים הניידים, מאפשרים לכם לבחון את טיב הפעולה בזמן אמת, ואפילו להכיר את הרגלי הצריכה של הלקוחות שלכם. ככל שתשקיעו יותר משאבים לפילוח קהלי היעד שלכם, כך תוכלו לייצר עבורם קמפיינים שיווקיים ישירים המותאמים לצרכים השונים שלהם.