קשר בין דיוור אלקטרוני למנועי החיפוש

ישנו קשר הדוק בין דיוור אלקטרוני לקידום אתרים במנועי החיפוש. מדוע חשוב להבין את הקשר? כי בסופו של יום, התוצאה הרצויה היא להגיע לכמה שיותר קהלי יעד על מנת לחשוף אתכם, את קו המוצרים שלכם או השירות שאתם מספקים וכמובן להגדיל את נפח וכמות הרווחים של החברה. כל מה שרציתם לדעת על הקשר בין הדיוור האלקטרוני לבין מנועי החיפוש, במאמר שלפניכם.

מהו דיוור אלקטרוני
דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווק ישיר אשר נמצא בשימושם של  חברות גדולות כקטנות. מדובר באמצעי היעיל ביותר להפצת מסרים שיווקיים ממוקדים, באמצעות שליחת ניוזלטר אל כתובת המייל של המנויים ברשימות התפוצה של בית העסק. גם אם יש ברשותכם (כרגע) מספר מנויים בודדים או עשרות אלפי מנויים, אין זה משנה, שכן באמצעות קליק פשוט אחד תוכלו להפיץ את הניוזלטר מבלי כל מאמץ. מעבר ליתרון הברור של הגעה פשוטה לקהל גדול של לקוחות, מדובר בכלי שיווקי אשר עלותו פחותה בהרבה מפרסום בשלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים המודפסים ובשאר המדיות המקובלות. התועלת בשימוש במערכת דיוור חכמה להפצת מסרים עולה על העלות וידועה כמחזירה את ההשקעה בפרקי זמן קצרים יחסית לשאר האמצעים. בנוסף, מערכת הדיוור מאפשר את פילוח רשימת התפוצה על מנת לבצע שיווק ממוקד וישיר לכל לקוח בהתאם לצרכיו וכך לבנות מערכת יחסים המושתת על "קח ותן" באופן המדויק ביותר. את הניוזלטר יש להקפיד לנסח בכותרות אשר ימשכו את תשומת ליבו של הקורא ויגרמו לו לפתוח את המייל, בתוך המייל הקפידו לשלב טקסטים מעניינים, תמונות ואפילו קטעי וידאו. מערכת הדיוור מאפשרת את ניתוח הנתונים שיתקבלו כגון: אחוזי צפייה, מנויים לא פעילים, יחס המרה. הסקת המסקנות מתוך הנתונים תאפשר לכם לחדד מסרים, להתייעל ולשפר את המערך השיווקי של החברה, באופן תמידי על מנת להגדיל את אחוזי הצפייה וכפועל יוצא מכך את רווחי החברה.

מהו קידום במנועי חיפוש
תחום קידום האתרים התפתח במהירות בשנים האחרונות וזאת תודות לפופולאריות לה זוכים מנועי החיפוש השונים, כאשר גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל. היום הסלנג "תגגל" מחליף את השימוש במילה "תחפש". אם אדם זקוק למידע מסוים, המקום הראשון שהוא יפנה אליו הוא מנוע החיפוש, מדוע? פשוט מאוד, זה זמין יותר, במיוחד תודות לנפיצות הסמאטרפונים. זה מהיר יותר, בעיקר כאשר עורכים חיפוש ממוקד וזה קל יותר מאשר להרים טלפון ל144 ולהמתין דקות ארוכות, שהן נצח במונחי המתנה כיום, עד לקבלת המספר המבוקש. סיבה נוספת היא עלות השיחה, חיפוש מידע באמצעות הרשת הוא חינם וזמין כמעט בכל מקום אפשרי. אם כן, המטרה של עסקים וחברות בעלי אתרים היא להגיע לעמוד הראשון בתוצאות מנוע החיפוש על מנת להיחשף באופן אפקטיבי לכמות ענקית של גולשים. כיצד עורכים קידום במנועי החיפוש? יש לא מעט פעולות שיש לבצע והן כוללות בין היתר: אופטימיזציה למנוע החיפוש, כלומר התאמת האתר ככל שניתן עבור מנועי החיפוש לצורכי הדירוג, כל מנוע חיפוש דורש התאמות אחרות. בנוסף, יש לבצע מחקר מעמיק ונרחב לגבי מילות חיפוש, ככל שמילות החיפוש יהיו קשורות לתחום העיקרי בו עוסק האתר, כך גוברים הסיכויים לעליה בדירוג תוצאות החיפוש, מעבר לכך, יש לבצע החלפת קישורים איכותית, ליצור נוכחות ברשתות החברתיות השונות, לדאוג לתוכן איכותי ועדכונו השוטף באתר, לעצב את האתר בצורה האופטימלית עבור מנועי החיפוש על מנת שסריקתו תהיה "חלקה" ככל האפשר ועוד. כל הפעולות האלו ועוד מאפשרות את קידומו של אתר לראש מעלה הדירוג.

הקשר ההדוק בין דיוור אלקטרוני למנועי החיפוש
כאמור, המטרה של השניים היא זהה והיא להגדיל רווחים באמצעות הגעה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אך לא רק המטרה היא זהה אלא גם אופן הביצוע. תכנון של קמפיין לשיווק ישיר באמצעות דיוור אלקטרוני משיק בקווים מסוימים לקידום אתר במנועי החיפוש ואף ניתן לשלב בין השניים על מנת למקסם את התוצאות, כיצד? באמצעות היעזרות במילות חיפוש למשל. שילוב מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר לקידום האתר יכולות להשתלב מצוין בניוזלטרים השבועיים, הרווח יהיה כפול, לא רק שהלקוחות הקיימים ברשימת החיפוש שלכם ייהנו מאופן התקשרות, אלא גם שקידום האתר ירוויח. בנוסף, ניתוח נתוני יחס ההמרה שדפי הנחיתה שלכם מייצרים יכול להשפיע על עיצוב הניוזלטרים השבועיים, אם יחס ההמרה הוא גרוע, המשמעות היא שמשהו בעיצוב לא נכון, לא תופס מספיק את תשומת ליבו של הגולש, כך גם יושפע הניולזטר. לכן, בחרו בעיצוב דף הנחיתה בעל יחס ההמרה הגבוה ביותר והמירו אותו אל הניוזלטר השבועי. מעבר לכך, בדקו את התכנים הכי פופולאריים בניוזלטרים ששלחתם לאורך תקופה, תוכלו להרחיב עליהם באתר, שכן תכנים שימושיים ואיכותיים הם אחד המדדים להצלחתו של קמפיין קידום ברשת. בסיכומו של דבר, מדובר בשני כלי שיווק המשלימים זה את זה, שימוש מושכל ושילוב נכון בין השניים, יכפיל את התועלת ומבטיח עלייה ברווחים.