שימושים שונים בדיוור האלקטרוני

הנכס החשוב ביותר לכל חברה, בית עסק או ארגון הוא מאגר לקוחות נאמנים ומרוצים. וכידוע לקוח מרוצה הוא לקוח שחוזר לרכוש וממליץ בפה מלא לחבריו ומכריו. הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר ליצור ולשמור על קשר עם הלקוחות היא באמצעות מערכת ניוזלטר. יש אינספור שימושים שונים להודעת ניזולטר אשר מבטיחים קו תקשורת נקי ויעיל, ביניכם לבין קהל לקוחותיכם, באמצעותו תוכלו להעניק הטבות, לחדש חידושים ולהעביר מסרים. על מגוון השימושים השונים של מערכת הדיוור במאמר שלפניכם.

כיצד פועלת מערכת ניוזלטר

מערכת ניוזלטר פועלת על בסיס מאגר נתונים. מאגר הנתונים הוא פרטיהם האישיים של קהל לקוחותיכם, בין אם מדובר בלקוחות קבועים או בלקוחות מזדמנים, כאשר הפרט החשוב ביותר הוא כתובת האימייל שלהם. רשימת ניוזלטר נוצרת במגוון רחב של דרכים, כאשר הנפוצה שבהם היא הצטרפות הלקוח דרך אתר הבית של החברה או בית העסק. לאחר קליטת הנתונים של הגולש, מערכת ניוזלטר חכמה שולחת מייל ראשון המודיע על הצלחת תהליך הקליטה וברכות על ההצטרפות, כאשר לאחר מכן יהיה ניתן לתזמן את ההודעות שנשלחות לכל רשימת הדיוור באופן מסודר אחת לשבוע/חודש וכו' בהתאם לתוכנית השיווק.

השימושים השונים של מערכת ניוזלטר

הודעת הצטרפות ראשונית. ניוזלטר עם הודעת ההצטרפות הראשונית שתישלח ללקוחות שנרשמו היא בעלת חשיבות לא קטנה שכן, מעבר לשליחת התודה הרשמית בשל ההצטרפות, אשר מטרתה היא להביע הערכה ללקוח החדש, חשוב לכלול תכנים רלוונטיים ואיכותיים ש"ימשכו" את הלקוח לבצע פעולות, כאשר הרצויה מכולן, היא ביצוע רכישה, ולכן ניתן לשלוח במסגרת ניוזלטר ראשוני, הודעת הנחה בגין הצטרפות, שהיא התמריץ המושלם לבצע רכישות. מעבר לכך, חשוב להקפיד על ניסוח ניוזלטר ההצטרפות בגוון אישי ככל האפשר, ולשמור על שקיפות מול הלקוח והתנהלות נכונה כגון: בקשה רשמית להוספת המייל לרשימות התפוצה הנוספות, אפשרות הסרה מרשימת הדיוור, ופרטים על תדירות שליחת ניוזלטר ועוד. בנוסף, ניוזלטר ההצטרפות היא הזדמנות מצוינת להעניק ללקוח החדש הצצה לתכנים השבועיים/חודשיים שנשלחים לכל הלקוחות ויש להקפיד על עיצוב מקצועי, ללא סלוגנים מתוחכמים מדי.

עדכונים שוטפים. כיום למרבית הארגונים והחברות יש מחלקה העוסקת באחריות חברתית וסביבתית. ניזולטר שבועי הוא המקום לשתף ולעדכן את קהל הלקוחות בתרומה שלכם לחברה ולסביבה בין אם מדובר בתרומה כספית לנזקקים, תרומה למערך החינוך כגון תמיכה בסטודנטים מהפריפריה או הצגת תמיכתם באג'נדה ירוקה ועוד, תוך מתן תודות והבעת הערכה, לכל העובדים שנתנו יד להצלחת הנושא. מעבר לכך ניתן לשתף את הלקוחות והקוראים הקבועים בסיכום הפעילות החודשי, מה נעשה, מה עתיד להתרחש ועוד וכך לספק לקוראים תחושת שיתוף ואכפתיות.

שיתוף הלקוחות והעברת מסרים אפקטיבית. היתרון העיקרי בשימוש במערכת ניוזלטר היא העברת מסרים שונים מהחברה, ישירות ללקוחות וכך ליצור אינטראקציה אפקטיבית, מסרים בדבר מבצעים חדשים, שינויים ארגוניים כגון מיתוג מחדש ועוד. אחת הדרכים לעורר עניין מוגבר בקהל הקוראים, היא בשיתוף (כמעט) מלא של הלקוחות במתרחש לדוגמא: אם החברה מעוניינת למתג מחדש מוצר מסוים, תוכלו לבקש באמצעות ניוזלטר עם קישור לסקר שפתחתם את דעתם של הלקוחות. לא רק שיצרתם אינטרקציה ישירה, הלקוחות מאמינים (ובצדק) כי דעתם חשובה, הרווח אם כן הוא כפול. בסוף הסקר תוכלו להשאיר מקום פתוח להבעת דעה חופשית על הנושא וכמובן לשלוח את תוצאות הסקר בסיום התהליך. דרך נוספת לשתף את הלקוחות במתרחש בחברה היא באמצעות שליחת ניזולטר שבועי עם קישור לפורום באתר (אם קיים), לפרט בקצרה על הנושא השבועי שנמצא על הפרק, ולבקש מהקוראים להצטרף לדיון לתת את דעתם בנושא. ככל שמדובר בנושא אקטואלי המשיק לעסק כך תזכו בדיון ותגובות מעניינות. מעבר לכך, תוכלו לראות עם הזמן, אילו נושאים יותר "מדליקים" את קהל הלקוחות שלכם ואילו נושאים "משעממים", על מנת לייעל את הניוזלטר השבועי.

הודעות ברכה אישיות. אחד הפרטים שהלקוחות נדרשים למלא בעת ההצטרפות הוא תאריך יום ההולדת שלהם ולא בכדי. כל לקוח, ובמיוחד הלקוח הישראלי, אוהב לחגוג ימי הולדת ולהרגיש מיוחד וחשוב (רובם לפחות), ולכן מדובר בהזדמנות מצוינת לשלוח ניוזלטר עם ברכת יום הולדת אישית יחד עם שי/מתנה אשר יעודדו רכישות, שכן אין כמעט אדם שלא אוהב לקבל מתנות, במיוחד ביום הולדת שלו ולכם אסור לפספס את הזדמנות לפנק לקוח נאמן. בנוסף, יש לא מעט חגים בישראל וכידוע עונת החגים היא עונת הקניות האולטימטיבית לכן ראשית שלחו ברכת חג שמח (בהתאם לחג כמובן) מקורית ויצירתית ככל האפשר, באמצעות סרטון מצחיק או צילום מקורי ועוד. ברכה יצירתית מעידה על אופי החברה כמנסה לחדש כל הזמן עבור קהל לקוחותיה. מעבר לכך, ניתן לכלול בברכת חג השמח קופון הנחה לרכישה הקרובה בחג ולהדגיש כי ההנחה ניתנת אך ורק לקוראי ניוזלטר נאמנים. עוד ניתן לצ'פר את הקוראים במתן טיפים יעיל, בהתאם לחג כגון מתכונים לחג הפסח, חנוכה ועוד.