כללים חשובים לשילוב וידאו בניוזלטר

דינמיות היא שם המשחק בכל הנוגע לפיתוח וביצוע אסטרטגיית שיווק נכונה. השוק, הצרכנים והרגלי הצריכה עוברים תהליך מטאורי, התחרות בשוק רק גוברת ולא משנה באיזה תחום אתם עוסקים ואיזה שירות או מוצר אתם מציעים. אם בעבר הלא רחוק, שליחת מסרונים הייתה נחשבת לכלי שיווקי מתקדם, היום ניתן להקביל את שליחת המסרונים למכשירי הנוקיה הישנים ששקלו בערך טון, כיום, שניהם, בערך, שייכים לתקופה הפרה היסטורית. וכעת בנימה רצינית יותר, שליחת ניוזלטר ישיר לכתובת האימייל של הלקוחות, היא אחת הדרכים היעילות ביותר ליצור חשיפה ממוקדת והחדרת מסרים ישירה, כאשר התוצאה היא שמירתכם בתודעת הלקוחות וכמובן הנחת היסודות להגדלת היקף העסקאות של החברה. השלב הבא בתהליך האבולוציוני של ניוזלטר הוא שילוב של קטעי וידאו בתוכו. כל הכללים לשילוב וידאו עם ניוזלטר , במאמר שלפניכם.

יתרונות שילוב הוידאו בדף ניוזלטר

לשילוב קטעי וידאו בגופו של ניוזלטר שבועי/חודשי או כל תדירות אחרת שבחרתם מראש ישנם יתרונות אדירים. אך לפני שנפרט את היתרונות, קחו לדוגמא את YouTube אתר אשר נוסד בתחילת שנת 2005 ושנה + לאחר מכן נרכש על ידי גוגל, וכיום לאחר פחות מעשור, מדובר במנוע החיפוש השני בגודלו ובאתר האינטרנט השלישי הנצפה ביותר בעולם. העיקרון של יוטיוב היה ועודנו מאוד פשוט, כל גולש רשום יכול להעלות קבצי וידאו וכל גולש יכול לצפות חינם בכל הסרטונים המועלים. לא בכדי מדובר באחד האתרים הפופולאריים ביותר בעולם והעלאת סרטונים וצפייתם ביוטיוב הפכה לחלק מצריכת התרבות בכל העולם. מכאן שניתן להבין כי שילוב של קטעי וידאו עם ניוזלטר טומנים בחובם רק יתרונות עבור החברה וכמובן גם עבור הנמענים. המטרה הראשונית של שליחת ניוזלטר היא העברת מסר כלשהו, אחת הדרכים להבדיל אתכם מן המתחרים היא חשיבה מחוץ לקופסא, במקום לכתוב את המסרים תוכלו להעביר את אותו מסר בדיוק באמצעות שילוב של קטע וידאו, כך תוכלו להרוויח את תשומת ליבם של הקוראים ולהעניק להם ערך מוסף, מעניין ויצירתי וכמובן להעלות את שיעורי הפתיחה של כל ניוזלטר וכפועל יוצר מכך לקדם את מטרתכם. כאמור, יצירתיות היא שם המשחק.

הכללים לשילוב וידאו בגופו של ניוזלטר 

בדיוק כמו תהליך בניית ניוזלטר סטנדרטי, לשילוב של קטע וידאו בתוך ניוזלטר יש להיערך מבעוד מועד, ההבדל הוא שאת התוכן הכתוב יש להעביר באופן ויזואלי, להלן הכללים לביצוע מוצלח של שילוב וידאו בתוך ניוזלטר :

השלב המקדמי. טרם שלב הצילום, יש להחליט למי מיועד קטע הוידאו, מיהו קהל היעד הרלוונטי, מהו המסר המרכזי שעל הסרטון להעביר לנמענים? קחו בחשבון שעל מנת להימנע מצילום מספר רב של סרטונים אשר יהיו מיועדים למספר נרחב של רשימות תפוצה בהתאם לפילוח שערכתם מראש, נסו למצוא מכנה משותף רחב ככל האפשר ורלוונטי לכמות גדולה של נמענים, כך השגתם "שתי ציפורים במכה אחת".

אורך הסרטון. מכיוון שפתיחת ניוזלטר לא מלווה לצד קערת פופקורן, מומלץ שלא לצלם סרטון מעבר ל2 דקות. 2 דקות במונחים של העברת מסרים בקטע וידאו במסגרת ניוזלטר ובכלל הם זמן מספק די והותר עבורכם להעביר את המסר כראוי מחד  ולא לתסכל, לשעמם ו/או להעיק על הנמענים מאידך.

בחירת הדובר. אם תקציב קמפיין הפרסום שלכם אינו מאפשר לשכור את שירותיו של דובר מוכר, נתון אשר מעלה בוודאות את יחס ההקלקות בסרטון,  לצורך הדוגמא אם הקמפיין עוסק במוצר חדש בתחום הגלישה, ברור מאליו כי הבחירה הראשונה תהיה גל פרידמן, זוכה מדליית הזהב באולימפיאדת אתונה בשנת 2004. אך אם התקציב אינו מאפשר זאת, מומלץ לבחור באדם שפשוט "עובר מסך", בעל נוכחות חיובית וכמובן בעל כושר דיבור. אדם זה יכול אפילו להיות אחד מעובדי החברה.

הקפדה על תאורה וסאונד איכותי. גם אם אין ברשותכם תקציב להפקה נוצצת, ובהחלט ניתן לצלם את הסרטון במצלמת וידאו אישית, (אגב, היתרון בשימוש במצלמת וידאו פשוטה היא יצירת מעין "שבירת דיסטנס" ביניכם החברה לבין הנמענים, כך הקשר הופך אישי יותר), אך הקפידו על תאורה וסאונד איכותי. בהחלט ניתן להשכיר את הציוד ליממה או פשוט לצלם את הסרטון בסטודיו לצילום מקצועי. תאורה מקצועית וסאונד איכותי הכרחיים על מנת ליצור קטע וידאו מקצועי דיו להפצה באמצעות הניוזלטר. אל תשכחו כי תאורה חזקה מצריכה איפור וביגוד מתאים לדובר בסרטון.

תוכן הסרטון. המטרה המרכזית של ניוזלטר עם סרטון היא להעביר את המסר שלכם לנמענים בצורה מדויקת ותמציתית ככל האפשר, כלומר להניע את הלקוחות לפעולה הרצויה על ידכם, לכן במהלך הסרטון עליכם לבקש מן הנמענים לבצע את הפעולה, לדוגמא הצטרפות לדף הפייסבוק של החברה והשתתפות בתחרות נושאת פרסים והטבות שונות למשתתפים. מעבר לכך, חשוב מאוד ליצור שורת נושא מעניינת ויצירתית לכל ניוזלטר על מנת לפתות את הקוראים אכן לפתוח את המייל ולצפות בסרטון.
ביקוש והיצע. גם לאחר השלב המקדמי ולאחר שליחת ניוזלטר משולב קטע הוידאו הראשון, עשו הערכת מצב ראשונית ובדקו את ההיענות והמוכנות של הנמענים לקבלת ניוזלטר משולב קטע וידאו, אם ההיענות גבוהה דיה, היו עקביים בשליחת הסרטונים.