לא ג'ינג'י ולא גיסנו. גם לא אח שלי. מדוע כדאי לך להכיר את פרסונליזציה באופן אישי?

מכירים את השיר של סי היימן ובו היא שרה היי אתה גיבור גדול בוא ותראה לי מה אתה יכול?
אז אם סי היימן הייתה מוציאה  את השיר היום,יכול להיות שבמקום המילה אתה, היה נשמע בכל פעם שמו של מי שמאזין באותו הרגע. עד כדי כך העולם נהיה יותר ויותר אינדיבידואלי.

אם ננסה לשים את האצבע על היום שבו היה ברור יותר מכל כמה הצרכן במרכז וכמה חשוב לדבר אליו באופן אישי היה היום שבו החל קמפיין השמות של קוקה קולה.  קמפיין השמות של קוקה-קולה הפך לשיחת היום, והמותג זכה לחשיפה בלתי רגילה ברשת. לפי דוחות החברה בקמפיין הושקע 3 מיליון שח כי שווי יחסי הציבור שלהם זכה המותג עומד על 5 מיליון שקל.

נכון, העסק שלך הוא לא מותג כמו חברת קוקה קולה, אבל כל מותג זקוק לחזק את הקשר שלו עם הלקוחות ולרגש אותם בכל פעם מחדש. ואת העקרון הזה  כל עסק יכול וצריך  לקחת אל האסטרטגיה השיווקית שלו.

תשאירו את האקראיות לקומדיות הרומנטיות של הוליווד.

לפי דוח של מדע הדואר לשנת 2014 מראה שפנייה  בשם פרטי  אל הלוח  מעלה את אחוז פתיחת הדואר
מ- 5.8% ל- 7%. כיום הודות לשינויים הטכנולגיים, שוכללו יכולות הניטור ודליית המידע על אופי הגלישה של הלקוח ברשת, ופרסונליזציה היא כבר הרבה יותר מרק פנייה בשם פרטי ללקוח. היא מכירה גם את תאריך הנישואין שלו, מתי הוא נולד, ואם יש לו קביה או אוגר. הפנייה ללקוח הופכת להיות יותר אישית ויותר ממוקדת. 

אז איך כל זה קשור למערכת השיווק שלך?

מערכת השיווק שלך מספקת כלים ליצירת לידים כמו: דפי נחיתה, טפסים ופופ-אפ לאתר ואפילו טופס לידים לדף הפייסבוק העסקי שלך. אלו כלים שנמצאים בנקודת המפגש הדיגיטלית שלך עם הלקוח, ובאמצעותם ניתן לאסוף פרטים רבים כגון מין, גיל, עיסוק, ואפילו שם של חיית המחמד שלו.
גם במרחב הפיזי, דוגמת רצפת המכירה (בין אם חנות ובין אם קליניקה), ניתן להניח טופס הצטרפות למועדון, או אם רוצים להיות קצת יותר מתקדמים, טאבלט עם דף נחיתה של המערכת.
לדוגמא, בעל חנות למוצרי חיות, מעוניין לצאת בקמפיינים פרסונלים ללקוחותיו.
הוא ממקם טופס/טאבלט ליד הקופה ומציע לכל לקוח להשאיר את פרטיו תמורת X אחוזי הנחה בקנייה (ליד שווה כסף!). בתמורה להטבה, על הלקוח למלא טופס פרטים (שם מלא ומייל) ובו שני שדות נוספים:

  1. "שם חיית המחמד"
  2. "סוג חיית המחמד".
לאחר שהלקוח מזין את הפרטים, בעל החנות יכול וצריך להשתמש בהם הצורה יעילה, כמו שליחת ניוזלטר ביום ההולדת של בע"ח עם הכותרת:
"האוכל של לאקי (שם חיית המחמד) האוגר (סוג חיית המחמד) הכי חמוד בישראל עומד להיגמר? מבצע..."


פרסונליזציה עושה את מה שדיוורים בעבר לא יכלו לעשות, וזה לגרום ללקוח שלך להרגיש מיוחד. הלקוח מרגיש שיש מישהו בצד השני שבאמת מכיר אותו. באמצעות פרסונליזציה, ניתן להתאים בזמן אמת את המסרים השיווקים והקמפיינים שאנחנו יוצרים.

אז במילים אחרות, במקום לשאול את עצמך מי הוא קהל היעד שלך, פשוט שאל אותו בעצמך!