איך לא להגיע אל תיבת הספאם?

בתור משווקים שעובדים עם מערכות דיוור אלקטרוניות, כדאי להכיר את חוק הספאם, כדי להימנע קודם כל מתביעה ועבירה על החוק, ובמקרה הטוב חסימה של הדואר שלך אצל מסנני הספאם. המאמר הבא, מזכיר למי ששכח את עיקרי חוק הספאם, מה הם מסנני הספאם, ומה לעשות ולא לעשות כדי לא להעלות בחכתם.

ספאם כי בא לי לדוור

ב1.12.2008 נכנס לתוקפו חוק הספאם, מטרת החוק להגן על הצרכן מפני הודעות דיוור מסחריות שמטרתן להניע את הנמען לפעולה שכרוכה בהוצאה כספית. בישראל אימצו את השיטה האירופאית, שקובעת שאסור לשלוח הודעות פרסומת ללקוח שאינו אישר לקבל מהמוכר דיוור, ושמאפשרת לנמען בכל התקשרות להסיר את עצמו מרשימת התפוצה.

צרכן שמקבל הודעות מסחריות בניגוד לחוק, רשאי לתבוע את החברה השולחת ולקבל פיצוי על סך 1000 שח לכל הודעה וללא הוכחת נזק.השיטה המרכזית לשליחת ספאם היא באמצעות דואר אלקטרוני אך החוק חל על כל דואר שנשלח גם בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי.לפי ההערכות למעלה מ- 70%מהדוא"ל בעולם הם ספאם.

מסנני הספאם הם מערכות המותקנות בתיבות הדואר ותפקידם לאתר דואר ספאם, על מנת להעבירו אל תיבה ייעודית באופן אוטומטי. ברגע שדואר מסויים הגיע אל הספאם יהיה לו מאוד קשה לצאת משם בחזרה. המערכות מדרגות את איכות הדיוור שלך, לפי קריטריונים מוגדרים מראש ועל סמך הניקוד הסופי מחליטות אם עברת לשלב הבא או שהודחת כבר בשלב הספאם.

מערכת דיוור שמכבדת את עצמה ואת לקוחותיה, תעשה את מירב המאמצים ששרתי הדואר יהיו בעלי מוניטין גבוה במיוחד ודואגת להרחיק ספאמרים ממעגל לקוחותיה.

אז מה לא לעשות:

לא לקנות רשימות אנשי קשר. כל שרת צובר מוניטין המושפע מדירוג המסננים.הכוונה לא לשרת מהסוג ששכח את מפתחות בית הספר בבית, אלא לשרת שממנו למשל נשלחת כמות גדולה דואר אל כתובות שגויות. לכן, בשום פנים ואופן ולעולם לא לקנות רשימות אנשי קשר. אלא אם כן בא לך להגיע לספאם. ברגע שקנית רשימה כזו ושלחת לה דואר, אתה קודם כל חשוף לתביעת פיצוי שקבע חוק הספאם, ודבר שני, אינך יודע האם הרשימה אכן מעודכנת ואינה שגויה.

לא להשתמש בגדלי פונטים שונים
בתוך הטקסט או בצבעים רבים על אף שזה מעוצב יותר יפה, גם יותר מתמונה אחת אינה מומלצת, מסנני הספאם מזהים אלמנטים כאלה כפירסומת ומורידים את הדירוג של הדואר.
ישנן מילים שמסומנות כמילים בעלות סבירות גבוהה שהשולח הוא ספאם: כסף, מבצע, $$$ , סימני קריאה מרובים, סימוני מטבע כמו יורו או ש"ח, דיוורים עם נושאים כמו זכיה פתאומית. תעשיות כמו הימורים, סקס, תרופות , מסומנות יותר מהשאר כספאמרים לכן מי שהוא מהתחום  עליו לנקוט משנה זהירות  עוד יותר גבוה.

מה לעשות

טיוב כתובות דואר
.אחת לפרק זמן מומלץ לעבור על רשימת אנשי הקשר, במטרה לזהות כתובות שאינן קיימות יותר או שגויות. ניתן ליצור קמפיין בו אתה מודיע לכל אנשי הקשר לאשר את התקשרותם, ושמי שלא יעשה כך יוסר מהרשימה. דואר שחוזר מספר פעמים מסיבה של כתובת שגויה, הוא בסימן נורית אדומה למסננים שמזהים את הדואר כספאם.

לשלוח תוכן איכותי. ככל שתוכן יהיה מענין יותר עבור הלקוח, ומסנני הספאם יזהו אינטראקציה של הנמען בתוך גוף המייל, כמו הקלקה על תמונה, על קישור וכו', כך הדואר שלך יקבל ניקוד גבוה יותר.

לבקש לעבור לראשי. ללקוחות בעלי תיבת דואר .Gmail  יש אפשרות להעביר אותך, המידה והקשר בינך לבין הלקוח מספיק מחייב,אל תיבת ייעודית בשם ראשי סביר להניח שכיום הדיוור שלך מגיע אל קטגוריה בשם קידום מכירות, ולא מעט בעלי עסקים מצרפים בכל דיוור הנעה לפעולה נוספת המבקשת להעביר את הדואר לתיבה הראשית.

כתבו את פרטי הקשר המלאים של החברה בגוף המייל
. גוגל וחברותיה, מעניקות ניקוד חיובי לדואר שיצרף את פרטי הקשר, זוהי עדות עבורה לכך שמאחורי הדיוור עומד גוף רציני ולא ניסיון תחבולה של אדם אחד. דואר עם שבכתובת המייל מופיעה "מאת" או "noreply"  עובר מיד לספאם.

בכל דואר אפשרו ללקוח להסיר אותך מהרשימה. להזכירך זהו החוק, ודבר שני אם לא יהיה אפשרות כזו הסיכוי לעבור לספאם גדל.

למחזר זבל זוהי פעולה בעלת ערך סביבתי חשוב, אך כשמדובר בתיבת הדואר של העסק שלך מיחזור פעולות  וכתובות דואר יוביל אותך בדיוק למקום ההפוך. שמירה על הכללים שהוזכרו במאמר זה יעזרו לעסק שלך לא ליפול בפח.