איך קו וירטואלי ישדרג את חווית הלקוח שלך?

איך קו וירטואלי ישדרג את חווית הלקוח שלך?

ככל שהצרכן הפוטנציאלי נחשף ליותר מקורות מידע, ומבין את אפשרויות הבחירה המרובות שיש לאינטרנט להציע עבורו, הוא נעשה יותר בררן ו"עצלן". עודף המידע הוביל לכך שאחד הצרכים המרכזיים של הצרכן הפוטנציאלי, הוא לקבל את מה שהוא צריך במינימום פעולות מצדו.
קו וירטואלי הוא דוגמה ליישום שעונה על הצורך הנ"ל, ומשדרג את חווית השימוש של הצרכן.

מה זה קו וירטואלי?

מספר וירטואלי הוא מספר שנראה כמו כל מספר טלפון, ההבדל הוא שאין לו שיוך קבוע למכשיר טלפון מסוים. השימוש הנפוץ בו בוודאי מוכר לך מהודעות פרסום ובסופן אפשרות הסרה מרשימת תפוצה על ידי שליחת מסרון.

שליחת מסרון חוזר אל הקו הוירטואלי יהיה טריגר להתחלה של תהליך שיווק אוטומטי שלם.

הצורך למספר וירטואלי החל כשעסקים שהפעילו מרכזיה דיגיטלית רצו לשייך מספרי טלפון ספציפים לשלוחות הפנימיות. בהמשך השימוש עבר גם ללקוחות פרטיים ולחברות מסחריות שפנו אל קהל מחוץ לגבולות המדינה, והצטרכו מספר וירטואלי שיקשר אל המרכזיה שלהם.

בדומה לקודי ה-QR שבתחילת דרכם שימשו לקידוד חלפים, ולאחר מכן חצו את הכביש לתעשיית הפרסום, קוים וירטואלים משמשים כיום גם כפלטפורמה שבאמצעותה ניתן להתחיל מהלכים שיווקיים.

העניין הוא שטכנולוגיה זו בעלת פוטנציאל הרבה יותר גדול מרק להשתמש בה כאמצעי להסרה. מהרגע שלקוח שלח מסרון חוזר הוא נכנס באופן אוטומטי אל רשימת אנשי קשר במערכת, ומכאן אפשר ורצוי להגדיר תהליך אוטומטי שלם בהתאם למטרה השיווקית או השירותית שברצונך להשיג.

קוים וירטואלים הם דרך מצוינת לקדם את העסק שלך ולהביא לקוחות חדשים. שימוש נבון בה יכול לשפר משמעותית את חווית הלקוח שלך, ובהתאמה גם את מחזור ההכנסות. 

יתרונות השימוש:
  • נגישות: בשונה מקודי ה-QR שליחת מסרון לקו וירטואלי יותר טבעית וקומונוקטיבית עבור הלקוח, ואינה מצריכה ממנו להוריד אפליקציה ייעודית לכך.
  • יצירתיות: הערך המוסף של מסרון אל קו וירטואלי הוא חופש יצירתי בבחירת המילה שתוגדר ללקוח לשליחה חוזרת, ומעניק לך תווים נוספים להטמעת המסר.
  • פשטות: שליחת מסרון שלאחריו יגיע מענה אוטומטי עם קישורית לדף נחיתה ייעודי לטלפונים ניידים או לאתר הבית, אינו מסורבל כמו הקלדת קישור אל מכשיר המובייל.

דוגמאות ליישומים:

  • קבלת הטבה - על מנת לעודד את הלקוח לשלוח מסרון, כדאי להציע לו הטבה בתמורה (קופון, הנחה וכו'). שליחת המסרון חזרה היא הטריגר שיפעיל את המענה האוטומטי ובו קוד הקופון או ההטבה.
  • הרצאות- בסיום הרצאה או פרזנטציה בפני קהל לקוחות פוטנציאלי יהיה ניתן לקבל את המצגת באופן אישי אל הנייד של הלקוח, לאחר ששלח מסרון לקו הוירטואלי שיוצג בפניו.
  • הצטרפות למועדון - במקום שהלקוח ימלא טופס הצטרפות למועדון לקוחות במעמד הקנייה, יותר פשוט לבקש ממנו לשלוח מסרון, ובו למשל המילה "מועדון". הכלי האוטומטי כבר ייקח את זה לאן שצריך משם. 
  • משובים - דרך מצויינת לשפר את חווית הלקוח היא לאפשר לו לחוות את דעתו על שירות שקיבל או לא קיבל באמצעות שליחת מסרון חוזר. למשל אם לקוח לא קיבל מוצר שהזמין, שליחת מסרון חוזר יהיה הטריגר שיפעיל התראה אוטומטית לצוות השירות ליצור קשר איתו בשנית, או להעביר אותו לרשימה ייעודית במערכת.
  • תקשורת פנים ארגונית - היישום יכול לפתור לא מעט בעיות אדמיניסטרטיביות. בחברות עם כמות עובדים גדולה מאוד שליחת מסרון חוזר של העובד המעוניין להצטרף לאירוע חברתי למשל, יכול לעשות את העבודה הקצרה והיעילה.
  • מפה לאירוע - שליחת מסרון של הלקוח תחזיר לו מפה עם מיקום העסק או אירוע שיצרת. 
  • עדכון מבצעים - כדי שהלקוח יקבל את כל רשימת המבצעים וההנחות יהיה עליו לסמס מסרון לקו הוירטואלי.

השורה התחתונה

ניצול טכנולגיית הקו הוירטואלי לטובת מהלכים שיווקים או שירותיים יכולה להתאים בעיקר לקמעונאים, מרצים, עסקים קטנים (עלות אחזקת קו נמוכה), וארגונים בעלי קהל לקוחות גדול שמעוניינים לשפר את חווית השירות של הלקוח.

מסרון נתפס כפעולה בעלת ותק בחיים הדיגיטליים והוא יותר ידידותי למשתמש. כעת שהטכנולוגיה גם מאפשרת יצירת תהליך אוטומטי מבוסס על טריגרים ופעולות מצד הלקוח, נוצר שילוב מנצח.

בעידן בו נאמנות לקוח היא מצרך נדיר, מומלץ לתאם ציפיות עם הלקוח ושידע מה הוא מקבל לאחר שליחת המסרון ומה לא, ולאפשר לו בתקשורות הבאות להסיר את עצמו מרשימת התפוצה על מנת שלא תסומן כמדוור ספאם.

ועכשיו תורך, אילו אפשרויות יישום יכולות לשדרג את חווית הלקוח שלך?


למידע נוסף אודות רכישת קו וירטואלי ייחודי לעסק שלך - צור עמנו קשר בטלפון 08-9318357 או למייל [email protected]